Posve "ludi" KTM i na 4 kotača!!! Austrijanci su sada još jednu stepenicu, možda i dvije više

FOTO GALERIJA x20! Riječ je o iznimno ekskluzivnom automobilu, dvosjedu, koji je i po performansama zapravo pravi superauto. Vjerovali ili ne, ovaj ekstremni bolid ima autonomiju od 1000 km.

Ako želite izdvojiti gotovo 400 tisuća eura za najnoviji KTM X-bow GT-XR, dostupan i u Hrvatskoj, slobodno se javite na adresu "Grand Auta". 

Hrvatska je to podružnica izraelske Taavure, koja brine za uvozne poslove za čitavu hrpu marki - uključujući Renault, Nissan, Daciu i MG. Od sada i za KTM!!!

Posve "ludi" KTM i na 4 kotača!!! Austrijanci su sada još jednu stepenicu, možda i dvije više Matjaž Korošak
10. 10. 2023

Poznavateljima je, dakako, sve jasno - KTM, naravno, ne proizvodi samo motocikle, već od 2008. godine u svojoj tvornici u blizini Graza (inače radi se o zasebnoj tvrtki KTM Sportscars) i automobile. Zapravo, izrađuju jedan model u nekoliko varijanti. Bolje bi bilo da kažem dva modela - s nekim više ili manje različitim verzijama. Svi se nazivaju X-bow (čitaj: samostrel) s dodatnim oznakama. Predstavljanjem najnovijeg modela uvoznik u Zagrebu svečano je najavio početak priče s ovim brendom.

Trkaći geni s blagoslovom ceste
 

Već u prvoj, originalnoj verziji, bio je to prije svega polu (blago rečeno) trkaći automobil, homologiran za cestovnu upotrebu i poseban zbog karbonskog monokoka i otvorenog krova bez vjetrobranskog stakla. I, naravno, otvoreni dizajn i ugrađena sjedala (samo podesive papučice). Naravno, puno toga se promijenilo tijekom godina, stvorene su nove, manje ortodoksne verzije (R, RR, GT - kada je R dobio vjetrobransko staklo), ali je osnovni monocoque ostao isti, baš kao što osnovni modeli i dalje koriste Audijev supercharged četverocilindrični (220 kW ili 300 KS), postavljen poprečno i središnje straga, i mjenjač s dvostrukom spojkom koji pokreće stražnje kotače.

Iz GT2 u GTX

Tek s novim modelom GT2 probili su led u KTM-u, gdje su također morali prebroditi nekoliko teških godina, pa čak i nakratko zaustaviti proizvodnju. Riječ je o čistokrvnom trkaćem automobilu za klasu GT2 koji je zbog pravila morao dobiti duži međuosovinski razmak (od natkrivenog trkaćeg modela za klasu GT4), a uz to i natkrivenu kabinu s podiznom ostakljenom (plexi) kupolom. Ukupna duljina narasla je na više od 4,6 metara (40 cm više od osnovnog modela). Audi je doprinio legendarnom petocilindrašu obujma dvije i pol litre koji je preradio specijalist Lehmann, a Hollinger dodao sekvencijalni mjenjač.Nakon toga lansirali su GTX, kako su nazvali verziju modela GT2, koji je namijenjen ljubiteljima "track day" događaja.gdje mogu testirati svoje automobile u kontroliranim uvjetima na trkaćoj stazi.

Posljednji korak u evoluciji ovog modela je naravno homologirana verzija. Tako je nastao vrlo poseban i ekskluzivan model s oznakom GT-XR. Riječ je zapravo o trkaćem automobilu u cijelosti izrađenom od karbonskih vlakana s cestovnom homologacijom, klimom, ABS-om... i suhom masom manjom od 1200 kilograma. Konkurencija BAC-u, Pragi, Radicalu i sličnim "track day" alatima.

Ništra nije prepušteno slučaju i sve je pod kontrolom

Kako bi dizajnirao sve tri, KTM se za pomoć obratio Kiskinom internom studiju koji mu je dao oblik, Dallara je naravno izradila monokok i karoseriju od karbona, specijalist za utrke Reiter pobrinuo se za dizajn šasije (opruge i amortizeri postavljeni su prema "pushrod" princip).i pogon, Lehmann potpisuje motor (može dati nekih 368 kW ili 500 "konja", 100 manje od GT2 i ubrzava ga do 100 km/h za 3,4 s), a Akrapovič je pridonio ispušnom sustavu Ukratko, riječ je o iznimno ekskluzivnom automobilu, dvosjedu, koji je i po performansama zapravo pravi superauto, odnosno model koji je možda pola stepenice niže i u inozemstvu nosi oznaku 'junior' superauto. . U KTM-u pak kažu da je godišnja proizvodnja ograničena na stotinjak vozila, što osigurava potrebnu ekskluzivnost. S obzirom na cijenu, trgovac oprezno najavljuje šest vozila - za cijelu regiju.

Okupljenima na grandioznom eventu u "Grand Autu" obratio se i Michael Woelfling, izvršni direktor "KTM Sportcar" branda koji je govorio o moćnim performansama proizvoda na koji je posebno ponosan.

- KTM je napravio sve suprotno od uobičajenog: proizveli smo čistokrvni trkaći automobil prije nego smo od njega napravili automobil za cestu. Naše namjere uključuju proizvodnju i isporuku 100 ručno sklopljenih komada X-BOW GT-XR automobila godišnje kupcima diljem svijeta, što ga čini superekskluzivnim i limitiranim - zaključio je Woelfling te otkrio nekoliko tehničkih podataka.

Legalna trkaća jurilica s 500 KS izrazito je lagana (1130 kg bez tereta) i aerodinamički učinkovita s maksimalnom brzinom od 280 km/h i ubrzanjem od 0 do 100 km/h u svega 3,4 sekunde. Pokreće ju vrhunski, mnogo puta nagrađivani motor godine, 2.5-litreni petocilindrični Audi motor s turbopunjačem - srce austrijskog sportaša provokativne estetike koji se proizvodi u našoj neposrednoj blizini, točnije u Grazu.

Svaki tehnički detalj modela KTM X-BOW GT-XR razvijen je za postizanje apsolutnih performansi. Sjedala su udaljena samo 9 centimetra od tla. Upravljač se skida poput onog u bolidima Formule 1. Bočni krilni prozori obnašaju ulogu vrata, a tu je i elektronički kontrolirani mjenjač sa sedam stupnjeva prijenosa s izravnim prijenosom (DSG) koji jamči ultrabrzo mijenjanje brzina bez pada okretnog momenta i neograničene performanse koje pokreću stražnje kotače. Model nema retrovizore već koristi kamere u kabini koju s gornje strane zatvara na tržištu jedinstven električno pokretani aerodinamični krov nalik onom borbenog aviona.

KTM X-BOW GT-XR u potpunosti je izrađen od karbonskih vlakana, širok više od dva metra, a dolazi s prtljažnikom od 160 litara. S prosječnom potrošnjom od 9,1 litru i spremnikom goriva od čak 96 litara, ova jurilica nudi impresivan doseg od preko 1000 km.

Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.