Je li došao kraj SEAT-u? Tradicionalni španjolski brend ostaje još neko vrijema. Do kada, za sad je nepoznanica

Veliko oduševljenje na IAA salonu izazvao je Thomas Schaefer, šef marke VW i grupacije masovnih marki (koja još uključuje Seat i Cupra), koji je u razgovoru za britanski Autocar rekao kako je Seat kao marka oprašta.

Kad se uzbuđenje malo stišalo, opet su bili na redu pomirljiviji tonovi, a pokazalo se da Schaeffer ipak nije sve to rekao - barem ne na način na koji su to mnogi mediji interpretirali i zapisali. Ipak, tradicionalni španjolski brend ostat će u ponudi barem još neko vrijeme...

Je li došao kraj SEAT-u? Tradicionalni španjolski brend ostaje još neko vrijema. Do kada, za sad je nepoznanica Seat
13. 9. 2023

Istini za volju, treba reći da takve izjave i nagađanja, u smislu - što će biti sa Seatom, nisu novost, niti su izrečena prvi put. Naime, nakon niza godina narušenog zdravlja i različitim pristupima (od dostupnog sportskog do obiteljskog i natrag) pod vodstvom Luce de Mea osamostalivši se i eliminirajući Cupru kao vlastitu marku, na neki način nesvjesno ispisali (tešku) budućnost za sebe Cupra je svojim novim pristupom, svježim dizajnom, agresivnim marketingom i obećanom dinamikom vožnje u nekoliko godina postojanja potpuno zasjenila Seat (brend s najbržim rastom u Europi), posebice na tržištima zapadne Europe. Svojim mladenačkim i dinamičnim pristupom Cupra je u nekoliko godina postigla ono što je Seat oduvijek želio... Naravno, značajno bolju maržu za proizvođača.

Kaj želi koncern in kaj Seat?

To je bila i osnova za razmišljanje što sa Seatom, kamo ga usmjeriti, kakva će mu biti budućnost... Sve govori da u koncernu o tome imaju prilično jasne stavove, ali se nešto manje slažu s tim u Sjedište, gdje ste vi nesumnjivo žele ostati. Sve pokazuje da će Seat još barem neko vrijeme ostati klasična marka automobila, gdje će osim klasičnih električnih modela u ponudi imati samo plug-in hibride. I to barem do kraja doba izgaranja, kako ga u Volkswagenu zovu (pa recimo do 2035.).

 
Potražnja za Seat modelima i dalje je velika

"Unatoč netočnim informacijama iz nekih medija, marka Seat jača je no ikad. Potražnja za Seatom ostaje na vrlo visokoj razini, a prodaja je ove godine porasla za 18 posto, dosegnuvši gotovo 200.000 prodanih automobila. Narudžbe kupaca za glavne modele (Ibiza, Arona i León ) su na rekordnoj razini", ustvrdio je u svom priopćenju šef Volkswagena (i koncerna u kojem je, naravno, i Seat), podsjetivši da slijede i velike renovacije modela.

Schaeffer in Griffiths sta vendarle enotna

Pritom i Schaeffer i šef Seata i Cupre Wayne Griffiths napominju kako je sada idealno vrijeme za pronalaženje nove budućnosti za Seat – a najvjerojatnije će razvoj tradicionalne marke doista ići u smjeru razvoja električna mikromobilnost, zajednička i urbana mobilnost, pretplate, nova rješenja mobilnosti... Što, naravno, ne znači da u ovoj novoj ulozi Seat ne bi mogao ponuditi automobile dizajnirane i razvijene za takav poslovni model (kao što je Moia kod Volkswagena) . Prije svega, u obzir bi došli recimo mali gradski modeli (Seat će i dalje razvijati i proizvoditi automobile za druge marke, npr. mali električni auto - ID.2 za VW, a Raval za Cupru...).
 

Ime Seat ostaje

No, činjenica je - kad je već tako daleko, marka Seat će ostati na tržištu, ali vrlo je moguće da će ponuda biti jako lokalizirana (teško mi je zamisliti da bi Španjolcima jednostavno oduzeli marku koja je njih na biciklima 1950-ih). Čak i izjava da nije pametno ulagati u dva brenda slične ponude, koja se pojavila u mnogim medijima, u ovim vremenima ima itekako smisla. I tako, prema kraju desetljeća i kasnije, unutar Seatove ponude bit će moguće birati više od automobila, vozila na četiri ili dva kotača. Da je ipak riječ o isplativom i zahtjevnom poslu budućnosti dokazuje i konkurencija - primjerice, Renaultov Mobilize.
 

Preberite še:

BONUS VIDEO: Najini avtomobili, naivne napake in (nespametni) finančni nasvet

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.