Benzinci i dizelaši opet u igri i nakon 2035.! Veliki obrat u EU! Elektroauti pokleknuli pred "fosiima"

Salto mortale s elektroautima! EU neće uvesti 100 % aute na obnovljive izvore energije do 2035. Europa povukla ručnu kočnicu i zamrznula zabranu dizelskih i benzinskih auta od 2035. 

Talijani presudili, a njihova predsjednica Giorgia Melone napisala: - To je naša pobjeda! Sve drugo bilo bi na EU štetu, a u korist Azijata.

Sile osovine "fosilaša" u EU su Italija, Njemačka, Poljska i Bugarska, a njihova snaga donijela je i promjenu sudbonosne odluke za automobilistički svijet.

Benzinci i dizelaši opet u igri i nakon 2035.! Veliki obrat u EU! Elektroauti pokleknuli pred "fosiima" Giorgia Meloni / FB
4. 3. 2023

Europa povlači ručnu kočnicu i zamrzava zabranu dizelskih i benzinskih automobila od 2035. "Talijanski uspjeh", ustvrdila je premijerka Giorgia Meloni na društvenim mrežama, uvjerena da je "ispravno ciljati na nultu emisiju CO2 u najkraćem mogućem vremenu, ali sloboda da slijede put koji smatraju najučinkovitijim i najodrživijim mora biti prepuštena državama".

Giorgia Meloni: «Odgoda zaustavljanja motora s unutarnjim izgaranjem 2035. talijanski je uspjeh»

Odgoda, do datuma koji će biti utvrđen, glasanja na sastanku veleposlanika EU o uredbi kojom je predviđeno zaustavljanje od 2035. na prodaju novih dizel i benzinskih automobila je talijanski uspjeh.

Stav naše vlade je doista jasan: održiva i pravedna tranzicija mora se planirati i provoditi pažljivo, kako bi se izbjegle negativne posljedice na produktivne i profesionalne aspekte. Coreperova odluka da se u dogledno vrijeme vrati na problem ide upravo u smjeru tehnološke neutralnosti koju smo ukazali.

Ispravno je težiti nultoj emisiji CO2 u najkraćem mogućem roku, ali sloboda mora biti prepuštena državama da slijede put koji smatraju učinkovitijim i održivijim. To znači ne zatvaranje puta čistim tehnologijama osim električne energije. Ovo je talijanska linija koja je pronašla širok konsenzus u Europi, napisala je na svojoj FB stranici talijanska predsjednica Vlade.

Kako navodi talijanski izdavač Il Messagiero  https://www.ilmessaggero.it/economia/news/auto_elettrica_stop_ue_rinviata_stretta_benzina_diesel_cosa_succede_ora-7265723.html

dogodio se zapravo senzacionala obrat s odlukom koju su sredinom velkječa donijeli europarlamentarci u Strasbourgu. Njihova odluka o 100 posto autima na obnovljive izvore energije od 2035. je zapravo poništena.

Dossier o zelenoj automobilističkoj agendi...

... do sada se smatrao zatvorenim. Mislilo se kako je odluka Europskog parlamenta iz veljače na zasjedanju u Francuskoj zapravo točka na i, no jučer su zamjenici stalnih predstavnika "Dvadesetsedmorice" trebali je biti te puki ritualni prolaz. Tko bi očekivo takav obrat i to od "nižerangiranih" s političkim utjecajem. 

