Ankete po narudžbi dotakle dno, HDZ-u na zadnjim izborima davali 52,55% VIŠE glasova, a Ruži Tomašić 74,19% MANJE, Sinčića 2014. prevarili za 69,05%

SVE O LAŽNIM HR ANKETAMA! Ne vjerujte anketama ni kad Vam ih s darovima nose. Istražili smo za koga rade, zašto griješe, iz kojih razloga ne odgovaraju za katastrofalne rezultate, tko ih plaća… Amsterdamskoj koaliciji u samo tjedan dana povisili rejting na EU izborima i 11 posto, naravno da su to naplatitli, a nakon izbora bili su tamo gdje im je mjesto, na 5%!

Ankete po narudžbi dotakle dno, HDZ-u na zadnjim izborima davali 52,55% VIŠE glasova, a Ruži Tomašić 74,19% MANJE, Sinčića 2014. prevarili za 69,05% Startnews
20. 9. 2023

Britanska tvrtka u suvlasništvu Vuka Vukovića, Hrvata s Oxforda tvrdila; HDZ će potući protivnike do nogu i osvojiti 50 % EU mandata, Suverenistima i Listi 15 nisu davali ni najmanje šanse, prognozirajući im samo 2,2, odnosno 3,3 posto. Ni Ipsos plus, baš kao ni Promocija plus nisu bili ništa bolji. Usprkos svemu, oni i dalje kroje predizborno vrijeme, a nacionalni mediji ih uzimaju kao referentno mjesto. U civiliziranim zemljama nakon takvog promašaja ne bi im više dali ni zahod čistiti, no u nas su ponovo upregnuti, ovako velike pogreška nikada do sada nisu bile zabilježene. Ništa neobični i za svjetske prilike, jer vlast se brani svim sredstvima. Tako i naručenim anketama. No, pametne države, ponajprije onima kojima je do uzvišene demokracije, dosjetile se. Ovisno od države do dražave zabranjeno je objavljivanje ankete i to u razdoblju od tjedna pa sve do tri mjeseca pred izbora. Zašto tome nije tako i u nas. Zna se.

Na pretprošlim predsjedničkim izborima 2014. griješilo se sve u 16. Naravno bez posljedica. Agencija Ipsos Puls u istraživanju obavljenom od 11. do 17. prosinca 2014.  objavila je da Josipović ima podršku 46,5 posto birača, Kolinda Grabar-Kitarović 34,9 posto. Promocija Plus u istom periodu dala je Josipoviću 42,1 posto, a Grabar-Kitarović 30,5 posto glasača. Procjene za drugi krug nisu objavljivale. Za Josipovića su fulali 17,3%! Kod Kolinde Grabar Kitarović pogreška im je bila 18,05%, a kod Ivana Sinčića greška je iznosila 63,9%. A kako su griješili proljetos, pred Europarlamentarne izbore? Pogledajte.

 

KOLIKO SU “FULALI”

1. ORACLUM 51,32%

2. PROMOCIJA PLUS 30,51%

3. IPSOS 28,26%

 

 

NAJVEĆE GREŠKE

 

ORACLUM

DALI IM VIŠE NEGO SU DOBILI

1. ŽIVI ZID               95,92 %

2. MOST                 56,00%

3. HDZ                      52,55%

 

DALI IM MANJE NEGO SU DOBILI

1. RUŽA TOMAŠIĆ        74,19%

2. MISLAV KOLAKUŠIĆ  58,19%

PROMOCIJA PLUS

DALI IM VIŠE NEGO SU DOBILI

1. AMSTERDAM        32,79 %

2. ŽIVI ZID               30,61%

3. HDZ                      7,80%

 

DALI IM MANJE NEGO SU DOBILI

1. RUŽA TOMAŠIĆ        48,38%

2. MISLAV KOLAKUŠIĆ  40,45%

3. SDP                         12,36%

 

IPSOS

DALI IM VIŠE NEGO SU DOBILI

1. ŽIVI ZID                30,61 %

2. HDZ                    24,08 %

3. AMSTERDAM          19,31 %

 

DALI IM MANJE NEGO SU DOBILI

1. RUŽA TOMAŠIĆ        50,73 %

2. MISLAV KOLAKUŠIĆ  35,38 %

 

 

 

Napisali: prof. dr. sc. Dražan Dizdar i Borut Černelić

Infografika: Branimir Klarić

 

 

