Koliko će električne energije biti potrebno za pogon električnih automobila 2040. godine?

NEVJEROJATNO!!! Samo pogonski motori u vozilima trošit će 13 posto više energije nego što Stari kontinent trenutno proizvodi!

Prema istraživanjima uglednih institucija PWC-a i Fraunhofer instituta, europski donositelji odluka i energetski stručnjaci trebali bi BITI ozbiljno zabrinuti, JER TOLIKO STRUJE NEMA!!!

Trenutno je u EU na tržištu samo 1,2 posto električnih vozila
Koliko će električne energije biti potrebno za pogon električnih automobila 2040. godine? Felix Müller from Pixabay
3. 1. 2024

Napisao: Matjaž Korošak

Do famozne 2035. godine, kada bi se u Europi (čast iznimkama) trebali prestati prodavati novi automobili s motorom s unutarnjim izgaranjem, teško da će se nešto ozbiljno promijeniti na ovom području. Ali kako dalje? Kolika će kasnije biti potrošnja i opskrba električnom energijom? Recimo 2040.


Alarmantne brojke za naredne godine

E, onda bi prijevozna sredstva na električni pogon mogla ozbiljno uzdrmati europsku opskrbu energijom. Prema studiji konzultantske agencije PWC (PriceWaterhouseCoopers), koja je udružila snage s Fraunhofer institutom za istraživanje sustava i inovacija u Njemačkoj, potrošnja električne energije za pogon strojeva u vozilima tada bi mogla porasti sa sadašnjih (otprilike) 13 teravat sati na izvanrednih 355 teravat sati, piše Automobilwoche (automobili i kamioni). A to je 13 posto više od sve električne energije koju Europa proizvede!

Trenutno je u EU na tržištu samo 1,2 posto električnih vozila

Naravno, ima još dosta vremena do 2040. godine i potrošnja energije će naravno samo postupno rasti, jer bez obzira na brzi rast prodaje novih BEV vozila, postotak električnih vozila na cestama je relativno mali (oko 1,2 posto u EU i SAD), oko Do 2040. oko 30 posto osobnih vozila (i 35 kamiona) već bi moglo biti na cestama s električnim pogonom na baterije.
 

Kako pišu DPA i portal Automobilwoche, to bi doista moglo značiti da bi se emisija CO2 na cesti već prepolovila – ali to je samo emisija na cesti! Međutim, što će to zapravo značiti za smanjenje emisije CO2, ovisi o načinu proizvodnje električne energije. Trenutno je proizvodnja daleko od čiste - u prosjeku se u šest ekonomski najrazvijenijih zemalja EU za proizvodnju kilovatsata električne energije u atmosferu ispusti 253 g/CO2.
 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.