Sud ruši bagatelne procjene auto osiguravatelja! Ne pristajte na nepravedne i omalovažavajuće procjene osiguraveljskih društava

Ne plašite se "lažnih" procjena šteta na autima i svakako se žalite, a ako treba i tužite osiguravatelje! Ne vjerujte osiguravateljima prigodom procjena "ni kad vam darove nose".

Sudska praksa ruši nakaradne procjene osiguravatelje koji nerijetko i prije podizanja tužbi odmah plaćaju sve što moraju u skladu s pravim tržišnim uvjetima i stvarnim procjenama.

Obrazloženja presuda dokidaju sadašnju praksu osiguravatelja koji plaćaju mizernu štetu, nerijetko i bagatelnu satnicu od svega 120 kn - nerijetko u konačnici plaćaju i 3 x više!!!

Sud ruši bagatelne procjene auto osiguravatelja! Ne pristajte na nepravedne i omalovažavajuće procjene osiguraveljskih društava Matinder Jeetu / Pixabay
25. 1. 2023

U posljednjih pola godina puno se toga promijenilo u praksi otklanjanja šteta na automobilima. Osiguranici su se nerijetko osjećali kao kriminalci kad su im osiguravatelji određivali visinu iznosa s kojim mogu popraviti auto. Sasvim suprotno nego kad su plaćali policu osiguranja, kad bi im i crveni tepih rasprostrli samo da im prodaju svoju uslugu.

Hrvatska je svojevrsni fenomen i rekorder kad je riječ o nagodbama. I više od 60 posto odštetnih zahtjeva rješava se dogovorom. Sve bi bilo u redu kad bi takva nagodba omogućavala kvalitetan popravak automobila, no nerijetko one tjereju oštećenike u takozvane crne servise, koji nemaju licencu i koji rade u takozvanoj sivoj zoni. Uz sve to koriste se ne odgovarajući kvalitetni rezervni dijelovi. Furde u Hrvatskoj niču kao gljive poslije kiše i jedan od najvećih izvora rezervnih dijelova nalazi se baš na deponijama razvaljenih i ostavljenih automobila. Sve to omogućavalo je osiguravateljima da perhidno natjeraju velik broj oštećenika da se snalaze kako umiju i da popravljaju svoje automobila na tako katastrofalni način.

Osim oštećenika veliki revolt osiguravatelji su bili izazvali i kod licenciranih servisnih radionica, koji su bili frustrirani katastrofalnim niskim satnicama koje su odobravali osiguravatelji. Većina društava imalo je svojevrsni kartelski sporazum koji nije uvažavao cjenike servisera, tržišne uvjete i zdrav razum i postavili su satnicu na mizernih 120 kuna. Nevjerojatno, ali istinito, takva vrijednost sata vrijedi već više od dva desetljeća.

Mnošto je tu još i drugih razloga koji su prelili čašu i kod oštećenika i kod servisera i sve je više onih koji s pravom zaštitu traže prvo žaleći se samim osiguravateljima, a naposljetku i na nadležnim sudovima. Tako je HUSA, Hrvartska Udruga Auto Struke, u posljednjih godinu dana pokrenula za svoje članove i više od 100 parnica.

Prva od njih dobila je i svoj epilog na Trgovačkom sudu u Zagrebu i prema presudi tuženi osiguravatelj mora isplatiti iznos koji je osnovan na tržišnim uvjetima. To zapravo znači da moraju platiti cijenu rada po važećim cjenicima servisnih radionica, a jednako tako osiguranje mora pokriti i tržišnu cijenu auto dijelova, nikako onih koji se nabavljaju na furdama.

Hrvatska udruga auto struka kao jedina (i najveća) udruga auto servisa i struke u RH niže puno uspjeha u svakodnevnoj borbi za bolji položaj auto servisne djelatnosti.

Antonio Dureta, predsjednik Udruge HUAS kazao je:


- Do sada smo pokrenuli blizu 100 sudskih postupaka protiv svih osiguravajućih društava zbog nametanja cijena popravka vozila, odnosno osporavanja legitimnih satnica! Pred koji dan zaprimili smo i prvu presudu koju smo kao HUAS pokrenuli za jednog našeg člana. Presudu smo u cijelosti dobili nakon provedenog sudskog postupka koji je trajao godinu dana. Iako se radi tek o nepravomoćnoj presudi, raduje nas stav Trgovačkog suda u Zagrebu koji je usvojio naš tužbeni zahtjev. 

Sudskim postupcima Huasovci su očito promijenili praksu procjene i popravka oštećenih automobila u prometnim nesrećama. Posljednja presuda ja zapravo dokaz da se može utjecati na fer i poštenu nadoknadu, da se automobil može bez "kemijanja" vratiti u prvobitno stanje. HUAS je uspio tako u ovom slučaju poništiti protupravno postupanje osiguravajućeg društava te ih natjerati da promijene svoju politiku poslovanja prema oštećenicima te servisima.

Ono što je možda i najvažnije odnosi se na činjenicu kako je Sud u Zagrebu u obrazloženju presude izrijekom naveo kako "tuženik (osiguravajuće društvo) nema ovlast niti pravo određivati autoservisima cijene sata rada" !!!

Upravo zbog adekvatnog reagiranje servisera okupljenih u Udrugu HUAS mnoga osiguravajuća društva, čim se pokrene tužba ili pošalje dokument o prijenosu potraživanja, odmah plaćaju sve što moraju. Dakle, bez straha od isiguravateljima.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.