DAKAR 2024! TKO, GDJE, KADA, KAKO... Avantura zvana Dakar sutra počinje... U konkurenciji s klasik Terranom i Jura Šebalj i Ivan Vidaković sa startnim brojem 728

FOTO GALERIJA: Prolog u petak označava službeni početak off-road maratonskog relija, koji je desetljećima sinonim za izdržljivost materijala i vozača, domišljatost inženjera i opasnu avanturu bez presedana. Koja gotovo svake godine za mnoge završi i tragično... Čak 778 sudionika s 443 vozila krenut će na 7891 kilometar dug rally. Samo najsretniji - i najsrčaniji - vidjet će cilj.
 

Dakar 2024 ASO
4. 1. 2024

I ove godine, ovoga puta peti po redu, domaćin relija je Saudijska Arabija, koju će natjecatelji prevaliti uzduž i poprijeko sve do 19. siječnja, kada će šačica najsretnijih stići kroz cilj u gradu Yanbu. Natjecatelji će, dakle, odvoziti 4.727 kilometara brzinskih ispita u 12 etapa, a organizator ASO jamči da je čak 60 posto relija potpuno novo vrijeme prepušteno samo sebi i svojoj domišljatosti (11. i 12. siječnja), iako će biti mogli prenoćiti u improviziranim bivcima.

Tudi letos največ motociklistov, med njimi spet Slovenec

I ove će godine, naravno, biti najviše motocikala - registrirano ih je 137, a motorista je 72, ostali su podijeljeni na kamione i uglavnom tzv. side-by-side otvorene četverotočaše, no mi ne smije zaboraviti 80 vozila u kategoriji Dakar Classic, gdje se natječu s veteranima. Hrvatska i ove godine ima predstavnike. Juraj Šebalj i Ivan Vidaković natjecat će se u takozvanoj Classic kategoriji s Nissan Terranom II. Startaju s brojem 728.

 
Automobilisti s pet tvorničkih momčadi
 

Naravno, najviše pažnje zaokupljaju automobilisti kod kojih su se stvari malo promijenile uvođenjem klase T1+. Tako će sada na startu biti čak pet timova konstruktora. Tu je opet Toyota sa čak pet tvorničkih trkaćih automobila, zatim Mini, Prodrive sa svojim Hunterom i na kraju Audi koji će se pojaviti posljednji put i Ford prvi put. Američka marka će se na Dakaru natjecati s Rangerom (zajednički projekt M-Sporta i Neil Woolridge Motorsporta).
 

I tko je najveći favorit

Rezultat je svakako teško predvidjeti, ali peterostruki pobjednik Nasser Al-Attiyah (sa suvozačem Matthieuom Baumelom) pojačao je Prodriv tim s deveterostrukim svjetskim prvakom u reliju Sébastienom Loebom i suvozačem Fabianom Lurquinom (oni će biti zajedno u ekipi Dacia već drugu godinu). A ovo je momčad na koju se može kladiti... Toyota s veteranom De Villiersom, možda iznenadi i Ford s Juanom Romom.

Koliko će Audijev potpuno redizajnirani hibridni trkaći automobil RS Q e-tron (tri e-motora i ICE motor iz serije DTM) biti konkurentan ostaje pitanje. Al-Attyah je Audiju suvereno i hrabro najavio samo tri etape do cilja... Pa u Audiju sigurno nisu navikli gubiti, pogotovo ne u reliju.
 

Juraj Šebalj i Ivan Vidaković u Nissanu i Classic kategoriji

Evo što je naš relijaš napisao na društvenim mrežama uoči same utrke:

- Prošli tehnički pregled i sve administracije i danas smo napravili prvi test s Terranom. Sve je prošlo okej. Učimo se “Dakar” navigaciji koja nije jednostavna i upravo tu leži ključ dobrog rezultata.
Sutra je ceremonija otvaranja, preksutra 5.1. vozimo tradicionalni prolog i 6.1. počinje za ozbiljno.
Ove godine vozimo i 48 satnu maraton etapu, a čitav itinerer je dugačak oko 7500 km. Na početku relija biti više kamenja, a na polovici smo u pješčanim dinama i već je sada najavljeno da će kompletan rally biti teži nego prošle godine.
Moj suvozač Vida se dobro snalazi, ali smo svjesni naše pozicije, odnosno da prvi puta nastupamo.
Auto radi odlično. Ovo je dizel verzija 2.7 litre s oko 140 konja. Ovjes je kompletno ojačan, a mjenjač serijski.
Ajd živjeli!

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.