Izborne ankete u službi su izbornog inženjeringa, a ovaj je fenomen eskalirao na zadnjim izborima za Europarlament. Pokazalo se da izborne ankete isključivo služe kao snažno propagandno sredstvo moćnih interesnih lobija povezanih s političko-medijskim establišmentom. To se posebno jasno vidjelo na primjeru kandidacijske liste koju je predvodila Ruža Tomašić, a jednako tako i na onome Liste 15. Naime, sve anketne agencije su i jednoj i drugoj listi procjenjivale daleko manji rejting od stvarnog. Sve kako bi se uvjerilo birače da navedene liste nemaju snagu prelaska izbornog praga. Dakako da to izrazito demotivirajuće djeluje na birače, jer birači ne žele da njihov glas po D'Hondtovoj metodi pripadne drugim političkim opcijama koje su potpuno suprotne od njegove želje. Istovremeno su HDZ-u davali 52,55 posto više glasova te dva mandata više nego što su osvojili.

U tome je prednjačila tvrtka Oraclum Intelligence Systems Ltd., čiji je suosnivač i izvršni direktor Vuk Vuković, s doktoratom Oxfordskog sveučilišta, a koja je spektakularno najavljena u emisiji DataRoom N1 televizije kao nova znanstveno utemeljena metodologija koja se dokazala na predsjedničkim izborima u SAD-u i referendumu za izlazak UK iz EU.

Prema njihovom istraživanju, provedenom 28. travnja do 22. svibnja ekskluzivno za N1 televiziju, HDZ-u su za izbore za EU parlament davali najviše razloga za zadovoljstvo. Tvrdili su kako će HDZ osvojiti 6 mandata u EP, s postotkom osvojenih glasova od 34,67%,, SDP su davali 3 mandata s 21,1%, Živom zidu 1 mandat s 11,1%, Mostu 1 mandat s 7,3% i Amsterdamskoj koalicija 1 mandat s 7,5%. Listi Mislava Kolakušića predvidjeli su 0 mandata s 3,3% osvojenih glasova, a Ruži Tomašić jedva 2,2 posto. Bilo je u Oraclumovim, ali približno slično u anketama i Promocije Plus i Ipsos Plusa sličnih grešaka koje nipošto nisu bile slučajne.

Usporedbom, stvarnih rezultata s prognozom ove „renomirane“ britanske tvrtke dobije se jasan uvid koliko su njihove procjene bile pogrešne. Kad se razlike u procjeni stave u odnos (relativiziraju) sa stvarnim izbornim rezultatom dobiju se zapanjujući rezultati. Tako je primjerice, HDZ-u prognozirano 52,55%, a kod Živog zida čak nevjerojatnih 95,92% osvojenih glasova više nego ih je stvarno osvojio. Dok je listi Mislava Kolakušića prognozirano 58,19%, a Suverenistima čak 74,19% osvojenih glasova manje nego što su ih stvarno osvojili.

Kad se to pretvori u broj mandata ona ispada da su od 12 mogućih mandata točno predvidjeli samo 6, dok su isto toliko mandata dodijelili političkim opcijama koji ih nisu dobili. Dakle, svega su 50 % mandata točno predvidjeli. Ovako velika pogreška procjene još nije viđena u RH.

Kad bi se točno znalo koliko su novca dobili i od koga za ovu sramotnu procjenu, možda bi tada stvari bile jasnije. Dakako da je lako za pretpostaviti i nalogodavca, a i visinu iznosa koji se za samo jedno istraživanje mjeri i stotinama tisuća kuna. Radi li se o kvaziznanstvenicima, ili o nemoralnim “znanstvenicima”, koji su pod krinkom nauke namjerno obmanjivali javnost u interesu onih koji su ih za to platili? Teško je reći što je od toga gore. Vuk Vuković, suvlasnik Oracluma i doctor s Oxforda je izjavio da će poderati svoju diplomu doktorata, ako Zagrebačko sveučilište Milanu Bandiću dodjeli počasni doktorat. Evo mu prilike da podere svoju, ali ne zbog drugih već zbog onog što je sam napravio.

