KIA i britanski inženjeri su za Matu Rimca joker zovi, jer robotaksiji mogu biti gotovi do 2026. godine jedino uz nečiju tehnološku pomoć

Robotaksiji iz Svete Nedelje prvo u Hrvatskoj, a potom u V. Britaniji i Njemačkoj. 100 engleskih inženjera radi za Matu Rimca i smješteni su u novom objektu u bazi Rimac Technology R&D UK u blizini Warwicka.

Rimac će već ove godine pokazati visokoautonomni 'robotaxi', a u komercijalnoj upotrebi bit će najkasnije za tri godine.

Wunderkind iz Svete Nedelje kazao je to britanskim novinarima Autocara kojima se pohvalio kako dio komponenti razvija i na njihovu Otoku!

2023. godina za njih je bila iznimno uspješna; s Neverom su oborili 23 svjetska rekorda. Navodno su im i planovi za ovu godinu ambiciozni.

KIA i britanski inženjeri su za Matu Rimca joker zovi, jer robotaksiji mogu biti gotovi do 2026. godine jedino uz nečiju tehnološku pomoć Porsche press
3. 1. 2024

Rimac je zasad otkrio samo neke detalje komercijalnog plana za svoj robotaxi, a istaknuo je ogromnu potporu i iz Kije.

Osnivač i šef Mate Rimac rekao je za Autocar kako Nevera služi važnoj svrsi kao "halo proizvod za Rimca", ali projekt robotaxi ima za cilj "promijeniti živote većeg broja ljudi" pružanjem jednostavnog, električnog gradskog prijevoza.

Tvrtka je navodno u pregovorima s 20 gradova diljem Europe i Bliskog istoka o ponudi usluge nakon pilot sheme u Zagrebu.

Na Rimčovoj web stranici detaljno je opisan plan da do 2026. bude u funkciji u Hrvatskoj, a godinu dana kasnije u Njemačkoj i Velikoj Britaniji.


 

U Autocaru su napisali:

Detalji ostaju oskudni prije njegovog predstavljanja, ali pretpostavlja se da robotaxi može voziti u potpunosti bez ljudskog učešća i da će raditi unutar okvira infrastrukture koju Rimac razvija uz samo vozilo – uključujući punjače, čvorišta za pohranu i parkirna mjesta.

Međutim, Rimac je za Autocar otkrio da je misteriozni stroj “automobil, ali potpuno drugog tipa”. To sugerira da će to biti uvelike prilagođena ponuda, dizajnirana s naglaskom na maksimiziranju unutarnjeg prostora i učinkovitosti električnog pogonskog sklopa.

Činjenica da je Rimac za potrebe testiranja koristio MPV Renault Espace mogla bi dati neke naznake o veličini i obliku robotaxija.

Mate Rimac rekao je da bi to “moglo promijeniti način na koji se ljudi kreću po gradovima”. Njegovo razmišljanje je da usluga može biti vrhunska, ali "to ne znači skupa ili otmjena".

Njegova tvrtka namjerno ostaje ispod radara dok ne ima proizvod za pokazati, kako bi izbjegla "nedovoljnu isporuku". Project 3 je samostalni brend unutar portfelja Rimac grupe, odvojen i od istoimenog proizvođača superautomobila i od Bugattija.

Nedavno mu je dodijeljeno 179,5 milijuna eura (156,7 milijuna funti) sredstava iz EU-ovog instrumenta za oporavak i otpornost, koji postoji za poticanje gospodarskog rasta u cijelom bloku nakon pandemije.

Projekt 3 usredotočen je na glavni grad Hrvatske, Zagreb, ali je također prisutan u istraživanju i razvoju u Ujedinjenom Kraljevstvu, s oko 100 inženjera smještenih u novom objektu u bazi Rimac Technology R&D UK u blizini Warwicka.

Prvi prioritet Projekta 3 je izgradnja namjenske tvornice za robotaxi, prije početka rada na raznim lokacijama izvan Hrvatske. Mate Rimac je u izjavi objasnio: “Cilj je proizvodnja vozila i velikog broja komponenti."


 

Rimac, jedna od najuspješnijih hrvatskih tvrtki, trenutno nudi samo jedan model - Neveru. Električni hiperautomobil snage 1400 kilovata i okretnog momenta od 2340 njutnmetara do stotke ubrzava za 1,8 sekundi, a obećavaju autonomiju od 489 kilometara. Najbrži električni automobil na svijetu nije za svakoga, jer košta najmanje 2 milijuna eura, a bit će proizvedeno samo 150, no Rimac će uskoro, uz pomoć jednog od korejskih brendova, predstaviti pristupačnije rješenje za električnu energiju mobilnost.
 

Project 3 Mobilty

Tako se zove projekt u sklopu kojeg uskoro planiraju predstaviti samovozeći električni taksi. Pomoći će im i Kia, koja će robotaxijem približiti električnu mobilnost širem krugu ljudi. Mate Rimac rekao je da bi njihovo rješenje moglo promijeniti način na koji se krećemo po gradovima. Prema predviđanjima, prve putnike vozit će već 2026. godine. Taksi bi trebao raditi potpuno autonomno, unutar mreže koju razvija Rimac, a uključivat će i punionice, parkirna mjesta i ostalu potrebnu infrastrukturu. Ne žele otkrivati ​​previše detalja jer se boje da bi Project 3, koji je samostalni brend unutar Rimac grupe, na kraju pokazao 'nedovoljnim'.
 

Šef čeka

Mate Rimac na svom je Instagramu sredinom prosinca podijelio snimku nekoliko Nevera, među kojima je bio i njegov, koji je tada bio skoro gotov. Prije toga pokazao ga je i na Facebooku - karoserija mu je od karbonskih vlakana crvene boje, a na poklopcima retrovizora oslikana je hrvatska zastava.
 

Tvrtka je nedavno pripremila poseban oproštaj za čistačicu Sanju koja je otišla u mirovinu. U Rimcu je radila deset godina, a Mate joj se zahvalio i na Facebooku te ju provozao s Neverom na rastanak.

 

nagrade’ 2023!

 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.