Švabo ne da TDI, koji je najbolji izbor! Vozili smo i kamuflirani, novi Kodiaq. To je sve što trebate znati o njemu

Kodiaq je za Škodu iznimno važan model i ništa ne žele prepustiti slučaju. Stoga je službeno predstavljanje još dosta daleko..., no prve vijesti govore o renesansi dizel TDI agregata i to u vrijeme globalizirane elektrifikacije.

Švabo ne da TDI, koji je najbolji izbor! Vozili smo i kamuflirani, novi Kodiaq. To je sve što trebate znati o njemu Škoda
28. 6. 2023

Silueta vam je vjerojatno poznata – ali je ne žele ni sakriti. Riječ je, dakako, o nadolazećoj drugoj generaciji Kodiaqa koja se tvornički grozničavo priprema i bruse posljednji detalji prije početka proizvodnje. Koja je pomaknuta na početak 2024. Dakle, imate još malo vremena prije nego što provjerite svoj tekući račun... Ali budući da je Kodiaq, koji je došao na tržište 2016. i postao instant hit (i ovdje), vrlo je važan modela, čelnici ne žele ništa prepustiti slučaju. Stoga su drugu generaciju odlučili postupno otkrivati. A uz naša zapažanja, svoje mišljenje o novom modelu mogli bi dodati i novinari na 'maskiranoj vožnji'. Prije nego što bude prekasno za sitne izmjene...

Još jedno posve novo izdanje Kodiaqa

Žuto-crna prošarana 'kamuflaža' dobro skriva crte pridošlice, ali kako sam mogao vidjeti i potpuno otvoreni Kodiaq, mora se reći da novi dizajnerski jezik, koji se naziva modernim solidom, ne skriva prepoznatljivu siluetu. I dalje je to famozni fenomen 'četiri oka', prednja svjetla su izraženija (u drugoj generaciji LED tehnologije, naravno), osmerokutna maska ​​je veća - ima i traku LED dioda, a značajke su izraženije a ujedno i očišćena otpornost koja je sada bolja za čak 12,5 posto.

Zajedno sa svim ostalim rješenjima za bolju učinkovitost, to znači da je prosječna potrošnja niža za 9 posto. Podaci su tim zanimljiviji jer tvrde da je težina usporedivih modela prve i druge generacije ostala približno ista, a u Škodi su odlučili da će Kodiaq ostati u grubim crtama prve generacije, iako ukupno duljina veća od 6 cm, međuosovinski razmak je ostao (praktički) isti, auto je 1,8 cm uži i nešto niži (iako ima 20 mm više prostora za glavu u trećem redu). Te se brojke zatim pretoče i u prtljažnik koji je bio vodeći u segmentu, a sada može progutati 30 litara više prtljage (910 litara).

Bez manualnog mjenjača, samo automatika

Zanimljivih novosti ima i na polju pogonskih sustava, a prije svega valja istaknuti da druga generacija više neće nuditi opciju ručnog mjenjača. A tu su i neke promjene u unutrašnjosti vezane uz to – ručica mjenjača je premještena iza upravljača (i slično je kao kod e-modela), a između sjedala ima toliko prostora za pretince. A među njima i za dvostruki pretinac za punjenje telefona s čak 15 W snage i prisilnim hlađenjem. Naravno, postoji još jedan novi element koji se razmatra pod "Simply Clever" rješenjima
 .

Ponuda motora i ovaj je put posve hibridizirana,

U ponudi su dva benzinska i dva dizelska motora s rasponima snage od 110 kW (150 KS) do 150 kW (204 KS). Izvedbe 2.0 TDI sa 142 kW (193 KS) i 2.0 TSI sa 150 kW (204 KS) serijski su opremljene pogonom na sva četiri kotača najnovije generacije, koji je čak i nešto lakši. Prvi plug-in hibrid (PHEV) u ovoj seriji modela nudi snagu sustava od 150 kW (204 KS), a sastoji se od e-motora (o njemu još nema detalja) i 1,5-litrenog TSI-ja. Električni domet mu je veći od 100 kilometara, jer baterija ima kapacitet od 26 kWh. Pohvalili su se i brzinom punjenja - Kodiaq iV ima i mogućnost brzog jednosmjernog punjenja sa 50 kW (uz izmjeničnu struju do 11 kW).Posebnost u ponudi je početni 1.5 TSI benzinski motor sa 110 kW (150 KS), što u Kodiaqu znači premijeru mild hybrid tehnologije (druga, snažnija generacija mild hybrid tehnologije s alternatorom za pokretanje remenom koja se prvi put pojavila u Octaviji).

S podvozjem učinjen je veliki korak naprijed

TDI će sigurno i dalje biti tražen. Unatoč, naravno, skromnom rasponu prijeđenih kilometara u tim fazama, uvjeren sam da su inženjeri uspjeli napraviti korak naprijed u homogenosti rada šasije. Iako sam u Francuskoj uspio testirati samo modele s instaliranom novom generacijom DCC (double-valve controlled amortizeri) koja omogućuje čak 15 razina podešavanja.Pa, budući da su svi modeli imali potpuno maskiranu kontrolnu ploču, uključujući unaprijed zadane vrijednosti po svim parametrima možete samo kažem da je udobnost barem na razini prethodnika, ali puno suverenije reagira na dinamičniju vožnju jer je karoserija stabilnija, a i podvozje puno više reagira suvereno do neravnina. Upravljivost ovog 4,76 metara dugog SUV modela na prilično je visokoj razini.

TDI se čini pravim izborom

Snažniji dvolitreni TDI (142 kW) je uvjerljiv, no on je samo u kombinaciji s pogonom na četiri kotača, pa bi cijena mogla biti prepreka. Hibridizirani 1,5-litreni TSI bit će uglavnom za one stvarno opuštene, dvolitreni TDI će svakako biti srednja vrijednost koja će opet lupiti u crno. Okretni moment je uravnotežen, zvuk dobro prigušen, performanse primjerene ovakvom modelu, inače se i osjećaj za volanom čini dobro uravnoteženim, s čime predak nije imao problema. Središnji samostojeći ekran sada je dijagonale do 12,9 inča, digitalizirani mjerači (u Škodi to zovu Virtual cockpit) 10,25 inča, ručica mjenjača je uz upravljač koji ima vrlo sličan dizajn prekidača. Posebno je zanimljiva kombinacija fizičkih i digitalnih prekidača, gdje glavnu ulogu imaju trostruki rotirajući prekidači na središnjoj konzoli, čiju namjenu vozač može podešavati. Ali još ih ne možete vidjeti, niti možete vidjeti išta iznutra. To će se postupno otkrivati ​​kako se bude približavala službena prezentacija. Tada će se, naravno, moći reći nešto više...
 

Preberite še: Podaljšani ID.BUZZ: dodatni centimetri in litri prostor niso edina novost!

Kako pa se, v primerjavi s Volkswagnom ID.4 GTX obnese tehnično praktično enaka Škoda Enyaq Coupe, pa smo preverili v video testu

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.