Ekskluzivno: Škoda Fabia sve bliže VW Golfu, a udaljenija od brata Pola, ima 380 l gepeka, samo 1 l manje od Golfa

Škoda je spremna za lansiranje četvrte generacije Fabije, 22 godine od lansiranja prve generacije koja je bila proglašena i CROAUTOM. Teško je ne primijetiti na "špijunskim" slikama i tizerima kako sve više naginje superminijima. Potpuno gotov automobil trebao bi biti predstavljen ovog proljeća, s ciljem prvenstvenim ugroziti Peugeot 208, Opel Corsu, Toyotu Yaris. Očekuje se da prodaja u Hrvatskoj na ljeto, a cijena će biti nešto viša od 100.000 kuna U sklopu svoje teaser kampanje, Škoda je potvrdila da će se nova Fabia temeljiti na arhitekturi MQB A0 grupe Volkswagen. To je ista platforma koja se nalazi i ispod Scale, dok također podupire superminije sestrinskih marki SEAT i VW, pa bi nova Fabia trebala biti veća i praktičnija od svoje prethodnice. U Škodi obećavaju veliko povećanje duljine centimetara i litara u prtljažniku. I nema dizela, neki kažu čak ni 1.2 trocilindarskog benzinca, već jedino trocilindraša od jedne litre.

Ekskluzivno: Škoda Fabia sve bliže VW Golfu, a  udaljenija od brata Pola, ima 380 l gepeka, samo 1 l manje od Golfa Škoda Fabia
12. 2. 2021

Škoda je navodno bolja i od samog Volkswagena. Octavia je postavila visoko letvicu, a činjenica da već četvrta generacija iznimno obrazovanih tehničara radi u tvornici u Mladoj Boleslavi nije nimalo čudno što na kraju Škode iz pogona izlaze savršnije, čak i od VW-a. Najmanje se kvare, a dosta reazloga nešto slabijeg VW rezultata leži u činjenicu što u Wolfsburgu i širom svijeta gdje VW ima tvornice, automobile "slažu" radnici s opuno manje znanja i tehničke kulture. No to je već jedna sasvim druga priča koja sve više zabrinjava upravu VW Grupe.

Naime, od dolaska na tržište skuplja razne nagrade, uključujući ,i titulu CROAUTA automobila godine, s prvom genreacijom. No, u Škodi očito ne spavaju na lovorikama, jer ova lčetvrta sve je gabaritima udaljenija od brata Pola i sve je bliža Golfu!  Naprotiv, za svoj debi pripremaju četvrtu generaciju svog drugog najmanjeg modela u ponudi, Škode Fabije. Uz model Citigo, Fabia je ta u kojoj više nećemo vidjeti dizelaše. Naime, iz Češke stižu informacije da će biti opremljen najmodernijim benzinskim motorima EVO obitelji, ali još nije službeno poznato hoće li biti dostupan s izborom hibridnog ili možda čak električnog pogonskog sklopa. Ručni ili automatski mjenjač sa sedam stupnjeva prijenosa. Najveća novost nove Fabije bit će njena veličina. Automobil neće biti samo nešto dinamičnije dizajniran (što se može zaključiti iz siluete koju je danas otkrila Škoda), već će biti i puno veći. Temeljit će se na platformi MQB-A0, a iako podaci o njezinoj duljini i širini ostaju tajni, Škoda je odlučila otkriti podatke o volumenu prtljažnika. Nudit će čak 50 litara prostora više nego u trenutnoj generaciji, a ukupna zapremina bit će zavidnih 380 litara, što je puno više od konkurencije i samo litru manje od trenutnog Volkswagen Golfa.

Škoda kaže da će prtljažnik sljedeće generacije Fabia biti 50 litara veći od starog automobila, uzimajući maksimalnu zapreminu na 380 litara. Poput Scale, koja je nešto veća od VW Golfa, i Fabia će biti nešto veća od Pola, a Škoda ima za cilj zarobiti kupce koji žele kompaktnu veličinu superminija pomiješanu sa praktičnošću automobila iz gornje klase. Nova osnova donijet će i veliko tehnološko poboljšanje, a Škoda će usvojiti najnoviji Volkswagenov MIB 3.0 sustav za zabavu i zabavu. Neke će se verzije Fabije snaći sa 6,5-inčnim zaslonom, ali britanskim će se modelima vjerojatno ponuditi između zaslona osjetljivog na dodir od osam ili 9,2 inča. Škoda želi naglasiti sigurnosne blagodati nove platforme, tvrdeći da su poboljšana sustav aktivne i pasivne sigurnosti. Platforma se u testovima sudara izvodi bolje od Fabijinih starih podloga PQ26, dok bi autonomno kočenje u nuždi, pomoć pri zadržavanju trake i funkcija hitnog poziva trebali biti standardno ugrađeni. Napokon, Škoda je potvrdila da će nova Fabia biti dostupna samo s benzinskim motorima 'EVO' grupe Volkswagen. To znači da će 1,2-litreni TSI agregat starog automobila pasti u korist 1,0-litrenog trocilindričnog motora s turbopunjačem, snage 94 ili 108 KS. Inačica ovog motora s manjom snagom od 79 KS također bi se mogla pojaviti. Blago hibridna tehnologija također bi se s vremenom mogla naći na novoj Fabiji. Inženjeri različitih marki Volkswagen koncerna radili su na jeftinijim 12V blagim hibridnim sustavima koji bi se mogli ponuditi uz njegove 48V konfiguracije. 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.