Stigli "Mali žuti u susjedstvo"! Kinezi podižu prvu tvornicu osobnih automobila u Europi

Naši susjedi postaju sve spremniji za strana ulaganja u automobilsku industriju, jer tvornice automobila rastu (gotovo) kao gljive poslije kiše. Kineski BYD posljednji je najavio dolazak.
 

Stigli "Mali žuti u susjedstvo"! Kinezi podižu prvu tvornicu osobnih automobila u Europi BYD
2. 1. 2024

Napisao: Gregor Žvab

Time će BYD (Build your dreams) postati prvi kineski brend koji će imati vlastitu tvornicu osobnih električnih automobila na Starom kontinentu. Ovime će BYD učiniti još jedan korak naprijed prema zacrtanom cilju, a to je 10 posto udjela u prodaji u Europi do kraja desetljeća. Teslu žele istisnuti i s vrha prodaje baterijskih električnih automobila.Do studenoga ove godine BYD je u Europi prodao nešto više od 13.000 automobila, od čega većinu predstavlja model Atto. Istodobno, također je vrijedno napomenuti da je BYD Dolfin nedavno osvojio nagradu Auto best za najbolju (ili najekonomičniju) kupnju.

Za tako nešto, naravno, prijeko je potrebna europska tvornica, što je i Tesla prije nekog vremena uvidjela. Dugo je BYD tražio odgovarajuću zemlju i lokaciju koja bi mogla ugostiti novu tvornicu, a našao ju je u Mađarskoj, gdje je automobilska industrija vrlo otvorena za velika ulaganja. S jedne strane to pokazuju državni poticaji, a s druge strane vjerojatno je radna snaga nešto jeftinija nego u srednjoj i zapadnoj Europi.Usto, BYD će, vjerojatno i u svjetlu potonjeg, smjestiti tvornicu vrlo strateški na jugu, u gradu Szegedu, koji se nalazi na granici između Mađarske, Srbije i Rumunjske. To znači i (potencijalno) jeftiniju radnu snagu iz dvije susjedne zemlje. Kinezi jamče da će tvornica donijeti više od 1000 novih radnih mjesta i proizvoditi oko 200.000 automobila godišnje. Da je stvar vrlo ozbiljna govori i činjenica da je premijer Viktor Orban u proračunu već rezervirao 120 milijuna eura za obnovu i modernizaciju infrastrukture oko industrijskog parka u Szegedu.
 

Ugovor s mađarskom vladom već je sklopljen, ali još uvijek nije poznat iznos subvencija koje će BYD dobiti od mađarske vlade. Broj bi trebao biti objavljen nakon što posao odobri Europska komisija. Kao što je već spomenuto, Mađarska je vrlo otvorena za ovakvu vrstu ulaganja, budući da su samo ona, upravo na račun električnih vozila, premašila 20 milijardi eura. Mercedes-Benz, Audi i Suzuki već proizvode svoje automobile kod susjeda, a modeli "Neue Klasse" od 2025. proizvodit će se i u Mađarskoj. BMW.

Preberite še: Ta je auto koji je presnažan za sjetskoga prvaka formule jedan

BONUS VIDEO: Avto magazinove avtomobilske ‘nagrade’ 2023!

 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.