 

No, ni ostale dvije tvrtke (Promocija plus i Ipsos) nemaju razloga za zadovoljstvo, jer su i njihove procjene također bile daleko od stvarnih rezultata. Istina, ne tako daleko kao što je to bio slučaj s tvrtkom Oraclum. Njihove procjene imale su istu tendenciju kao i procjene tvrtke Oraclum, a ona je bila da se listi Mislava Kolakušića i Suverenista politički rejting drži znatno nižim od stvarnog i to po mogućnosti ispod izbornog praga kako bi birači dobili dojam da ove dvije opcije neće prijeći izborni prag i da bi zbog toga bilo rizično dati im svoj glas jer je velika vjerojatnost da neće rezultirati osvojenim mandatom.

 

 

NN

Od 3 anketara najviše je u prosjeku “falio” Oraclum i to 51,32 posto za sedam lista koje smo istražili. Ipsos je imao grešku od 28,26 %, a Promocija Plus 30,51%, a tolerira se greška do 5 %

 

N

Nikad veće laži nisu proizvele ankete

 

 

Prognoze za rezultate izbora za EU parlament bile su prava katastrofa i nikad nitko nije toliko griješi, a samim i toliko žestoko obmanuo javnost i birače. Tako su HDZ-u prognozirali 52,55%, a Živom zidu čak nevjerojatnih 95,92% osvojenih glasova više nego ih je stvarno osvojeno. S druge strane Listi 15 prognozirano je 58,19%, a Suverenistima 74,19% manje nego što su ih osvojili. Istražili smo kako su katastrofalno prognozirale vodeće anketarske agencije te došli do frapantnih otkrića koja najbolje govore o naručenim istraživanjima, metodama, naručiteljima i izvorima plaćanja, vlasnicima anketarskih kuća. Od 3 anketara koji polažu ekskluzivno pravo na prognoziranje u Hrvatskoj najviše je u prosjeku “falio” Oraclum i to 51,32 posto za sedam lista koje smo istražili. Ipsos je imao grešku od 28,26 %, a Promocija Plus 30,51%, a tolerira se greška do maksimalno pet posto. U civiliziranim zemljama za takve obmane u najmanju bi ruku morali polagati račune i detaljno analizirati kako je bilo moguće da griješe i deset puta više nego što se može tolerirati.

Kako je moguće da RTL televizija povjeri posao anketiranja nekome tko je "falio" 30,51 posto na netom održanim izborima za Europarlament? Kako je moguće da TV Nova to isto učini sa svojim anketarskim izvršiteljem koji je promašio punih 28,26 posto? Kako je moguće da Televizija N1 i dalje radi s britanskom anketarskom agencijom koja je prognozirala Živom zidu i 95,92 posto bolji rezultat, koja je u prosjeku griješila 51,32 posto? Kako je moguće da su pogodili samo šest od 12 mandata. Brojna su pitanja na koje odgovara naše sveobuhvatno istraživanje, a detalje možete otkriti u tablicama i infografikama koje donose točne podatke o tome koliko je griješio Oraclum, koliko Promocija Plus, a koliko Ipsos Plus. Koliko su zakinute, a koliko su bile nabildavanje i protežirane prognoze za šest lista koje su osvojile mandate te za onu sedmu Mostovu.

Ovdje valja istaknuti kako je Oraclum predvidio 52,5% bolji rezultata HDZ-a, a Živom zidu nevjerojatnih 95,92 posto. Jednako tako držali su kako će SDP dobiti 12,75 posto više glasova, Amsterdamska koalicija 9,69%, a Most 56 posto više. Kakav debakl! Pri tome Ruži Tomašić davali su samo 2,2 posto, a Mislavu Kolakušiću 3,3 posto... Kad ono prevariše se u prvom slučaju za nevjerojatnih 74,19 posto, a kod Liste 15 za 58,19 posto. Promocija Plus bila je za nijansu "uspješnija". Tako su kod Kolakušića promašili za 40,45 posto, a kod Ruže Tomašić za nevjerojatnih 48,38 posto. Još veću pogrešku napravio je Ipsos Plus kod Suverenista kojim je "fulao" rezultat za 50,73 posto.

Frapantan je podatak da ni jedna anketarska agencija ni samo dva dana pred izbore nije ni Ružu Tomašić, baš kao ni Mislava Kolakušića vidjela među 11 euro parlamentaraca. Tek je u posljednjem pojavljivanju Promocija plus nagovijestila kako bi se Lista 15 ipak možda mogla domoći dvanaestog mandata.

