41 FOTOGRAFIJA i test PEUGEOT 508: Nije ga skrojio Pininfarina kao legendarnu 406 Coupe, no usprkos tome lijep je do bola, a BMW Serije 3 i Passat na teškim mukama i zbog cijene 508-ice

TEST Peugeot 508 GT 1.6. Prekrasan je poput legendarnog Peugeota 406 Coupe kojeg je skrojio čuveni Pininfarina,  štedljiv, kvalitetan i iznimno dobar za vožnju. Peugeot 508 nudi mnogo za veliku obiteljsku klasu automobila, a zbog niskih emisija štetnih plinova i relativno je povoljan za nabaviti. Ima konkurenata koji su prostraniji, ali rijetko koji ima toliko stila. Na prvu podsjeća čak, prije svega straga i na kultni Ford Mustang. Da je prostraniji straga bio bi apsolutni pogodak, ovako oni malo viši mogu na stražnjoj klupi imati dosta problema

41 FOTOGRAFIJA i test PEUGEOT 508: Nije ga skrojio Pininfarina kao legendarnu 406 Coupe, no usprkos tome lijep je do bola, a BMW Serije 3 i Passat na teškim mukama i zbog cijene 508-ice Igor Stažić
26. 4. 2019

Taman kada smo pomislili kako je tržište automobila u Europi u potpunosti zaokruženo, pogotovo ponudom obiteljskih automobila i zaista bogatom ponudom SUV modela, pojavio se Volkswagenov Arteon i Kia Stinger. Forma coupe limuzine viđena najprije na Volkswagenovom CC-u, zatim na Audi A5/7 modelima pa do Mercedesovog CLS-a, nešto kasnije CLA ili pak bavarskim pulenima iz Gran Coupe serije (4 i 6), no istina seže daleko prije svih spomenutih modela na sam početak dvadesetog stoljeća. Bilo je to vrijeme talijanskog svjetskog čuda, Alfe 156 – modela koji i danas dvadeset godina kasnije nije izgubio utrku s vremenom te još uvijek djeluje privlačno, a upravo zahvaljujući majstorskim potezima popularnog dizajnera Waltera De'Silva koji je stražnju kvaku sakrio u sam rub vrata automobil je izgledao poput kakvog coupea.

Ono što su tada bili talijanski automobili zadnjih nekoliko godina su francuski – oku ugodni, kupcima privlačni, a prolaznicima atraktivni automobili (istina, još uvijek ima i onih avangardnih što u konačnici je čistokrvni francuski izraz za sve ispred svog vremena).

Kod nas na testu našao se model koji je sve navedeno – coupe limuzina, oku ugodna, kupcima privlačna, a prolaznicima atraktivna, pa čak i avangardna, jednom riječju novi Peugeot 508!

Atraktivna crvena boja samo povećava privlačenje pogleda, veliki 19 inčni naplatci, tamna stakla, niska silueta i agresivan izgled na prvi pogled neupućeni prolaznici kao prvu asocijaciju spominju Fordov Mustang!

Agresivan prednji kraj s velikom rešetkom hladnjaka i atraktivnim LED svjetlima koja se protežu po rubovima vodoravno ali i okomito u obliku kljove ili još bolje usporediti ih s lavljim očnjacima... relativno dug poklopac motora, coupeovska silueta krova te nešto jednostavniji ali oku ugodan stražnji dio oplemenjen s dva ispuha, difuzorom te već sada tradicionalno poznatom LED tehnologijom i grafikom na stražnjim svjetlima koja su spojena u jednu cjelinu te izgledaju kao „crna traka“ novi Peugeot 508 čine zaista impresivnim. Ukratko, sve ono što vidite na slikama ili reklamama teško je dočarati riječima s obzirom na to da ovaj automobil osim što odlično izgleda na njima, još bolji je i u živo.

Inače, postoje četiri razine opreme za odabir. Osnovni modeli dolaze sa 17-inčnim aluminijskim naplatcima, imaju osam inčni zaslon osjetljiv na dodir sa satelitskom navigacijom. Allure dodaje veći 10-inčni zaslon i grijana sjedala. GT-Line dolazi s 18-inčnim legurama, LED prednjim svjetlima i dijelovima od umjetnog kože, a naš je testni bio opremljen s vrhunskim dodacima GT. "Puna" koža, FOCAL hi-fi i 19-inčne kotače, među ostalim poželjnim dodacima. Na popisu opcija postoje i neke lijepe značajke: sustav za noćni vid od 11.000 dodatnih kuna koji može otkriti pješake i životinje do 200 metara ispred. To je prvi auto u ovom segmentu i moramo priznati kako je ovaj uređaj u testnom auto savršeno otkrivao pješake i upozoravao nas i puno prije na njih nego što bi ih vidom uočili.

