David i Golijat, veliki i mali BMW su spremni - Umjesto uživo iz Milana, virtualna svjetska premijera: BMW G 310 R i S 1000 R iz Munchena

Uz brojne inovacije, BMW je predstavio i najveći i najmanji motocikl iz takozvanog "naked razreda"
 

David i Golijat, veliki i mali BMW su spremni - Umjesto uživo iz Milana, virtualna svjetska premijera: BMW G 310 R i S 1000 R iz Munchena BMW
20. 11. 2020

 Da je situacija u svijetu normalna, ovih dana u Italiji bi na Salonu EICMA u Milanu prštali noviteti na dva kotača koji će na naše ceste stići ubrzo nakon nove godine. Nažalost, zbog pandemije glamura više nema, a proizvođači su ograničeni na internetske prezentacije. Jučer je BMW predstavio svoje dvije inovacije u 'naked' segmentu motocikala.

U prvom je slučaju to zapravo njihov najmanji motocikl, naime G 310 R. Njegov smo motor već upoznali, budući da je njime bio opremljen i GS 310. Vozač će tako imati 34 'konja' ili 25 kilovata snage pri 9500 okretaja u minuti, dok motor udovoljava Euro5 standardima.

Uz to, novi motocikl - koji se ne razlikuje previše od svojih prethodnika - ima i elektronički sustav kontrole plina, za koji BMW kaže da više reagira, a istovremeno automatski povećava brzinu okretaja motora u praznom hodu, čime sprječava da ugasi motor. Nova spojka je također prilagođena tome. Inače, ručica kvačila - poput ručice prednje kočnice - podesiva je u četiri brzine.
 


 
Najprepoznatljiviji novi elementi su LED svjetla i pokazivači smjera, s tim da glavno svjetlo nudi tri programa: duga, kratka i dnevna svjetla.

Novosti su najveće na okviru

Još je jedna novost koju je BMW jučer predstavio, a također je smještena u klasi 'naked' motocikala, ali na drugom kraju cjenovnog razreda: S 1000 R. Kao što ističu Bavarci i kako im samo ime govori, tehnološki je brat sportskog S 1000 RR, ali naravno snažno prilagođen činjenici da motocikl praktički nema oklop, a time i zaštitu od vjetra. Sukladno tome, ograničili su snagu motora, ali i 'konja' na broju 165. Ipak je to pet više od prethodnika.

Ali glavna će se razlika pokazati u praksi. Inženjeri su mu dali duži četvrti, peti i šesti stupanj prijenosa s manjim kursom mršavljenja (sada je težak samo 199 kilograma), što bi mu trebalo pomoći da mirnije vozi po seoskim cestama. Istodobno, motor je opremljen takozvanom protukliznom spojkom, a po prvi puta (uz dodatnu naknadu) dostupna je i elektronika za kontrolu okretnog momenta koja pomaže u kontroli kočenja iza jedinice.

Od 1000. naslijedio je lakši i uži okvir od spomenutog brata. To je posebno uočljivo u području koljena vozača, a vožnja bi zbog toga trebala biti puno ugodnija. Ovome bi trebali dodatno pridonijeti upravljači podesivi po dubini i visini.

S 1000 R standardno će biti opremljen sustavom za dinamičku kontrolu proklizavanja kotača i ABS Pro, koji također radi u zavojima, kao i izborom od tri programa vožnje: kiša, cesta i dinamika. Mogu se odabrati pomoću 6,5-inčnog zaslona, ​​također naslijeđenog od S 1000 RR.

 Poput G 310 R, i S 1000 R dobio je nova LED svjetla i LED pokazivače smjera, koji su dostupni serijski. Prednji pokazivači smjera skriveni su u području vilica, a stražnji dio sklopa sa stražnjim svjetlom, koji je, kao i mnoge druge komponente, preuzet iz modela RR.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.