Golemi šminker idealan je za duga obiteljska putovanja, a moćni dizel od 1.5 litre posljednji je mohikanac kojeg ćemo se rado sjećati

TEST Peugeot 5008 BlueHDi 130 EAT8 Road Trip: Vrhunski dizel još uvijek je razuman i posve opravdan izbor i posve logičan otpor razvikanim i pomodarskim hibridnim verzijama. Ako žalite za odličnim 2.0 litarskim turbodizelašem koji je nedavno "umirovljen" imate za čime, no i ovaj od 1.5 litre fascinira. Idealan je to familijarni ogromni SUV koji u kombinaciji sa sjajnim dizelskim agregatom od 130 konja pruža osjećaj moći, sjajne autonomije, elastičnosti i ogromnog momenta. Deklarirana potrošnja od 4,7 litre na testu se pretvorila u 5,9, no i to je sjajno, a za pohvalu je i emisija CO2 od 140 grama i to još u kombinaciji sa sjajnom osamstupanjskom automatskom mjenjačkom kutijom. Takvu brojku imaju i brojni hibridi koji su sad in!

Golemi šminker idealan je za duga obiteljska putovanja, a moćni dizel od 1.5 litre posljednji je mohikanac kojeg ćemo se rado sjećati Start/Peugeot
20. 4. 2022

Tekst: Kristian Sikavičev


Fotografije: Borut Černelić




Druga generacija 5008-ice redizajnirana je krajem 2020. Odmaknula se od klasične monovolumenske forme te brojnim crossoverskim detaljima duboko zagazila u SUV segment. 
5008 dolazi sa sedam sjedala već od početnog paketa opreme pa je time dodatno podignuta funkcionalnost. Snažan 1.5-litreni dizelaš sa 130 KS vuče uvjerljivo u svim režimima vožnje, a pritom je prilično štedljiv pa ga je lako voziti s prosjekom i od šest litara. Automatski mjenjač sa osam stupnjeva prijenosa radi uglađeno, šalta bez trzaja, a po potrebi je i iznenađujuće brz.
 Dizelaš 1.5 BlueHDi od 130 KS i sjajnih 300 Nm prava je mjera  za 1,5 tona teški SUV, a uparen s izvrsnom Aisinovom 8-stupanjskom automatikom daje sjajne vozačke gušte. Redizajnirani je prednji kraj nova full LED stražnja svjetla donose potrebno osvježenje nakon tri tržišne godine, dok je bogato opremljena unutrašnjost dodatno naglašena novim dodirnim ekranom rezolucije 10 inča.



Desetljeće mu je za vratom

Punih deset tržišnih godina u ponudi je bio prvi Peugeot 5008, kojeg su krasile brojne osobine po pitanju funkcionalnosti, ali izgled mu nikad nije bio jača strana. Stoga se može zaključiti da je francuski multipraktik do početka 2017. bio lovina, a onda se preko noći pretvorio u lovca. Model koji je bio na respiratoru i koji su birale samo obitelji s nekoliko male djece odjednom je postao poželjan u očima poslovnjaka i trendsetera. Obitelj Peugeot na vrijeme je reagirala, u suradnji s vlastima potražila spas od kineskih investitora i na krilima ozbiljne financijske injekcije ostvarila povratak na velika vrata, u sam vrh europske i svjetske automobilske industrije. Jean Pierre Plue, jedan od najčuvenijih dizajnera, 5008-icom se odmakao od donedavno prepoznatljivih linija Peugeota i možda se čak i pomalo drsko naslonio na avangardni Rang Rover Evoque. Bio je to izvrstan potez pa u usporedbi s direktnim konkurentima 5008 i dalje privlači pažnju. Velike korekcije u sklopu osvježenja stoga nisu ni bile potrebne. Redizajniran prednji kraj i nova LED stražnja svjetla dovoljni su da bi mu se udahnula nova mladost za još koju tržišnu godinu. Koliko je uspješan najbolje ilustrira podatak da ih je u prve tri godine prodano više od 300.000.


