TEST: Peugeot 2008 Allure BlueHDi 100 S&S

Francuzi su jos 2013.godine prepoznali potencijal klase malih SUV-ova te su tržištu ponudili zanimljiv model koji je gabaritima bio nešto veći od osnovnog 208 sa povišenom podnicom i kojim detaljem više. 2016.godine uslijedilo je zatezanje bora, evo četiri godine kasnije pred nama je vizualno i tehnološki potpuno novi 2008 koji je zapravo od svojih prethodnika naslijedio samo ime.

TEST: Peugeot 2008 Allure BlueHDi 100 S&S Bojan Haron
21. 2. 2020

Novi 2008 tržištu se predstavlja uvjerljivo uz velikodušno povećanje dimenzija u svim smjerovima ali i svježim i atraktivnim dizajnom. Taman kada smo očekivali 208-icu na steroidima uslijedilo je iznenađenje! Elegantan vizualni štih viđen kod modela 3008 kao da je preslikan i na broj manji model, no dodatno upotpunjen aktualnim detaljima sa modela 208 i 508. Tako sprijeda u oči prvo upada impozantna saćasta rešetka hladnjaka, veliki branik na čijim su se rubovima smjestila okomito postavljena LED dnevna svjetla prateći pritom aktualni svjetlosni potpis marke Peugeot u obliku kljova ili lavljih očnjaka. Na samim donjim rubovima smjestile su se maglenke, a farovi se nude u dvije izvedbe (nešto elegantniji u prvim razinama opreme, odnosno agresivniji sa okomitim LED trakama na GT izvedbama).

S boka gledano najviše podsjeća na broj veći 3008, ali uz naglašenije oštre linije u zadnjem dijelu vozila, dok je stražnje svjetlosno sklopovlje kao preslikano sa 3008-ice uključujući i kompletnu vizuru stražnjeg dijela. Jednostavno, elegantno, a opet dovoljno agresivno da privuče poglede ostalih sudionika u prometu baš kao i svi ostali novi Peugeotovi modeli.

U interijeru je i kod novog 2008 već sada tradicionalno poznata priča. Peugeot i-Cockpit našao se i u 2008-ici, odnosno ovaj model doslovno dijeli interijer sa novom 208-icom. Visoko postavljena vozačka pozicija daje pristojan pogled prema naprijed, no “A stupovi” su mrvicu deblji nego što smo očekivali pa u pojedinim situacijama mogu smetati vidljivosti. Sam dizajn interijera je atraktivan i futuristički, tu je i tradicionalno maleni upravljač ravno rezanog vrha i dna, visoko položena kontrolna tabla te veliki središnji infotainment sustav podno kojeg se nalaze “klavirske tipke” viđene kod modela 3008, 508 i naravno 208. Dojam za upravljačem je odličan, te se vozač osjeća kao u automobilu više klase uz hi-tech okruženje uz spomenutu povišenu vozačku poziciju koja stvara i dodatan dojam sigurnosti i veće preglednosti nego što je to u praksi. Armatura obiluje mekanim površinama ugodnima na dodir, sve je odlično završno obrađeno te je krutu plastiku gotovo nemoguće pronaći čime se ovakvom kvalitetom i završnom obradom ne bi posramio niti npr. Audi Q2.

S obzirom da sama podnica automobila nije pretjerano povišena od tla, sjedala su postavljena prilično visoko kako bi se stvorio SUV sjedeći položaj. Upravljač je podesiv u svim smjerovima (po visini i dubini) kao i sjedala pa će vozač vrlo brzo pronaći idealnu vozačku poziciju za upravljačem. Sama sjedala su udobna i na oko će se učiniti kako nedostaje bočnog oslonca, što je u praksi sasvim suprotno. Ovisno o visini vozača kao i položaju sjedenja može se dogoditi da upravljač prekrije dio instrumenata, no jednom kada se pronađe odgovarajuća pozicija vozač može uživati u originalnom futurističkom okruženju. Straga pak ima mjesta dovoljno za dvoje odraslih putnika zahvaljujući 20cm većem međuosovinskom razmaku nego što je to na 208-ici, a prtljažnik nudi 434 litre obujma što će bez problema zadovoljiti potrebe četveročlane obitelji.

Ono čime se Peugeot posebno ponosi je 3D virtualni kokpit ispred vozača koji je zamijenio klasične analogne instrumente i nudi niz mogućih konfiguracija prikaza (instrumenti, minimalno, vožnja, navigacija, osobne postavke..) informacije se pred vozačem prikazuju u dvije razine. One važnije vezane uz upozorenja doslovce lebde baš kao hologram te vozaču omogućavaju pravovremeno uočavanje.Infotainment sustav indentičan je onom u novoj 208-ici. 10″ središnji zaslon koji je sa svojim funkcijama viđen kod većih Peugeot modela našao se i u 2008-ici, pa tako navigacijski sustav zahtijeva pozornost i vrijeme za privikavanje.

