S novim mostom i željeznica na otok Krk i to na donjoj etaži. Gornja će biti rezervirana za automobile, kamione, autobuse, motocikle...

Kreće posve novi most prema Krku: imat će dva kata, za automobile i vlakove. Mogao bi biti gotov do 2029.

S novim mostom i željeznica na otok Krk i to na donjoj etaži. Gornja će biti rezervirana za automobile, kamione, autobuse, motocikle... Srdjan Zivulovic/Bobo
3. 1. 2024

Hrvatska Vlada pokreće projekt izgradnje drugog mosta za otok Krk. Hrvatska tvrtka za autoceste (HAC) raspisala je natječaj za izradu dokumentacije za novi krčki most sa spojnim cestama. Riječ je o pripremama za izgradnju mosta koji će biti i cestovni i željeznički, a vodit će do novog lučkog terminala u gradu Omišlju, koji još moraju izgraditi.

Riječ je o projektu koji je ranije bio uvršten u prostorni plan Primorsko-goranske županije, no sada su, s rokom do 29. siječnja, pozvane zainteresirane tvrtke da izrade studijsku dokumentaciju. Čekaju studije utjecaja na okoliš i ostale dokumente potrebne u postupku izdavanja građevinske dozvole. Procjenjuje se da će taj trošak iznositi 600 tisuća eura.

Plan je da se dokumentacija izradi u iduće tri godine, a onda bi za izvođenje samih građevinskih radova trebalo najmanje dvije godine, kažu u HAC-u.drugo - novi most, uključujući i željeznički.Potreba za ovim već postoji, kada se dovrši kontejnerski terminal u Omišlju ta će potreba biti još veća, a stari most za sve to ne bi bio dovoljan, stoga je ovaj natječaj korak prema izgradnji novog mosta", kaže ministar prometa i potpredsjednik Vlade Oleg Butković.

Kako će izgledati novi most koji spaja kopno s otokom

Predsjednik Uprave HAC Boris Huzjan
pojašnjava da će se u ovoj fazi izrade dokumentacije odrediti tip konstrukcije novog mosta, a voditelj projektiranja HAC-a Gregor Mihelčić kaže da će most biti dvokatni: "Na vrhu će biti cesta, a na željeznička pruga donji kat." Vizualna slika novog mosta nije unaprijed određena, pa je moguće da on uopće neće biti betonska konstrukcija poput postojeće. Nije niti potrebno da mostovi budu međusobno povezani ili kompatibilni, kažu u HAC-u.

Bit će to takozvana box konstrukcija, što znači da most, s obzirom na dvostruku željezničko-cestovnu funkciju, ne bi nužno bio puno širi od postojećeg, ali bi svakako bio viši, odnosno u dvije etaže. Postojeći Krčki most funkcionirat će i nakon izgradnje novoga, ali tada će biti bitno lakše.

"Realno je da će sve skupa s izgradnjom trajati najmanje pet godina, jer sama istraživanja utjecaja na okoliš za ovako velike projekte u prosjeku traje do dvije godine, a cijeli elaborat prihvatljivosti projekta će trajati oko tri godine. Zatim idu natječaji za izvedbu, pa građevinski radovi", kaže voditelj projektiranja HAC-a.
 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.