VIDEO + FOTO EKSKLUZIVNO Slavonac Mario Majdandžić i Međimurac Domagoj Đukec zaslužni za prinovu - BMW i8 roadster, prvi plug-in bolid kabrio s 420 KS

Još 2009. dizajner podrijetlom iz Čepina osmislio je i8, koji je 2012. u hibridnoj coupe verziji postao stvarnost, a danas je i službeno predstavljena inačica kabrio, koju potpisuje Domagoj Đukec, šef dizajna u odjelu BMW i. Na tržište stiže početkom 2019., imat će sveukupno najmanje 420 benzinskih i električnih "konja", ili 10 posto više nego postojeći kupe i8

VIDEO + FOTO EKSKLUZIVNO Slavonac Mario Majdandžić i Međimurac Domagoj Đukec zaslužni za prinovu - BMW i8 roadster, prvi plug-in bolid kabrio s 420 KS bmw
25. 8. 2017

Napisao: Sven Stažić

Kakva li je to priča! Danas je i službeno predstavljen posve novi hibridni BMW i8, supersportski model, i to u verziji kabrio. Prestižna bavarska tvrtka ne dokazuje samo što Nijemci mogu napraviti, već istovremeno progovara o budućnosti automoblske industrije. BMW i8 Roadster, nasljednik je legendarnoga BMW i8 koji je 2012. predstavljen kao coupe sportiva i konkurent Porscheu 911 i Audiju R8. Manje je znano - osmislio ga je jedan Slavonac. Mario Majdandžić posto je slavan kada je 2009. godine BMW odlučio njegovu viziju ultrasportaša pretvoriti u zbilju. Trebale su mu pune tri godine da zgotovi jedan od najprestižnijih i najboljih hibridnih sportskih bolida! Tako je započela saga o hibridnom plug-in BMW-u i8, a ona je početkom ove godine dobila i svoj nastavak. Od pomalo fascinantne i futurističke ideje momka koji je rođen u Stuttgartu 1975., koji je porijeklom iz Čepina, a diplomirao je na čuvenome FH-u, sveučilištu u Pforzheimu, znanome kao inkubatoru za najbolje svjetske dizajnere…, stiglo se do posve novoga brenda.

Bavarski automobilistički čudotvorci još zimus su BMW-u pridodali novi brend i nazvali ga jednostavno BMW i, istim onim imenom kojim je kršten još krajem prvoga desetljeća ovog stoljeća Majdandžićev koncept! I tu priči o ulozi Hrvata u razvoju novoga roadstera pa i cijeloga jednog novog brenda nije kraj. Život je htio da na njegovu čelu,u  onom oblikovnom dijelu, bude ni manje ni više nego još jedan Hrvat - Domagoj Đukec. Dizajer koji je kao i Majdandžić dipolomirao na Pforzheimu i koji godinama gradi blistavu karijeru, prvo u Volkswagenu pa u Citroenu i Peugeotu, a danas je na vrhuncu karijere. On je taj koji potpisuje izgled svakoga novog automobila BMW i, a i onih koji nose čuvenu oznaku M! Da, Domagoj je i šef dizajna još jednoga BMW-ova brenda, sportskog odjela M!

Sve ovo nije nimalo neobično, jer upravo novi roadster i8 sasvim će sigurno dobiti i inačicu BMW i! Sport, inovacije, dizajn, futurizam, ekonomičnost, efikasnost…, sve su to atributi koje BMW i8 roadser mora zadovoljiti. Vjerovali ili ne, ovaj hibridni plug-in bolid pri kombiniranoj vožnji može trošiti samo dvije litre goriva na stotinu kilometara, dakako u kombinaciji s električnim pogonom i dodatnom potrošnjom 15,4 kWh/100 km. Pritom je emisija CO2 46 g/km. Dakako, i8 je sazdan iz iznimno laganih materijala. Šasija je iurađena iz aluminija, a gdje god je bilo moguće korišten je karbon. Kada je riječ o benzinskim motorima, trenutačno podaci nisu dostupni, no pretpostavlja se kako i8 pokreće turbobenzinac s najmanje 357 konjskih snaga. Lako je moguće da će biti modificiran i najmanje 10 posto jači i efikasniji. Zanimljivo, i8 iz 2014. nosi i epitet najsofisticiranijeg auta na svijetu, s dobivenom prestižnom nagradom Technology Car of the Year! Coupe je do 100 km/h stizao za 4,2 sekunde, a roadster će sigurno i brže. Podaci o tome kada će ovaj čudesni roadster u prodaju još su tajna. Prema insajderskim informacijama neće to biti prije početka 2019.

No bolid je već vožen, pokazuju to i fotografije, a i videosnimka sa skrivenih svjetskih lokacija.

Koliko god to bilo neočekivano, roadster nije drastično mijenjao izgled koji je coupeu i8 još prije osam godina dao mlađahni Slavonac. Domagoj Đukec koji je danas najpozvaniji za dizajn ovoga brenda, svojevremeno je kazao da se takvo što dizajnira jednom u stoljeću. Stoga nije čudno što Majdandžićeve linije i danas dominiraju BMW-om i, ali i da upravo one određuju dizajnersku sutrašnjicu bavarske tvrtke.

Bavarci su pioniri i, kako oni to kažu - sportske vožnje pod otvorenim krovom, u kabrioletu koji proizvodi tišinu i nultu emisiju štetnih plinova!

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.