FUNKCIONALNOST ZA PET


Uprava proizvođača iz Francuske shvatila je na što ciljaju njihovi kupci pa je redizajnom uvela konfiguraciju sjedala 2+3+2 u serijsku opremu. Dva sjedala u trećem redu moguće je sakriti u dno, ali i posve odstraniti, a suvozačevo je moguće potpuno preklopiti. U drugom redu nalaze se tri odvojena sjedala, svako s ISOFIX-om, na vlastitim vodilicama tako da ih je moguće pomicati neovisno jedno o drugom. Time se nude brojne mogućnosti prilagodbe unutrašnjosti trenutačnim potrebama. Izvrstan dojam ostavlja i prtljažnik uz bazni obujam od 1060 litara, dok se uz preklapanje sjedala mogu u njega ukrcati i predmeti dužino do 3,2 metra. Čak i u konfiguraciji s pet sjedala prtljažnik ima solidnih 640 litara. Vozač i suvozač na prednjim sjedalima uživaju kraljevski tretman, no i u drugom redu će se rijetko tko moći žaliti. Naime, međuosovinskim razmakom od 294 centimetra, što je već na granici D-segmenta, prostora za koljena ima i više nego dovoljno. Komforna unutrašnjost straga, sprijeda se pretvara u sportski šik s, već tradicionalnim, visoko podignutim instrumentima i volanom malog promjera. Izborom materijala osjetno je napredovao, a sva sila gadgeta odaje dojam vožnje za u klasu većem modelu. Luksuzna armatura, s detaljima od aluminija, prilično koketira sa sportom. Druga generacija i-Cockpita uključuje instrumentnu ploču dijagonale 12,3 inča te središnji zaslon osjetljiv na dodir koji je narastao sa osam na okruglo 10 inča.


NAJBOLJA MOTORIZACIJA


Izbor motora najčešće ovisi o ukusu i stilu vožnje, ali realno za automobil gabarita poput 5008 bazni benzinac 1.2 sa 130 KS i bazni dizelaš 1.5 sa 130 KS su blago podkapacitirani. Snažniji benzinac 1.6 sa 180 KS dobro ide, ali ako se ne pazi može biti prilično žedan, pa se kao najbolji izbor nameće 1.5-litreni dizelaš sa 130 KS, kakvim je bio opremljen i testni model. Uz ubrzanje do stotke za 9,2 sekunde i najveću brzinu od 205 km/h rijetko će tko tražiti više. S druge strane pažljivijom vožnjom može se prosječna potrošnja može se držati na manje od sedam litara. Nama je tijekom testa u prosjeku pio 7,3 što je i dalje hvale vrijedan rezultat za vozilo mase 1600 kilograma. Vozačka pozicija je vrlo ugodna, sjedalo pruža dobar oslonac, volan malog promjera lijepo leži u ruci, a brojni kromirani detalji ostavljaju sportski dojam. Ovako pogonjen 5008 uvjerljivo vuče u svim režimima, a ističe se i odlična usklađenost sa 8-stupanjskim automatskim mjenjačem, koji mami uglađenošću. Neravnine upija sigurno i suvereno, u zavojima nema pretjeranog naginjanja te lijepo prati zadanu putanju. Dobar dojam upotpunjavaju i snažne kočnice. No, jurnjava mu ionako nije prirodno okruženje, bez obzira na solidnih 130 KS i 320 Nm. Namijenjen je prvenstveno dugačkim obiteljskim putovanjima na kojima može demonstrirati brojne adute.


CIJENA JE KOREKTNA


Premda će se neupućenima cifra od 318.142,00 kuna na prvi pogled učiniti previsokom, ona je odmjerena korektno. Posebice kad je uporedite s onom, bitno manjom 3008 plug in verzijom koja stoji i 450.000 kuna. S sbzirom na ponudu prostora, komfor, ali i, što je najvažnije, iznimno bogat paket opreme Road Trip, koji donosi apsolutno sve važno za sigurnost i komfor.

TEHNIČKI PODACI: Peugeot 5008 BlueHDi 130 EAT8 Road Trip

Motor turbodizel

Snaga 96 kW/130 KS pri 3500/min

Moment 300 Nm pri 1750/min

Cilindri/ventili 4/16

Obujam 1499 ccm

Emisija CO2: 140 g

Pogon na prednje kotače

Mjenjač automatski

Dimenzije 464x184x164 cm

Osovinski razmak 284 cm

Prtljažnik 780/1940 litara

Gume 215/55 R18

Masa 1589 kg

Jamstvo 5 godina/100.000 km

MJERENJA

Brzina 195 km/h

0-100 km/h 11,4 sekunde

Potrošnja 5,9 l/100 km
Cijena osnovnog modela: 242.842,00 kn
Cijena testiranog modela: 318.142,00 kn

OPREMA RoadTrip - automatska klima • alu naplaci od 18 cola • multimedija s dodirnim zaslonom od 10 inča • 3D navigacija • digitalna instrumentna ploča od 12,3 inča • prednji i stražnji parkirni senzori • kamera za pomoć pri parkiranju straga • tempomat • putno računalo • automatsko upravljanje dugim svjetlima • automatsko kočenje • prepoznavanje prometnih znakova • nadzor mrtvog kuta • zadržavanje u voznoj traci • el. preklopivi retrovizori • sjedala u kombinaciji tkanine i Alcantare • pristup i pokretanje bez ključa • ambijentalno osvjetljenje • alu papučice • zatamnjena stražnja stakla

Doplate DODATNE OPCIJE

- metalik boja

- grijanje sjedala

- wireless punjenje baterija

- Visiopark 2

- predoprema za rezervni kotač

CIJENA DODATNE OPREME: 9050,00 KN

 

DODATNE OPREME S PDV 295.400,00 kn

 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.