Lijepo, lijepo, neopisivo! Posebno i ekstravagantno. Auti koji pokušavaju biti dobri za sve uglavnom su dobri za - ništa, no ovaj je presedan, ekstravagantan je i dojmljiv, odličan 3 u 1!

Test: Peugeot 408 GT - Fastback je to s obrisima crossovera, coupea i SUV-a. Oprobali smo ga s 1.2 benzincem i s najatraktivnijom opremom GT 1.2 PureTech 130 EAT8

Da, dobro ste pročitali. Nakon dugo vremena to nije hibrid, ni plug in, a ni električar, već punkokrvni fosilac, benzinac od 130 konja.

I nije tu riječ o posve novom modelu koji koji nasljeđuje staru 408 -icu, a ni s aktualnim 508, već o originalnom novitetu iz Peugeota koji je nastao na osnovi 308-ice.

Lijepo, lijepo, neopisivo! Posebno i ekstravagantno. Auti koji pokušavaju biti dobri za sve uglavnom su dobri za - ništa, no ovaj je presedan, ekstravagantan je i dojmljiv, odličan 3 u 1! Igor Stažić
10. 7. 2023

Napisao: Borut Černelić

Snimili: Igor Stažić i Uroš Modić

Želite li imati SUV, za potpuni osjećaj mobilnosti? Ili elegantnu limuzinu za romantičnu večer? Što kažete na sportski coupe kada nastupi kriza srednjih godina? Svatko bi imao sve, ali financijske mogućnosti , a zdrav razum kupce najčešće ograniče na samo jednu inačicu.

Svjesni su toga, naravno, i u automobilskim markama, koji u lovu na pozornost - ili konkurentsku prednost, ako želim biti iskreniji - su već donijeli mnoge "frankensteine" ​​iz svojih tvornica. A ako jednim automobilom mogu privući čak tri ciljne skupine nesuđenih kupaca i pritom im naplatiti paprenu cijenu za ekskluzivan dizajnerski stil, naravno da su pogodili i zakucali.

Za one koji nisu uspjeli shvatiti iz uvoda – priznajem da ni sam nisam veliki ljubitelj takvih modela. Vjerujem da svaki razred ima svoju svrhu. Pokušate li mu dodijeliti tri namjene, jedna će pošteno nastradati, a automobili koji pokušavaju biti dobri za sve uglavnom su dobri za - ništa. Ali naravno - možda sam u krivu.Zato se nadam da će mi netko konačno dokazati suprotno, ja sam taj koji je zgrabio ključeve novog Peugeota 408. Ovo je "fastback" C segmenta, odnosno svojevrsni spoj limuzine, hatchbacka, coupea i SUV-a koji će, kako naziv zgodno govori, popuniti modnu nišu između modela 308, 508 i 3008 u Peugeotovoj paleti modela.Za one koji nisu upoznati s matematičkim simbolima francuskih lavova: mogu ga usporediti i s tehnički srodnim Citroënom C5X, o kojem ste možda čitali nešto u auto časopisima. Ako mogu sažeti dizajn (možda malo nepravedno), riječ je o "coupe SUV-u" (dobro, možda više o crossoveru), koji su donedavno bili rezervirani samo za prestižnije marke. U trenutno prilično ekskluzivnom i poželjnom klubu pristupačnijih coupe SUV-ova, "četiri osmice" se pridružuju tek Renault Megane Conquest i dijelom Citroën C5X, koji je definitivno više limuzina.
 

Pogum oblikovalcev se je obrestoval

Rezultat je prilično upečatljiva karoserija, puna oštrih oblina i lijepih dizajnerskih detalja. Peugeotovi dizajneri već su nekoliko godina među najhrabrijima u automobilskoj industriji, a iako je ljepota subjektivna, svakako je njihova zasluga što njihovi proizvodi nikad nisu dosadni. Mislim da je to iznimno važno. Definitivno je privukao veliku pažnju na cesti. Sprijeda se ističu dnevna svjetla u obliku lavljih kandži, koja su danas prepoznatljivo dizajnersko obilježje cijele palete modela. Dizajn prednje maske stapa se s branikom, a njeni elementi uvijek su u boji karoserije.

U osvježenom Peugeot logu sada su skriveni razni senzori, tako da je donji dio branika dizajnerski čist. Na višim razinama opreme od testnog GT-a, logo se pojavljuje i na bočnoj strani vozila, ispod bočnih retrovizora. Naprosto "cool" dodatak, za koji u Ferrariju morate izdvojiti više od tisuću eura.

Posebno noću, izrazito trodimenzionalna stražnja svjetla, za koja kažu da podsjećaju na mačje kandže, pravi su modni izričaj. Liniju krova upotpunjuju dva prilično oštra spojlera, a stražnji dio vozila je plastični branik, savršen za francuske ceste, gdje se svrha branika pri parkiranju shvaća malo previše doslovno. Ovo se ne vidi u sivoj boji kućišta, ali mislim da donekle kvari vrhunski dojam stila dizajna u življim bojama kućišta.

