Koliko dugo ćemo još zastajati na naplatnim kućicama i kad se uvodi elektronska vinjeta? Mi imamo odgovor!

Ovo je način koji donosi 100 postotnu prohodnost! Bolja vremena su na vidiku.

Koliko dugo ćemo još zastajati na naplatnim kućicama i kad se uvodi elektronska vinjeta? Mi imamo odgovor! Marko Lukunic/PIXSELL
7. 4. 2023

Ah, ljetna idila uz Jadransko more... Ne može biti bolje, zar ne? Ali što ako ljudi često potroše popriličnu količinu živaca prije dolaska u idilično okruženje hrvatske obale. Razlog tome je jasan: gužve su na cestama, gužve su na graničnim prijelazima, a također, ili posebno, gužve su na naplatnim kućicama. Sve navedeno često može produljiti putovanje do popularnog odredišta i po nekoliko sati.

I zbog navedenog Hrvatska je donijela dugo očekivanu odluku o uvođenju elektroničke naplate cestarine, što će nesumnjivo povoljno utjecati na stanje na cestama u najfrekventnijim razdobljima. Ali nemojte se prebrzo radovati.

Gužve na naplatnim kućicama ove će, ali i buduće godine biti surova stvarnost odlazaka na godišnji odmor na hrvatsko more.

Hrvatske autoceste objavile su u četvrtak javni natječaj za odabir izvođača radova na elektroničkom sustavu naplate cestarine. Vrijednost nabave procijenjena je na 100 milijuna eura, a novi sustav naplate cestarine u Hrvatskoj će zaživjeti do kraja iduće godine.

Naplatne se postaje ukidaju i uklanjaju

Prema novom sustavu, vozači će cestarinu plaćati prema prijeđenoj udaljenosti i grupi vozila, a cijena će ovisiti i o naknadi za onečišćenje zraka koja se temelji na emisijskom razredu vozila (Euro), piše Večernji list.

Prema novom sustavu, uređaji za naplatu cestarine (ENC) bit će vezani uz vozilo ili registarsku oznaku pojedinog vozila, što znači da se neće moći koristiti u različitim vozilima.

Neće više biti postojećih naplatnih kućica i zatvora. Umjesto toga, na naplatnim mjestima na autocesti i izvan nje bit će postavljeni DSRC-čitači koji će omogućiti povezivanje s ENC uređajima u vozilu.

Novi sustav naplate isključit će mogućnost plaćanja cestarine u gotovini, objavilo je početkom godine Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture.

 
Njime će se uvesti obvezna uporaba uređaja za naplatu cestarine za sva teretna vozila i motocikle, koji će omogućiti slobodno odvijanje prometa, bez zaustavljanja radi plaćanja.

Razlika je ogromna

Prema procjenama Ministarstva, omogućit će prolazak do 3000 vozila u jednom satu kroz područja sadašnjih naplatnih postaja, dok će ručna naplata omogućiti prolazak približno 200 vozila.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.