Balkanci su totalni luzeri dokazuju i Škoda i Zastava. Danas Česi proizvode 1,3 milijuna auta, imaju 13 tvornica i u Kini i Rusiji, a Zastava je u stečaju

Škoda i Volkswagen: 30 godina uspješnog partnerstva koje je započeo Favorit. Prije pada Željezne zavjese Zastava je proizvodila godišnje i 250.000 novih auta i nekoliko desetaka tisuća više od Škode. Danas Česi u 13 tvornica razaustih po Češkoj, Slovačkoj, Indiji, Kini i Rusiji proizvode i 1,3 milijuna vozila, nerijetko kvalitetnijih i od VW-a, a Zastava gotovo da i ne postoji. Sklapaju smiješne Fiate u svega nekoliko desetaka tisuća primjeraka, a tvrtka "AKCIONARSKO DRUŠTVO ZA HOLDING, KONSALTING I MENADŽMENT POSLOVE GRUPA ZASTAVA VOZILA KRAGUJEVAC - je U STEČAJU." Zanimljivo, Yugo je bio dominatno hrvatsko-slovenski proizvod, a ne kako se uvriježeno misli da je bio to srpski auto. Bivši češki model neizmjerno je bio popularan i u Hrvatskoj gdje je 4 puta bio proglašavan Hrvatskim autom godine i neizravno je kriv što Škoda danas nije u francuskim ili švedskim rukama. Trenutno češka tvrtka ima prodajna mjesta u više od 100 zemalja svijeta, a broj zaposlenih povećao se sa 17.000 u 1991. na 42.000. Više od 25 posto češkog GDP generira Škoda!

Balkanci su totalni luzeri dokazuju i Škoda i Zastava. Danas Česi proizvode 1,3 milijuna auta, imaju 13 tvornica i u Kini i Rusiji, a Zastava je u stečaju Škoda
24. 3. 2021

Danas se marka automobila Škoda smatra jednom od najpopularnijih među europskim kupcima, čemu u prilog pomaže i relativno povoljna sadržajna cijena vozila. Češka marka automobila u izradi svojih vozila uvelike se oslanja na tehnologiju Volkswagen, a ta je marka u velikoj mjeri zaslužna što je Škoda, jedno od najstarijih imena u automobilskoj industriji u Europi, još uvijek živo.

Osnovan 1895. godine, a automobile je počeo proizvoditi 1905. godine, nakon završetka Drugog svjetskog rata, u četiri desetljeća socijalizma koji je vladao u bivšoj Čehoslovačkoj, polako, ali postojano gubi dodir sa svjetskom automobilskom industrijom. Istodobno, loše (državno) upravljanje tvrtkom osiguralo je da čak i ambiciozni i na početku razvoja moderni automobili, poput Škode Favorit, postanu zastarjeli i nezanimljivi.

Snažan partner nužan za preživljavanja i proboj

Kako se bližio kraj zajedničke države, činilo se da se bliži i kraj marke automobila, što se na kraju nije dogodilo. 28. ožujka 1991. potpisan je ugovor između Škode i Volkswagena, zahvaljujući kojem je češka marka prešla u potpuno vlasništvo njemačkog automobilskog diva. No, priča o obje marke nije započela tada, već desetak godina prije, i bile su povezane s Favoritom.

Škodina nova kompaktna limuzina rezultat je vlastitog razvoja marke, no onda su, prije izlaska na tržište i nakon napuštanja ideje o izradi novog modela u Wolfsburgu u Mladoj Boleslavi, odlučili 'usvojiti' i njemačku tehnologiju posvetiti novi automobil. Time je stvoren i novi besplatni automobil marke, a istodobno je postalo jasno da Škoda treba novog partnera za proboj na tržišta diljem Europe i svijeta.

Na prijelazu desetljeća, 1990., čak su se 24 tvrtke natjecale za partnerstvo u Škodi, a njih osam tada je bilo uključeno u konačni odabir - uključujući savez Renault-Volvo. No, suradnja s njemačkim brendom i bolja vizija, prema češkom političkom vodstvu, očito su odmjerili. 21. prosinca 1990. potpisan je ugovor o suradnji, koji je konačno potpisan potpisivanjem drugog ugovora 28. ožujka, prema kojem je Volkswagen također postao 31-postotni vlasnik tvrtke. Preostalih 68 posto kupljeno je od njemačke marke do 2000. godine.

Uz bok, Volkswagna, Seata in Audija

Prvi novi model Škode nakon Favorita 1994. godine bila je Felicia, nasljednica Favorita, a pravi proboj postigla je Octavia, model koji je jasno dao do znanja da je Škoda sve spremnija za ulazak na zahtjevnija tržišta. Za to se pobrinuo i Volkswagen, gdje su svoju modernu A4 platformu posvetili četvrtoj generaciji Golfa, kao i Seat Leon te Audi A3 i Audi TT, proizvodnji novog modela.

Od svog predstavljanja 1996. godine, Octavia je postala najstariji član obitelji Škoda, kao i najprodavaniji model marke. I šteta, želja za osvajanjem svjetskih tržišta se ostvarila. Trenutno češka tvrtka ima prodajna mjesta u više od 100 zemalja svijeta, a broj zaposlenih povećao se sa 17.000 u 1991. na 42.000.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.