Naravno da će takav dizajnerski stil podijeliti kupce, ali sve u svemu, 408 mi se čini pozitivno "bezobrazan" i dovoljno poseban da bude pravi Francuz.

Odlična unutrašnjost još uvijek nije po mjeri ama baš svih

Dizajnerska hrabrost prenesena je i u kabinu, gdje se mjerači i dalje gledaju preko upravljača, ali ne i kroz njega. I dalje mi se jako sviđa ovo rješenje, ali moram dodati da zahtijeva neke dorade. Stoga neće svima odgovarati u početku, a možda i nikada. Kao i kod svih Peugeota, vozačku poziciju treba temeljito testirati prije potencijalne dugoročne financijske pogreške.

Ostali elementi su uvjerljiviji. Izbor materijala je raznolik i svi su materijali dovoljno kvalitetni za ovu klasu. Izrada je čvrsta i precizna, čak i prečaci daju prijateljski, taktilni osjećaj.

Softver na oba zaslona isprva nije najintuitivniji, ali ne brinite. Izgled izbornika, uključujući ikone prečaca ispod glavnog zaslona, ​​potpuno je prilagodljiv, a nakon otprilike sat vremena igranja s postavkama, već sam se osjećao kao kod kuće. Sustav je također responzivan, preveden na slovenski i omogućuje bežično povezivanje s Android Auto i Apple CarPlay.

Isprva sam sumnjao u uspjeh prostranosti za putnike na stražnjim sjedalima. Kosa linija krova coupéa obično nije dobra za visoke putnike, ali sa 185 cm visine imao sam više nego dovoljno mjesta da se udobno smjestim. Zahvaljujući dugom međuosovinskom razmaku i izdašnom prostoru za noge.

Uz  ogromne staklene površine osjećaj prostranost ipak nije najbolja, dijelom zbog zdepastih sjedala. Panoramski krov (doplata, vrijedan 1100 eura) bit će popularan izbor za putnike na stražnjoj klupi. U stražnjem dijelu nalazi se i klima uređaj, dva USB-C priključka te naslon za ruku iza kojeg se nalazi otvor za utovar dužih predmeta.

Jedan od kompromisa stila dizajna je prtljažni prostor. U modelu 408 kojeg smo vozili to je 536 litara, a 65 litara ima manw plug in verzija zbog baterijskog sklopa hibridnog sustava. Dodanih 17 litara oduzima subwoofer (uz doplatu) ozvučenja Focal. (ukupna zapremina tada iznosi 1528 litara), a prednost plastičnog branika je što ne morate se brinuti da ćete izgrebati boju prilikom utovara kofera.

I nije toliko sportski kao što ga predstavljaju

Svatko tko je očekivao nešto neočekivano ispod haube nakon odvažnog stila dizajna mogao bi biti razočaran. Budući da je napravljen na istoj osnovi kao, recimo, 308. Svi pogonski sklopovi su već dobro poznati i nažalost neće biti iznenađenja. Uz 1,2-litreni trocilindrični benzinski motor i slabiju verziju istog hibridnog sklopa, testni plug-in hibrid predstavlja vrh ponude.

Oprobali smo klasični, trocilindarski benzinac koji razvija uz pomoć turbine 130 konja i koji naoko dobro reagira. No ipak, to je podkapacitiran agregat koji nema "velika pluća" i koji se samo zahvaljujući "nabrijavanju" relativno dobro nosi s krajnjim dosezima. Ne i s ubrzanjima. Posebice ako vozite u normal ili eco modu. Za sve one koji traže brži odaziv i direktniju reakciju valja odabrati sport mod. To je na kraju krajeva dobro poznata priča o trocilindrašima koji su proizvođači počeli uvoditi u sve većeoj mjeri i u modelima ozbiljnih dimanzija, a ne samo onih iz A i B segmenta. Odrežeš jedan cilindar i smanjio si emisiju štetnih plinova i učinio auto porezno i ekološki prihvatljivijim. Da li i u skladu dobrih starih navada puno moćnijih i zapreminom obdarenijih četverocilindraša.

1,2-litreni benzinac s tri cilindra i 130 KS uperen je s automatskim mjenjačem s osam brzina. I to je odlično. Motor se dobro nosi s 408-icom, no sasvim je sigurno kako bi mu elektro motori iz plug in verzije dobro došli.

Ubrzanja nit' su sportska, nit su agresivna i goropadna kako to dizajn sugerira.  408 s ovim pogonom odlično reagira pri niskim okretajima, no potražite li više i eco ili normal modu, mogli bi se načekati. Rješenje postoji kao što rekosmo, sport mod. Potrošnja goriva na testu je iznosila 7,7 l/100 km u kombiniranoj vožnji, a u gradu se popela na 8,6 l/100 km. Puno za auto kojeg pokreće trocilindraš, opet prihvatljivo kad imate na umu da je dugačak nevjerojatnih 4,7 metara.  

