Česi ispred vremena, uvijek! Još daleke 1991. napravili su Škodu Favorit s električnim pogonom. Jurio je 80 km/h, uz autonomiju od 80 km

Enyaq nije prvi Škodin električni automobil, jer je ovaj automobil ugledao svjetlo dana 1991. godine... Je li Vam znano ime Škoda Eltra 151?! Tridesetih godina prošlog stoljeća za potrebe pivovare u Pilsenu projektirani su i manji kamioni nosivosti od 1,5 do 3 tone i to na struju!!!

 
Prvi električni Favoriti, nazvani Škoda Eltra, na ceste su krenuli 1991. s dometom od 80 km!

Škoda Eltra 151 Škoda
28. 11. 2023

Varate se ako mislite da je Enyaq iV Škodin prvi električni automobil. Škoda s elektromobilnošću koketira više od sto godina. No, trenutnom obliku električne mobilnosti najviše su se približili st.i. Škodo Eltro 151.

Početkom devedesetih nastalo je gotovo dvjestotinjak Škoda Favorita s električnim pogonom koji se izgledom nisu razlikovali od osnovnog modela.


Jedina razlika bio je otvor za punjenje umjesto čepa spremnika.

 
Još u danima kada je to ime koristila češka automobilska tvrtka Laurin & Klement, na primjer, nastao je hibridni automobil temeljen na modelu E koji je doduše imao motor s unutarnjim izgaranjem, ali i dva električna.

Tridesetih godina prošlog stoljeća za potrebe pivovare u Pilsenu projektirani su manji kamioni nosivosti od 1,5 do 3 tone i to na struju!!!

Prvi osobni električni automobil nastao je na zahtjev švicarskog biznismena Bruna Frideze.

Inspiriran je uspjehom električnog Favorita dizajnera Jaromíra Vegre na utrci električnih automobila u Emmenu u Švicarskoj.

Tako je već 1989. od Škode naručio isporuku 1000 novih Favorita bez motora, kao i bez sustava goriva i ispušnog sustava, budući da je u njih namjeravao ugraditi električni pogon. No tada je tvrtka imala drugi, egzistencijalni problem. Prodaja Nijemcima nakon pada Berlinskog zida bila je u fokusu.

Tek dvije godine kasnije u projekt se uključio ogranak Škoda Engineering koji je dizajnirao potpuno električnu verziju Favorita.

 
Prvi električni Favoriti, nazvani Škoda Eltra, na ceste su krenuli 1991. godine.

Motor s unutarnjim izgaranjem zamijenjen je pogonskim elektromotorom snage 15,5 kW. Izvor energije predstavljalo je 14 olovnih baterija, koje su bile umetnute ispod dna prtljažnika, kao i na mjesto originalne posude za benzin. Težili su 420 kg, ali su imali kapacitet od samo 15,1 kWh. Dio enormne dodatne težine dizajneri su nadoknadili smanjenjem nosivosti na 280 kg .Maksimalna Eltrina brzina bila je tek skromnih 80 km/h, a domet joj je također iznosio svega 80 km. Čak i u idealnim uvjetima.

Da biste ga htjeli do kraja napuniti, trebalo vam je čak 12 sati. Kasnije verzije Eltre bile su nešto naprednije i imale su domet do 250 km. Iako su specifikacije Eltre bile vrlo konkurentne drugim automobilima u to vrijeme, dvogodišnje kašnjenje uzrokovano problemima tvrtke već je zasitilo švicarsko tržište konkurentskim automobilima.

Umjesto planiranih 1000 primjeraka, Fridez je naručio samo dvjestotinjak, a na kraju je kupce našao tek za nekoliko desetaka vozila.

Godine 1994. proizvodnja je prestala, a tada je proizvedeno samo 190 primjeraka.Nepuno desetljeće želja za elektrifikacijom kod češkog proizvođača automobila jenjavala je sve do 2011. kada su predstavili koncept Octavia Green E Line, odnosno električnu Octaviu sa snagom od 85 kW i dometom od 150 km.No kupci su morali čekati do 2019., kada je na tržište predstavljen Citigo iV, a prvi pravi električni automobil iz tvornice Škoda godinu dana kasnije Enyaq iV.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.