Uz sve to već sljedećeg tjedna trebalo je zaživjeti i formalno odobrenje pooštravanja "zelenih" i to na Vijeću već sljedeći utorak. Umjesto toga, glasovanje je odgođeno za kasniji datum! Sučeljavanje sa zbiljom se pokazalo trnovitijim putem nego što se očekivalo nakon odbijanja koje je objavila Italija i strahovite suzdržanosti Njemačke, zacementiravši frontu skeptika koju također čine još i Poljska i Bugarska. Ove četiri su dovoljne da eliminiraju potrebnu kvalificiranu većinu tvrdi Il Messagiero. Najmanje terba 15 zemalja i koje predstavljaju najmanje 65 % građana EU). Toliko da je Švedska, koja ima rotirajuće predsjedanje Vijećem, i koja je već premjestila pitanje s dnevnog reda prošle srijede na jučerašnji ujutro, nadajući se brzom posredovanju, odlučila odgoditi konačnu odluku prije 'nemogućnosti isključivanja odbijanja in extremis propisa.

«Italija je probudila Europu - komentirao je ministar poduzetništva i proizvodnje u Italiji Adolfo Urso, koji je u četvrtak u Bruxellesu razgovarao o dosjeu s EU kolegama.

- Nadam se da sada postoji zajedničko razmišljanje o održivoj konkurentnosti iu automobilskom sektoru». "Postali bismo neto uvoznici, ostavljajući monopol Aziji da odlučuje o cijenama, europske tvrtke bile bi potisnute azijskim", ponovio je predsjednik Confindustrije Carlo Bonomi, prema kojem bi zabrana od 2035. proizvela "efekt Kube, što se događa kada srednja klasa nema novca za kupnju tehnologije koja puno košta i nema prometa u voznom parku».


Ukratko, talijanska linija prolazi...,

.... ali budući da se suzdržanost računa kao glas protiv, budućnost auta opterećuje (i to mnogo) i skepticizam Berlina, gdje je vladina koalicija sastavljena od socijaldemokrata, zelenih i liberali su se podijelili oko budućnosti automobila: potonji, koje je izrazio ministar prometa Volker Wissing, idu izravno, iritiraju saveznike i traže od Komisije EU da njihov ultimatum shvati ozbiljno u ime tehnološke neutralnosti. Otvaranje, odnosno prema biogorivima i e-gorivima kako bi motori s unutarnjim izgaranjem i dalje radili, ali bez proizvodnje CO2.

- Naša se zemlja također slaže, objasnio je ministar okoliša Gilberto Pichetto Fratin: „Električna energija ne može biti jedino rješenje, pogotovo ako nastavi, kao što je danas, biti opskrbni lanac za nekolicinu. Obnovljiva goriva omogućuju postizanje važnih ekoloških rezultata uz izbjegavanje negativnih posljedica u smislu zapošljavanja i proizvodnje».
 

Ako Poljaci potvrde odlučno ne (i, ako ništa drugo, ukinu izuzeća koja su već odobrena talijanskoj "Motornoj dolini" i njezinim superautomobilima), kako bi deblokirali slijepu ulicu, njemački liberali umjesto toga traže od Bruxellesa jasna i određena pravila o alternativnim gorivima: obveze odmah pretočiti u zakonski prijedlog. I nije slučajno što će sutra počasna gošća na povlačenju njemačke vlade u dvorcu Meseberg biti njezina sunarodnjakinja (i na papiru politička protivnica) Ursula von der Leyen. Predsjednica Komisije pokušat će "spasiti" jedan od ključnih dosjea svog Green Deala, plan dekarbonizacije Europe i učiniti je klimatski neutralnom do 2050. (s međuciljem, tj. smanjenjem CO2 za 55 % u odnosu na 1990. do 2030). Ali upozorenja dolaze i iz njegove vlastite političke obitelji EPP-a.
Ursula je dobila ozbiljno upozorenje - kojim je upravljao zastupnik Forza Italia u Europskom parlamentu Massimiliano Salini - jer izvršna vlast EU čini pogrešku u ekološkoj tranziciji. Ili će ispraviti udarac ili će građani nametnuti promjenu i pomesti je izborom 2024. godine”. Odnosno, horizont koji si želi dati desni centar i desnica EU kako bi pokušali uspostaviti organsku konzervativnu većinu. Tekuće repozicioniranje Green Deala moglo bi biti prvi politički laboratorij.
 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.