Jednako tako bavimo se ne samo njihovim promašajima, već i naručiteljima. Sramotne ankete nisu novost, no suludo ih je ponovo koristiti kad su se njihovi tvorci dokazali više kao promotori naručitelja i nalogodavaca, a manje kao servis koji bi trebao davati realne i relevantne prognoze. U civiliziranim zemljama nakon takvog promašaja ne bi ima više dali ni čistiti toalete, no u nas su ponovo upregnuti. Očito s istim zadatkom, promoviranjem onih koji ih plaćaju i koji su poslovno, politički i medijski umreženi.

 

NN

Dr. sc. Vuk Vuković, suvlasnik britanske tvrtke Oraclum, koja je prognozirala za N1 usprkos prosječnoj greški od 51,32 posto i dalje dobiva poslove i prognozira

N

Kako je “Dečko s Oxforda” zavrijedio titulu Mr. Promašaj

 

 

Jedan od katastrofalnih prognozera bila je i tvrtka Oraclum Intelligence Systems Ltd. čiji je suosnivač i izvršni direktor Vuk Vuković, s doktoratom Oxfordskog sveučilišta, a koja je spektakularno najavljena u emisiji DataRoom N1 televizije (link) kao nova znanstveno utemeljena metodologija koja se dokazala na predsjedničkim izborima u SAD-u i referendumu za izlazak UK iz EU.

Prema njihovom istraživanju provedenom 28. travnja do 22. svibnja ekskluzivno za N1 televiziju, HDZ-u je predvidio 6 mandata u EP, s postotkom osvojenih glasova od 34,67%, SDP je po njemu bio spreman za osvajanje 3 mandata s 21,1%, Živi zid 1 mandat s 11,1%, Most 1 mandat s 7,3% i Amsterdamska koalicija 1 mandat s 7,5%. Ruži Tomašić davao je 0 mandata, baš kao i Mislavu Kolakušiću, a procijenio ih je na 2,2, odnosno 3,3 posto i to samo nekoliko dana pred izbore.

N1 televizija u vlasništvu stranog kapitala, pozivala se na rezultate koje su objavili hrvatski momci s Oxforda, Princetona i FER-a. Tvrtka koja je i mjesec dana prije predsjedničkih izbora u SAD-u prognozirala pobjedu tada još Outsidera Donalda Trumpa sada se okušava i na hrvatskom političkom nebu. Dr. sc. Vuk Vuković, dr. sc. Dejan Vinković te prof. dr. sc. Mile Šikić pošteno su promašili pri prognoziranju rezultata Parlamentarnih izbora u RH u studenome 2015. kad su Koaliciji Hrvatska raste (SDP, A-HSS, HL, HSU, ZS, HNS) predvidjeli 58 mandata, a onoj koju je predvodio HDZ pod imenom Domoljubna koalicija 68 mandata ili devet više nego što su dobili. Još su gore "falili" kad su Mostu predvidjeli samo osam mandata, a oni su ih na kraju iznenadili s njih čak 19. Žestoko su "fulali" i sa Živim zidom kojem su davali tri mandata, a koji su tada dobili samo jedan. Jednako su "omašili" i kad su Milanu Bandiću namijenili samo jedan, a on je dobio dva mandata. HDSSB je kod njih kotirao 33,3 posto bolje nego što su Slavonci na kraju osvojili, morajući se zadovoljiti sam samo dva mandata.

Ovako uvjerljive prognoze kao za Europarlamentarne izbore za HDZ do sada nije bilo. Kad ona stiže ni manje ni više nego s britanskog sveučilišta Oxford, američkog Princetona te zagrebačkog FER-a, u svakom je slučaju za zapaziti. Tim prije jer su njeni autori zapravo i suvlasnici tvrtke Oraclum Intelligence Systems, britanske firme koja koristi društvene mreže i strojno učenje za predviđanje izbora. Anketu koordiniraju osnivači Oracluma: dr. sc. Vuk Vuković koji je s Oxforda, dr. sc. Dejan Vinković s Princetona te prof. dr. sc. Mile Šikić s FER-a. Zanimljivo je kako je anketa provedena na uzorku od 1200 ispitanika i to na pomalo neobičan način, uvažavajući prognoze i društvene krugove ispitanika. Ispitanike se ne pita za koga će glasati, već za koga misle da će pobijediti na izborima te za koga misle da će glasati njihovi prijatelji, obitelj, susjedi. Svaki pojedinac ima neko mišljenje o tome kakav će biti ishod izbora. Kako su to u praksi proveli i koga su točno pitali tri doktora iz Hrvatske s firmom i blogom u Velikoj Britaniji nisu pobliže objasnili.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.