Nakon kune i granica padaju i naplatne kućice! No ne padaju i cijene, jer naše će e-vinjete biti i i više od 10 x skuplje od slovenskih

Ako se nadate da će cijena cestarina biti kao u susjednoj Sloveniji ili Švicarskoj grdo se varate. Slovenci za cijelu godinu korištenja autocetsa plaćaju svega 115 eura, Švicarci i dvostruko manje, a mi ćemo uskoro plaćati i više! Samo povratni put od Osijeka do Dubrovnika (Ploča) stoji sada 122,4 eura!

Davor Butković, ministar prometa potvrdio je da se od 1. siječnja 2024. godine uvodi elektronički sustav naplate cestarine. o cijenama nije govorio, no iz ranijih obraćanja je jasno da će cijene biti približno jednake današnjim i da država neće ići na ruku onima koji se puno voze!
 

Nakon kune i granica padaju i naplatne kućice! No ne padaju i cijene, jer naše će e-vinjete biti i i više od 10 x skuplje od slovenskih Marko Lukunic/PIXSELL
4. 1. 2023

O planovima za uvođenje elektroničke naplate cestarine još je proljetos govorio ministar mora, infrastrukture i prometa Oleg Butković. Sada je i za hrvatsku televiziju N1 potvrdio da će se to dogoditi već 1. siječnja sljedeće godine. Inače, još nije sasvim jasno za koji su se sustav naplate odlučili. Ujedno se spominje elektronska vinjeta i prepaid račun s kojeg bi vam se sredstva doznačila pri izvozu. Također može biti kombinacija oba. Registarska pločica će se koristiti za identifikaciju.

“Cilj nam je da budu 1. siječnja iduće godine, prije ne može. To znači da više neće biti naplatnih kućica i gužvi ispred njih", rekao je ministar u intervjuu za N1 Zagreb. Promet će biti najrelaksiraniji i na naplatnoj postaji Lučko, gdje su kolone tijekom ljetnih praznika prilično velike.

Tvrtka HAC, koja upravlja Hrvatskim autocestama, lani je imala rekordne prihode od naplaćene cestarine. Do 26. prosinca na naplatnim kućicama registrirana su 62.905.894 vozila za koja su vozači platili 3,01 milijardu kuna odnosno oko 400 milijuna eura cestarina. U odnosu na 2019. to znači sedam posto više prometa i četiri posto više prihoda od naplaćene cestarine. U odnosu na 2021. čak 14 posto više prometa i cestarina.
 

Prilikom prelaska na euro cestarine su zaokružene na jednu decimalu. Primjerice, cestarina od Zagreba do Šibenika iznosila je 152 kune, no od 1. siječnja cestarina za istu rutu koštat će vas 20 eura i deset centi. Sedam lipa manje nego s izravnom pretvorbom.

Kako je najavljeno, nastavlja se gradnja autoceste do Siska i obnova odmorišta. U prosincu je pušten promet novom autocestom od Osjeka do Belog Manistira uz mađarsku granicu. Jedan od najzanimljivijih budućih projekata, koji se već spominjao prije gospodarske krize prije više od desetljeća, a povremeno se ponovno pojavljuje, je krak autoceste Križišće - Žuta Lokva, koji bi značajno skratio rutu između Reke i Senja. Butković je lani objasnio da je riječ o zahtjevnom projektu, koji će koštati između 700 i 800 milijuna eura i o kojem se još razgovara, no već su potvrdili obilaznicu oko Novog Vinodolskog (od Selca do sela Povile) s dužine 9,8 kilometara.koji će zapravo biti dio buduće autoceste.
 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.