Mix limuzine, hatchbacka, coupea i SUV-a duži je od 308-ice za 32 cm! Nova Peugeotova niša za napredne hedoniste

Novi Peugeot 408 proizvodit će se u Mulhouseu u Francuskoj, a i u Kini i upravo je stigao i na hrvatsko tržište.

Riječ je o potpuno novom modelu i svježoj niši, koja je svojevrsna mješavina limuzine, hatchbacka, coupea i SUV-a.

Jedan od najzanimljivijih Peugeotovih automobila posljednjih godina potvrđuju da su Francuzi kraljevi dizajna, no relativno relativno je iznanađenje skroma ponuda motora. Početni model stiže s 1.2 trocilindarskim benzincem i stoji od 33.945 eura. Plug-in hibridi su sposobni za 60 kilometara električnog dometa s baterijom kapaciteta 12,4 kWh (mjereno prema mješovitom WLTP ciklusu) i cijena i počinje od 43.465 eura.
 

Mix limuzine, hatchbacka, coupea i SUV-a duži je od 308-ice za 32 cm! Nova Peugeotova niša za napredne hedoniste Janoš Pečnik
16. 2. 2023

Novi 408 automobil je zanimljivog dizajna karoserije, sličan Citroenovom C5 X, ali karakterno već naizgled dinamičniji. Ovo mu je za sada ujedno i jedini izravni konkurent.

Novi 408 nudi se u šest boja, među kojima su dvije potpuno nove; plava obsession i siva titanium. Kupcima se nude i tri razine opreme (Allure, Allure Business i GT), odnosno ukupno osam izvedbi. Početna cijena je 33.945 eura za benzinsku izvedbu, odnosno 43.465 eura za jednako opremljen plug-in hibrid.

Riječ je o potpuno novom modelu i svježoj niši, koja je svojevrsna mješavina limuzine, hatchbacka, coupea i SUV-a. Iako 408 pripada C segmentu, gdje je i 308, od potonjeg je duži čak 32 cm (4,69 metara) uz 11,2 cm dulji međuosovinski razmak (2,787 m). Širina je ista, ali 408-ica sprijeda djeluje prostranije, a posebno se razlika osjeti straga. Sa 1,48 m viši je samo četiri centimetra od modela 308, a time i dalje znatno niži od modela 3008. Prtljažnik ima 536 litara (412 u hatchbacku 308) u benzinskoj verziji i 471 u plug-in hibridnoj verziji (28 litara manje čak i ako odaberete zvučni sustav Focal ).
 

No, zanimljiv je i oku - iz nekih kutova posebno mi se sviđa stražnji dio sa širokim bokovima (Peugeot kaže da ima mačkasti stav). Boje su također ukusno odabrane. Blue Obsession je zadana boja i besplatna je, ostale se moraju platiti. Interijer je baš onakav na kakav smo u Peugeotu navikli u zadnje vrijeme i prije svega vrlo sličan modelu 308. Kvalitetan, ugodan i zanimljiv. Iako se nikako ne mogu naviknuti na mali volan. No, dobro se osjećam u 408-ici – čak i u onom s opremom Allure, koji će biti vrlo popularan među 250 primjeraka koji se ove godine očekuju kod nas u prodaji.
 

Raspon pogona je jednostavan, ali izbor je u isto vrijeme složen. Novi Peugeot 408 donosi nešto sasvim novo, to je prvi SUV-fastback na tržištu, koji početkom 2023. na tržište stiže kao turbobenzinac 1.2 od 130 KS te plug-in-hibrid 1.6, s benzinsko-električnih 180 i 225 KS. Vozili smo početni model s 1,2-litrenim trocilindričnim benzincem i automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa koji će se mnogima svidjeti, ali nije baš skokovit. Ako želite više snage, možete birati samo između dva plug-in hibrida - za slabijeg sa 132 kW ili Za 180 konjskih snaga mora se platiti čak deset tisuća eura više. Između toga zjapi poprilična rupa, a dobro bi prošao i dvolitarski dizel BlueHDi 180, koji još pogoni 5008. Ili barem benzinac PureTech iste snage. Plug-in hibridi su sposobni za 60 kilometara električnog dometa s baterijom kapaciteta 12,4 kWh (mjereno prema mješovitom WLTP ciklusu).

A vožnja u usporedbi s Citroenom C5 X? Peugeot 408 je čvršći automobil u vožnji, koji bolje kontrolira kretanje karoserije pa je samim time i bolje upravljiv. Stoga, naravno, nema Citroenovu lakoću, ali nikad nije izrazito neudoban. O zadovoljstvu u zavojima ne mogu govoriti, ali na prvi dojam radi se o lijepo izbalansiranom automobilu, inače 408 s opremom Allure i početnim benzincem kod nas stoji 33.945 eura (starti koju tisuću niže). Ova oprema uključuje standardna LED prednja svjetla, kotače od 17 inča, ekran od deset inča te zaslon s instrumentima i tempomat s kontrolom brzine. Za 43.465 dobiva se spomenuti plug-in hibrid od 132 kW s opremom Allure pack (felge od 19 cola, sustavi proširene pomoći), a vrh ponude je plug-in hibrid od 165 kW s opremom GT (3D prikaz na instrument ploči , sportski paket i sustav za aktivno držanje trake na primjer) za približno 50 tisuća. Nema problema s isporukama.

Štoviše – u Peugeotu su napravili profil kupaca za 408 i otkrili da se radi o takozvanim naprednim hedonistima. To su zahtjevni potrošači koji vole vožnju i bitno im je da automobil izražava njihovu osobnost, pa im je bitan izgled, a vole i inovativne automobile.Novi PEUGEOT 408 iznenađuje jer je potpuno drugačiji od drugih. Prvi je takve vrste u povijesti marke, odnosno na cijelom automobilskom tržištu. Novim modelom 408 PEUGEOT pokazuje svu kreativnost svojih timova i nudi novu fastback siluetu na vrhu C-segmenta. Ovaj PEUGEOT nove generacije ističe se mačkastim stavom i jedinstvenom privlačnošću, a naglasak u dizajnu bio je na učinkovitosti i inteligentnoj elektrifikaciji, odnosno na emocijama koje izazivaju napredne tehnologije stvorene za veći užitak u vožnji i intuitivno upravljanje.
 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.