Nije ih bilo dugo na 220 V sceni, ali kad su se pojavili "munja" je obasjala ama baš sve modele, od Corse preko Mokke i Astre, pa sve do Comba i Vivara

Ekipa iz Russelsheima dugo je čekala u redu za 220 V, a kad je došlo vrijeme sjevnuli su poput munje. Na simboličan način, baš onako kako to već više od stoljeće progovara njihov simbol koji krasi sve automobile "sazdane u Saveznoj zemlji Hessen. Dobro je znano iz kojih je razloga tako, jer čekao se novi gazda. A on je došao iz susjedstva iz Francuske. Lavlji je to bio zalogaj Peugeota koji je u samo nekoliko godina okrenuo pilu naopaku, istrgnuo je iz dominantno američko-britanskog radnog okružja. Nametnuli su Franzuzi svoja pravila, svoj ritam, platforme, benzinske, dizelske motore, pa elektromotore, baterije i naposljetku onu dugoročnu viziju - prelazak na e-mobilnost, na nultu emisiju štetnih plinova. I nije im previše vremena da konsolidiraju stanje.

Karizmatični lider PSA, Carlos Tavarez čvrstom je rukom prekinuo konce njemačke tvrtke koja je od 1929. bila u sastavu američkog General Motorsa. Ovaj rođeni Portugalac u Lisabonu danas je jedan od najutjecajnjih svjetskih managera.

Na čelu je 6. po veličini kompanije koja proizvodi automobila, a prve značajnije korake odradio je kao šef konkurentskog Renaulta. Postao je glavni izvršni direktor "Stellantisa", nastalog spajanjem PSA Grupe i Fiat Chrysler Automobiles, a kad je 2017. i sa dozvolom Angele Merkel i uz negodovanje njemačke javnosti koja se teško rješavala nacionalnog ponosa... vinuo se u najviše poslovne orbite. I rezultati su tu.

Nije ih bilo dugo na 220 V sceni, ali kad su se pojavili "munja" je obasjala ama baš sve modele, od Corse preko Mokke i Astre, pa sve do Comba i Vivara Opel press
31. 10. 2021

Napisao: Igor Stažić

Foto: Igor Stažić i Opel

Opel je munjevito obasjao automobilističko tržište brojnim modelima, a naglasak je dakako na što bržoj elektrizaciji. I to apsolutno svega što se proizvodi na četiri kotača u njihovim tvornicama. Od omalene Corse, preko urbanog crossovera Mokke, obiteljskog monovolumena Zafire i kompaktne Astre - e, pa sve do gospodarskih vozila. Posljednji u nizu "radni električar" koji su "ispalili" je Opel Combo, a samo malo ranije predstavili su i Movano i Vivaro. I kao laka komercijalna vozila, ali i u luksuznijm putničkim verzijama, za one koji traže više luksuza i prilagodljivosti, za one koji vole uživati i putovati i u tako velikim vozilima. I naravno, zajedničko im je što ih sve povezuje pogonska električna energija. Sve njih imali smo prigodu pobliže upoznati, a i voziti pred koji dan, sa startom u "Šumici", prestižnom ladanju na samoj granici zagrebačkih općina Dubrave i Sesveta.

Opel Mokka-e

Nova potpuno električna Opel Mokka od 134 KS i s domet od 330 km zasigurno je vruća roba i trenutno najzanimljiviji model iz Russelsheima, no jednako tako pažnju izazivaju i prva njihova "električarka", Corsa-e, baš kao još i Zafira iz putničkog programa. Pravi bum u Opelu su napravili s takozvanim lako kmercijalnim dostavnim vozilima. Movano i Vivaro već imaju nešto malo staža, a Combo je pred desetak dana doživio svjetsku premijeru. Zanimljivo, svi oni osmišljeni se ne samo kako nosači tereta, već i za sve one koje vole luksuzne, putničke izvedenice.

Opel Mokka je elegantan električni crossover koji izgleda sjajno i dobra je za vožnju, a gotovo 300 kilograma baterije čini je težom i bitno drukčijom za vožnju nego što je to slučaj s trocilindarskom 1.2 benzinskom turbo izvedbom. Ona je poput "perca" u odnosu na robusnu i bitno kompaktniju električnu verziju. Iako ih izgled povezuje, baš kao i unutrašnjost, vozne su im osobine bitno različite. Dvobojni stil ih jednako tako povezuje. Možete birati različite dvobojne kombinacije na Mokkama, no ona Mamba Green je toliko zanimljiva da joj je teško odoljeti. Lagana je to reminiscencija na legendarnu Opel Mantu GTE koja je među prvima u autoindustriji ponudila dvije boje na jednom automobilu.

Opel Mokka-e razvija iz 50 kWh Peugeotovih baterija 136 konjskih snaga, a da se nabaviti po cijeni već od 246.478 kn pa na više. Ima tri moda vožnje, eco, normal i sport, a u ovom trećom je iznimno eksplozivna. Iako ne ubrzava tako strelovito, kao recimo konkurentska Hyundai Kona (60 kWh), do stotke joj treba svega 8,7 sekundi, a maksimalna joj je i to ograničena brzina na 150 km/h.

Srce Mokke-e je snažna litij-ionska baterija od 50 kWh. Ista ona koja se ugrađuje i u bratske Citroene, Peugeote, Fiate... Sa 216 ćelija s visokom gustoćom energije i naprednim upravljanjem omogućuje dug životni vijek i velik doseg. Tu je i poboljšano regenerativnno kočenje. Tijekom vožnje, čim maknete nogu s papučice gasa, sustav regenerativnog kočenja koristi kinetičku energiju kočenja i pretvara je u još veći doseg. Najviša postavka (B-način) omogućuje većinu vožnje bez korištenja kočnica, smanjujući trošenje i s time povezane troškove održavanja.

 

 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.