Regulacija klima uređaja nešto je pojednostavljena zahvaljujući dodatnim tipkama ispod otvora za ventilaciju, no i dalje se za npr. regulaciju temperature treba poslužiti središnjim zaslonom što oduzima pažnju vozača kao i kod prijašnjih verzija.Pohvala ide odličnom audio sistemu, povezivosti sa mobilnim uređajima i dodatnom opcijom brzog punjenja samog mobitela podno tipki gdje se nalazi ostava s posebno dizajniranim držačem mobilnog uređaja.Tu je i cijeli niz aktivnih i pasivnih sustava koji brinu o sigurnosti vozača i putnika, ali i ostalih sudionika u prometu, pa novi 2008 u svim izvedbama nudi automatsko kočenje i održavanje vozne trake pri tome prepoznavajući pješake i bicikliste bez obzira na vanjske uvjete. Dodatno je tu i Paket Safety Plus koji podiže razinu autonomne vožnje na razinu 2.

Prve kilometre odradili smo upravo sa hrvatskim kupcima najzanimljivijom izvedbom, a istu smo isprobali i na sedmodevnom testu. Riječ je naravno o dizelašu koji iz 1,5 litre obujma potpomognut turbopunjačem nudi 100 KS uz maksimalnih 250 Nm dostupnih pri niskih 1750 okretaja, a uparen je sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem. Ono što svakako vrijedi naglasiti za ovaj agregat niska je razina ispušnih plinova (97 g/km), ali i niska potrošnja, pa smo tako prilikom sedmodnevnog testiranja u kombiniranom režimu vožnje prosječno trošili 4,2 litre eurodizela.

Performanse ovog agregata nisu spektakularne, ali to se niti ne očekuje. Činjenica je kako automobil ove klase i dimenzija, ali i motorizacije ne može biti jurilica… no.. nije baš da ćete biti i zadnji na semaforu. Maksimalna brzina od 180 km/h zadovoljiti će i one koji imaju nešto “težu” desnu nogu, no s druge strane iznad 160 km/h biti će vam potrebna i nešto dulja dionica kako bi dosegnuli maksimalnu brzinu uz posezanje za nižim stupnjem prijenosa pogotovo na dionicama sa usponom. Ubrzanje s mjesta do 100 km/h dostiže se za nešto više od 11 sekundi što je s obzirom na snagu samog agregata prihvatljivo. Ukoliko se vratimo korak unazad, ili prevedeno, sa autoceste na gradske odnosno otvorene prometnice ovaj agregat može ponuditi zaista mnogo, ponajviše džepu svome vlasniku. Pri tome mislimo na već spomenutu nisku potrošnju ali i bezbrižnost kod svakodnevnog putovanja na posao bez straha od kazni za brzinu.

Pohvala ide i odličnom, preciznom šesterostupanjskom mjenjaču koji posao odrađuje bez zamjerke. Brzine su odlično proračunate od čega je četvrta nešto duža. Sam ovjes odlično reagira na hrvatskim prometnicima i osigurava kako vozaču tako i putnicima zaista ugodno putovanje upijajući sve neravnine. Kod bržih prolazaka kroz zavoje nema naginjana karoserije te nudi odličnu ravnotežu između stabilnosti i okretnosti, a nedostaje mu samo malo više odrješitosti u reakcijama kako bi vožnja bila još više privlačnija. Prvenstveno mislimo na upravljački sustav koji je brz, no ne šalje najpreciznije povratne informacije. S druge pak strane taj detalj ne kvari ukupni dojam zahvaljujući krutosti karoserije, pa tako novi 2008 brzo mijenja smjer i sve kretnje su progresivne. ESP sustav intervenira u situacijama kada se pretjera što u konačnici vozaču daje sigurnost i lakoću upravljanja.

Za kraj, novi 2008 na prvi pogled osvaja simpatije, kako prolaznika tako i nas, a zahvaljujući svojem hi-tech okruženju, bogatoj ponudi prostora i odličnim materijalima te izrazito prihvatljivoj potrošnji unatoč nešto slabijem agregatu kod testnog primjerka suvereno se gura u sam vrh klase. Testni primjerak zaista je idealan za prosječnu hrvatsku obitelj kako opremom i tehnologijom tako i cijenom od 184.645 kn za što nudi zaista mnogo. A tu je i petogodišnje jamstvo…

TEHNIČKI PODACI: Peugeot 2008 Allure BlueHDi 100 S&S

Motor: turbodizelski, 4 cilindra

Obujam: 1499 ccm

Snaga: 74 kW/101 KS na 3500/min

Moment: 250 Nm na 1750/min

Mjenjač: 6-stupanjski ručni

Pogon: na prednje kotače

Dimenzije (d/š/v): 4300 x 1770 x 1550 mm

Međuosovinski razmak: 2605 mm

Masa: 1205kg

Prtljažnik: 434 l

Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga diskovi

Gume: 215/60 R17

Ubrzanje: 11,4 s

Najveća brzina: 180 km/h

Potrošnja na testu: 4,2 l

Cijena testiranog modela: 184.645 kn (24.884 eura)

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.