TEST: Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi 100 Allure

U odnosu na prethodnika (Partner), novi Rifter narastao je par centimetara u dužinu i širinu te je povećan i međuosovinski razmak, a spomenuti rast vidljiv je i golim okom. Glomazan, robustan i prostorno funkcionalan glavne su odlike novog Peugeot Riftera.

TEST: Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi 100 Allure Zoran Levačić
9. 9. 2019

Lagana komercijalna vozila oduvijek su poseban segment i zanimljiva izrazito velikom broju kupaca zbog svoje namjene i funkcionalnosti. U pravilu, proizvođači automobila sve više su se podredili kupcima kako bi poboljšali funkcionalnosti takvih vozila te pored prednjeg reda sjedala osigurali još jedan red straga odnosno iz forme dostavnjaka ponudili osobni automobil sa svim funkcionalnostima dostavnog vozila.

Još prije 20 godina francuzi su prednjačili u tom segmentu počevši sa Kangoom i Berlingom na tržištu se pojavio i brat blizanac Berlinga pod nazivom Partner. Tu je još cijela „vojska dostavnjaka“ no spomenuti francuski trojac svakako je uz Volkswagenov Caddy i Fiatov Doblo hrvatskim kupcima najpoznatiji.

Kako Citroen Berlingo i Peugeot Partner djele apsolutno sve komponente osim znakovlja bilo ih je relativno teško razlikovati, no Peugeot je uspješno transofrmirao Partner u novi stari oblik i nazvao ga Rifter.

Upravo novi Rifter našao se kod nas na testu, a spomenuti više nije kopija Berlinga i to se najviše vidi u dizajnu prednjeg dijela vozila, novoj arhitekturi vozačkog okruženja ali i visini podnice te još nekim detaljima opreme.

U odnosu na prethodnika (Partner), novi Rifter narastao je par centimetara u dužinu i širinu te je povećan i međuosovinski razmak, a spomenuti rast vidljiv je i golim okom. Glomazan, robustan i prostorno funkcionalan glavne su odlike novog Peugeot Riftera.

Već na parkingu pored kompaktnih SUV-ova vidljiva je sva raskoš dimenzija Riftera odnosno veći je npr. od KIA Sportagea ili pak Audija Q3. Rifter je i dalje kutijastog oblika, no prednji kraj prati najnovije trendove Peugeotovih dizajnera pa tako Rifter krase moderni farovi sa blago usađenim „kljovama“ odnosno „lavljim očnjacima“ viđenim kod 508-ice ali ovog puta postavljenih na sredini farova u obliku LED dnevnih svjetala. Moderan branik u boji karoserije sa zaštitnim plastičnim oblogama, prepoznatljiva rešetka hladnjaka i podnica postavljena tri centimetara više u odnosu na Berlinga novi Rifter čine mišičavijim i ozbiljnijim.

Gledano s boka spomenuti kutijasti oblik pored povišene podnice i zaštitnih plastičnih obloga na vratima uz veći razmak između guma i blatobrana Rifteru daju crossoverski štih, baš kao što je to prije bio Citroenov Berlingo XTR. Straga nažalost osim moderne grafike farova koja prati i ostale modele ovog proizvođača promjena nema, te bi novi Rifter neupućeni prolaznici mogli zamijeniti sa prethodnikom – Partnerom ili pak Berlingom.

Unutar interijera pravo osvježenje u klasi, a na prvu je jasno kako je Peugeot svoj i-cokcpit preslikao i u Riftera. Poznati mali upravljač podrezan u gornjem i donjem dijelu neobično je vidjeti u automobilu ove klase, no njegova funkcionalnost je neminovna čime zapravo Rifter postavlja nove standarde. Uobičajeno za i-cockipt instrumenti su podignuti visoko iznad upravljača čime se osigurava bolja preglednost. Infotainment sustav postavljen je visoko na središnjem djelu armature, a novost u odnosu na ostale nove modele Peugeotove game je to što npr. upravljački dio ventilacije nije smješten na 8“ displayu s pristupom putem tipke već se fizički nalazi ispod displaya i otvora ventilacije sa pravim gumbićima čime je poboljšana ergonomija i vozaču ne odvaja pogled sa ceste.