Unutar interijera već poznati „i cockpit“ osvaja na prvu. Kvalitetni materijali, odlična završna obrada, broj tipki sveden na minimum uz veliki središnji infotainment sistem svidjet će se i onima koji u počecima nisu bili skloni ovakvoj „avangardi“ unutar automobila. Malen i precizan kožni servo upravljač ravno odrezan pri vrhu kako bi olakšao pogled na instrumente (mogu biti i analogni i digitalni), ali i pri dnu kako bi se mogao pozicionirati što niže odlično leži u rukama. Vozaču blago okrenut središnji greben s već spomenutim velikim zaslonom ispod kojeg se nalaze tipke koje podsjećaju na one klavirske, a nude ulazak unutar pojedinih opcija vozila (glazba, ventilacija, navigacija, postavke...) izrazito olakšavaju upotrebu cjelokupnog sistema u vozilu i osim što ovakvo rješenje odlično izgleda ima i ergonomskog smisla. Sjedala su odlična, čvrsta s naglašenim bočnim osloncima, ali kod dužih putovanja dovoljno udobna da ne stvaraju zamor kako vozača tako i putnika. Na stražnjoj klupi zbog nisko položenog krova mogu se smjestiti maksimalno dvije osobe ne više od 1,8 m. Po pitanju prtljažnog prostora novi Peugeot 508 u odnosu na konkurenciju zaostaje u prosjeku stotinjak litara, pa tako nudi 487 m3 prostora, no s obzirom na sve navedeno ne gledamo na to kao manu.

Kakav je novi 508 u vožnji!? Vozi li se jednako dobro kao što i izgleda!? – DA! Magična dva slova potvrde.. novi 508 zaista pruža užitak u vožnji, i u sport modu ponaša se kao vlak na tračnicama, dok s druge strane u komfore modu nudi udobnost prvoklasne limuzine.

Testni primjerak pokretan je 1.6 litrenim benzinskim agregatom viđen već u RCZ modelu, no snaga mu je u odnosu na sportski nastrojen RCZ povećana za 25 KS, a sve je naravno potpomognuto turbom. Živahan, uglađen i ne tako rastrošan agregat osvaja na prvu.. novi 508 sa svojih 1400 kg s mjesta do 100 km/h ubrzava za nešto više od 7 sekundi, a osigurava maksimalnu brzinu od visokih 248 km/h.

S obzirom na navedene brojke začuđuje činjenica kako se potrošnja čak i u gradskim uvjetima rijetko penje do 10 litara odnosno u kombiniranom režimu s težom nogom na papučici gasa automobil ovakvih dimenzija i snage troši nešto iznad 8,5 litara eurosupera. Sjajne brojke zahvaljujući malom obujmu motora ali i odličnoj osam stupanjskoj automatici koja brzine mijenja trenutno i bez trzaja, a osigurava maksimalnu elastičnost motora u svim režimima vožnje.

Odlično izolirana buka motora kao i šum vjetra pri većim brzinama iako vrata nemaju okvir jasno daju do znanja kako novi 508 cilja na sam vrh klase. Maksimalna udobnost u vožnji s odličnim benzinskim motorom svidjet će se i onima nastrojenima na dizelaše. Kod naglih promjena smjera te kratkih brzih zavoja novi 508 bez pogovora slijedi sve naredbe vozača te time nudi odličan užitak u vožnji i za one sportski nastrojene vozače.

Testni primjerak opremljen je najbogatijim GT paketom opreme, pa tako pored sve sile tehnologije aktivne i pasivne sigurnosti nudi i Night Vision paket koji svojim radarima i termalnom kamerom na instrument ploči upozorava vozača i projicira sliku ispred vozila i u otežanim uvjetima vožnje (noć, magla, kiša..) te tako brine o sigurnosti svih sudionika u prometu.

508 je nešto kraći od prethodnika, a i lakši. Sada je i za 13 mm kraći, a zanimljivo kako je i 70 mm niži od Volkswagen Passata.

Izgledom prednjači i pravi je ljepotan i u odnosu na Passat, a vjerojatno i na BMW Serije 3, koji izgledaju dosadno. Domagoj Đukec, nemoj se uvrijediti, ali budući znamo da si prije šefovanja u BMW-u radio i u PSA-u, znamo da ćeš se samo našaliti. Dizajn upravljačke ploče je pun krivulja. Središnja konzola je visoko postavljena za osjećaj kao u kupeu, a Peugeot i-Cockpit sa 12,3-inčnim digitalnim brojčanikom iznad volana malog promjera, nudi dovoljno preglednosti i ergonomije. Tradicionalno, Peugeoti, pam ni 508-ica nema problema s udobnošću. Kvaliteta 508-ice, set up, oprema, upravljivost i pojavnost uvelike može zabrinuti njemačke rivale. Posebice jer Peugeotovi motori ne proizvode toliku količinu ugljičnog dioksida i zbog toga im je porez manji, a i krajnja cijena.

Šteta što je 508 prilično skučen straga. Passat, Opel Insignia Grand Sport - a pogotovo Škoda Superb - su prostraniji, pogotovo za glavu. Zapravo, svatko viši od 175 cm udarat će glavom o krovnu oblogu 508-ice.

S obzirom na sve navedeno, kao i cijenu od 309.329 kn koliko stoji testni primjerak bez dodatne opreme jasno je kako će novi Peugeot 508 u svom pohodu na vrh klase proći odlično! Palac gore za novu 508-icu! Valja istaknuti kako najjeftinija verzija koju pokreće Blue HDi od 130 konja i s baznom Active opremom stoji prihvatljivih 205.971 kunu

 
Model: 508 GT 225 KS Auto
Cijena: od 309.329 kn
Engine: 1.6 litarski, 4 cilindra turbo benzinac
Mjenjač: osam stupanjska automatika, prednji pogon
Snaga/moment: 225 KS /300Nm
0-100 km/h: 7.3 sekundi
Max. brzina: 251,1 km/h
Ekonomija: 49,6 mpg
CO2: 131 g/km
U prodaji: SADA

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.