Jesu li električni automobili doista "zeleni" kako se pokušava prikazati? Tako kaže jedno njemačko istraživanje...

NEVJEROJATNO, kakva ZABLUDA!!! Ekološki su prihvatljiviji tek nakon 12 godina!

Gotovo da nema proizvođača automobila koji u ponudi nema barem jedan električni automobil, no valja proći desetljeće da budu "čišći" od dizelaša i benzinaca

No jesu li doista ekološki prihvatljiviji od dizela i benzina? S prijeđenih 12.000 kM godišnje, prosječnom potrošnjom od 15,8 kWh/100 km i kapacitetom baterije od 48 kWh TEK nakon 12 godina postižu granicu od 100 posto. 
Jesu li električni automobili doista "zeleni" kako se pokušava prikazati? Tako kaže jedno njemačko istraživanje... G.C. Pixabay
5. 4. 2024

Napisao:Matjaž Gregorić

Budućnost pripada električnim automobilima. Takvo je opće mišljenje, unatoč kritikama, a čini se da je smrt motora s unutarnjim izgaranjem izvjesna i samo pitanje vremena. Međutim, prilično opsežna studija Udruge njemačkih inženjera (VDI) pokazuje da u smislu zaštite okoliša električni automobili nisu uvijek najbolji izbor tijekom cijelog životnog ciklusa. Fokus studije je takozvana klimatska ravnoteža – odnosno zbroj emisija CO2 uzrokovanih svakom vrstom vožnje. A suština je da s trenutnim udjelima izvora električne energije u odnosu na klimu, električni automobili nisu u prednosti.

Ekološki prihvatljiviji tek nakon 12 godina
 

Električni automobili već tijekom proizvodnje preuzimaju 60 posto svog CO2 "paketa". S prijeđenih 12.000 kilometara godišnje, prosječnom potrošnjom od 15,8 kWh/100 km i kapacitetom baterije od 48 kWh nakon 12 godina postižu granicu od 100 posto. No, u izračunu se također ne uzimaju u obzir trenutni izvori električne energije i proizvodnja baterijskih ćelija za automobile proizvedene u Europi. Električni automobil s potrošnjom od 17,6 kWh/100 km postiže CO2 bilancu dizelaša s potrošnjom od 4,5 l/100 km tek nakon 300.000 kilometara da bi električni automobili zaista bili zaslužni za znatno bolju zaštitu klime, štošta bi se morala promijeniti, na primjer proizvodnja premještanje baterija iz Kine u Europu, poboljšanje tehnologije baterija i povećanje ekstrakcije tzv. zelene energije.

Korištenje fosilnih goriva u Kini oslobađa više CO2 u samo tri tjedna nego sav automobilski promet u EU u jednoj godini. No, bilo da se radi o električnom automobilu, benzinskom motoru ili automobilu na vodik, trenutna situacija to pokazuje sa stajališta. ekološka ravnoteža, izbor modela nije bitan. Međutim, kako razvoj električnih vozila i vozila na vodik napreduje, postojanje motora s unutarnjim izgaranjem bit će sve teže u budućnosti.
 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.