Za upravljačem sjedi se dosta visoko, no vozačka pozicija se pronalazi u trenutku, preglednost je odlična izuzev onu sa strane zbog debelog bočnog stupa. Spomenimo i odlične parking senzore, no i nedostatak kamere za vožnju unazad koja bi mogla zatrebati neiskusnjim vozačima.

Oduševljava jednostavnost, tvrda no kvalitetna i robusna plastika ali i obilje pretinaca. Najimpresivniji dio Rifterovog interijera svakako je širok središnji greben koji skriva duboke pretince, a dolazi serijski u opremi Allure i GT Line. Izrazita praktičnost vidljiva je i straga gdje Rifter nudi dvoja bočna klizna vrata sa spuštanjem prozora na struju baš kao kod klasičnih automobila.

Sjedala su udobna, možda bi sprijeda trebalo biti malo više bočnog oslonca, no s obzirom na namjenu ovog vozila ne gledamo na to kao nedostatak. Straga pak prostora ima zaista mnogo, a tri neovisna klizna sjedala prilagodljiva su maksimalno kako putnicima tako i za prijevoz tereta. Eh, da… spomenimo i onaj fini tupi zvuk zatvaranja vrata kao kod premium modela… Prtljažnik pak nudi obilje prostora (775/3000 litara), no zamjeramo što se otvara u vis, a ne podijeljeno u stranu čime bi se dodatno povećala funkcionalnost na skučenim mjestima.

U vožnji Rifter je uglađen te neobično tih, izolacija buke motora i vjetra čak i iznad 150 km/h s obzirom na konstrukciju ovog vozila naprosto je nevjerojatna te Rifter može poslužiti kao uzor mnogim drugim proizvođačima kako se radi automobil.

Testni model pokretan je dizelskim motorom 1.5 BlueHDi sa 102 KS i 250 Nm te može solidno potegnuti ali gubi dah na uzbrdicama ili pod opterećenjem gdje vozač mora posegnuti za mjenjačem dugog hoda. Manjak je i nedostatak šestog supnja prijenosa koji bi prosječnu potrošnju od 6 litara eurodizela zasigurno smanjio za punu litru.

Mekan, limuzinski udoban ovjes sa povišenim podvozjem nudi svoj maksimum na lošim prometnicama, pogotovo izvan asfalta, a kod brzih prolazaka zavojima iznenađuje dozom stabilnosti i sigurnosti uz blago naginjanje koje je karakteristično za ovaj tip automobila.

Ovakva koncepcija automobila još uvijek nije svakodnevnica jer Rifter je letvicu podigao visoko, a kada jednom isprobate prostorne i funkcionalne prednosti klase putničkih dostavnjaka uz spoj svega što Rifter nudi jedino će vas zanimati cijena… U ovom slučaju nije mala, no s obzirom na sve što Peugeot Rifter nudi je i opravdana.

Tehnički podaci: Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi 100 Allure

Motor: turbodizelski, 4 cilindra

Obujam: 1499 ccm

Snaga: 75 kW/ 102 KS pri 3500/min

Moment: 250 Nm pri 1750/min

Pogon: prednji

Mjenjač: ručni, 5 brzina

Dimenzije (d/š/v): 4400/1840/1680 mm

Prtljažnik: 775/3000 litara

Gume: 215/65 R16

Masa: 1425 kg

Max. brzina: 171 km/h

Ubrzanje (0-100 km/h): 13, 2 sec

Prosječna potrošnja: 6 l/100 km

Cijena testnog modela: 193.425 kn ( 26.138 €)

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.