Verzija sa 1,6-litrenim benzinskim motor i elektromotoro koji proizvode ukupnu snagu od 162 kilovata na prednje kotače puno je bolji izbor. Da, kad ne bi trebalo platiti ogromnu razliku u cijnei. Baterija u plug in-u od 12,4 kilovata navodno omogućuje 63 kilometra električne autonomije, no u realnom životu oko 40. Čak i kad ponestane električne pomoći, benzinac od 1.6 litre je dovoljno snažan da bez naprezanja odradi posao, a automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa svoj posao obavlja gotovo neprimjetno. Sve u svemu, promislite prilikom potencijalne odluke o kupovini, jer bez obriza na pomodarstvo vezano uz e-mobility i plug in automobile, u ovom slučaju ne štedite. Naravno ako imate para.
 

U brzim zavojima ovjes odlično podnosi težinu vozila, a iako mali upravljač djeluje savršeno. Teško ga mogu nazvati sportskim ili razigranim, ali znajte da su se tu tri cilindra ulovili ukoštac s 4,7 metara dugim autom koji premašuje i 1,3 tone. Hibridni pogon donosi čak 300 kilograma dodatnog opterećenja, što ostavlja posljedice. Stoga kad je o upravljivosti riječ, obični benzinac je zakon. Uz poslovičnu udobnost i komfor, toliko poznat u Peugeotovim vozilima, lako je zaključiti kako su im upravo navedene karakteristike najveće vrline.

Rupa u relativno oskudnoj ponudi

Kad razmišljam o cijeni i investiciji, gotovo da nemam dvojbi. U usporedbi s benzinskim trocilindrašem, plug in stoji između devet i jedanaest tisuća eura više, uz istu razinu opreme. U ovom cjenovnom razredu, to je značajna razlika koja se nikad ne nadoknađuje uštedom goriva. Pogotovo ako nemate mogućnost punjenja na kućnoj punionici. Stoga je, kad je riječ o investiciji, upitno ulaganje u plug in verziju. Ipak, postoji značajna praznina između pogona u kojem bi neki drugi dizelski agregat dobro pristajao uz karakter ovog automobila. A ako sam malo manje racionalan, htio bih nešto snažnije, prikladnije za odvažan, svjež stil dizajna. Ali to su samo puste želje. Teško je u današnje vrijeme teške globalne ekološke agresije sve gore pomiriti. Utrka u kojoj treba zadovoljiti euro birokrate koji traže što manju emisiju CO2 te sve one navikle na dobra stara fosilaška vremena, naprosto ima svoju cijenu. C est la vie!

U svakom slučaju, i postojeći pogoni mogu zadovoljiti sve realne potrebe; kao i cijeli automobil, nisu namijenjeni da se svide svima. Kao i većina novih Peugeota, uspješno će zadovoljiti nišnu skupinu kupaca koji od automobila žele ekstravagantnu francusku karizmu. 408 izgrađen je na dobroj platformi i u mnogim je aspektima poboljšana manjeg brata 308. Unatoč nekim očekivanim kompromisima, nema većih mana i predstavlja dobru vrijednost u prilično ekskluzivnoj klasi. Ako ga mudro opremiš.

Konačna ocjena


Uvjerljiva cjelina bez velikih kompromisa nudi racionalan ulazak u prilično ekskluzivnu i nišnu klasu automobila. Zbog svojih karakterističnih i specifičnih svojstava, nekima će stoga biti privlačna, dok bi drugi s njom vrlo teško živjeli.

Novi 408 prava je alternativa SUV-ovima, klasičnim karavanima, a i limuzinama. Štoviše, on sve to pomiruje.  Gotovo je 5000 eura jeftiniji od usporedivog SUV-a 3008, a posve je drukčiji. Pomalo ekstravagantniji i posebniji. 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI
PEUGEOT 408 1.2 PureTech 130 EAT8 GT: 
Težina: 1367 kg
Dimenzije: 469 x 185 x 148 cm
Obujam: 1199 cm3
Snaga: 96 kW/130 KS  
0-100 km/h: 10,4 s
Najveća brzina: 210 km/h
Potrošnja: 6,0 l/100 km
Cijena testnog modela: 39.776 eura - 38.947 eura (bez dodatne opreme)
Osnovna verzija: 33.943 eura

OPREMA

Aluminijski naplatci 19", 3D digitalni instrumenti , dodirni zaslon 10", treći zaslon s prilagodljivim "tipkama", navigacija, dvozonska automatska klima, grijana sjedala, grijani upravljač, prednji i stražnji senzori i kamera za parkiranje, električno otvaranje i zatvaranje vrata prtljažnika...

Preberite še

Peugeota 408 GT pa je ujela naša kamera. To so vtisi še v video obl

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.