Brod Fidelity ispustio je naftu u Istri, a već 7 dana nitko se ne pita što je s ukrcanim kravama koje očajnički zavijaju

Već šest dana traje čišćenje i sanacija Raškog zaljeva koji je do polovice bio pokriven naftnom mrljom. Ukleti brod Fidelity još je usidren u luci i zlokobno podsjeća na havariju. Veći dio nafte bura izgurala na otvoreno more.

Bura je naftu širila prema otvorenom moru i dobrim dijelom je povukla na otvoreno more. Kupanja i dalje nema, barke se čiste, školjke nitko neće, turisti otkazuju rezervacije, a ribari su očajni... Ovo je pravi ekocid i još se ne znaju njegovi razmjeri.

Brod Fidelity ispustio je naftu u Istri, a već 7 dana nitko se ne pita što je s ukrcanim kravama koje očajnički zavijaju romeo ibrišević
27. 6. 2019

Turista je na kapaljku, no zato je dosta onih koji pod maskama i u kombinezonima pokušavaju umanjiti i sanirati štetu. Brod Fidelityu (Vjernost) još uvijek je usidren u stočnoj/drvnoj luci i vjerojatno čeka nalaze istrage. Tko će sve to sanirati, hoće li se uspjeti u uklanjanju šteta i tko će sve to platiti i biti kažnjen, sve su to pitanja na koja se ne znaju u ovome trenutku odgovori.

Veći dio Raškog zaljeva onečišćen naftom koju je ispustio libanonski tanker Fidelity usidren i luci Bršica gdje se tovari stoka i drvo. U petak ujutro oko 5 sati došlo je do ozbiljnog ekološkog incidenta u kojem je veći dio zaljeva onečišćen teškim gorivom, a saniranje štete odvija se već šesti dan. Razmjeri ekološke katastrofe još se utvrđuju, no posljedice su tu. Cijeli zaljev pliva u nafti, a sve je izvjesnije kako će se naftne mrlje širiti i dalje uslijed morskih struja. U petak rano ujutro prvo se osjetio miris i smrad nafte, a već ubrzo teško je gorivo isplivalo na površinu i prekrilo tirkizno plavo more užašavajućem tamno smeđom i crnom bojom. Kako se neslužbeno saznaje do havarije je došlo prilikom utakanja goriva iz cisterne na brod. Prema nekim procjenama moglo bi se raditi i o 15.000 litara plinskog ulja koje se umjesto u spremniku tankera našlo u moru. U priopćenju Ministarstva mora, prometa i infrastrukture stoji da inspektori Uprave sigurne plovidbe obavljaju inspekcijski nadzor teretnoga motornog broda. Utvrđeno je da je libanonski tanker prouzročio onečišćenje, a riječ je o brodu Fidelity dužine 115,3 metara i nosivosti 5395 bruto tona.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.