Poticaji za električne automobile - u 2 minute razgrabljeno 22 milijuna kuna!

 Već i koju sekundu prije 9 sati i tri minute internet stranica Fonda za zaštitu okoliša bila je ugašena. Razlog tome je ogroman interes tvrtki koje su u samo 123 sekunde izbombardirale web stranicu prijavama i zahtjevima za subvencioniranje eko vozila. Po principu najbrži prst kreira se lista sretnika. I ovaj put je izvjesno kako će jedino brzi i spretni moći doći u priliku kupiti povlašteno vozilo.

Poticaji za električne automobile - u 2 minute razgrabljeno 22 milijuna kuna! Nissan photo
7. 7. 2020

No ne očajavajte jer je za 13. srpnja najavljena i druga runda poticaja, ona u kojoj za jednaki iznos od 22 milijuna kuna konkuriraju građani. Dobro se pripremite, jer i tada će vrijediti isti uvjeti. Tko prvi njegova djevojka. Obrazac za prijavu možete preuzeti ovdje.

Tako će ubuduće elektro Smart umjesto 176.300 kuna stajati, 106.3000 kn, za Renault Zoe više nećete morati platiti 247.900 već samo 177.900 kn. Ako ostane ista cijena Škode Citigo, finalna cijena će iznositi 83.220 kn! Država časti s 44 milijuna kuna kupce elektroautomobila, plug in hibrida, elektro skutera, bicikla... Električni Twingo može se nabaviti i po cijeni od 84.000 kuna, a plug in PHEV Mitsubishi Outlander za 258.900 kuna.


*ŠTO SE MOŽE KUPITI*

1. Hyundai Kona cijena sada 270.990 kn, a s poticajem 200.990 kn

2. Renault Zoe cijena sada 247.900 kn, a s poticajem 177.900 kn

3. Nissan Leaf 265.500 kn 195.500 kn

4. Smart 176.300 kn 105.820 kn

5. Škoda Citigo 123.220 kn* 83.220 kn*

6. Hyundai Ionic 277.190 kn 207.190 kn

7. Renault Twingo. 124.990 kn. 84.990 kn

8. Mitsubishi Outlander PHEV Plug in 298.900 kn 258.900 kn*

* plus elektro-romobil

Škoda je krajem prošle godine i početkom ove imala akcijsku cijenu Citigo. Poticaji za nju su cca. 40.000 kn. Ovo je orijentacijska cijena.

Za aute na struju država odobrava i 70.000 kuna poticaja, za one plug in 40.000 kn, a po prvi put subvencionira se i nabava auta koje pogoni hidrogen/vodik. Važna novost je i da građani više neće moći računati na poticaje pri kupnji električnih bicikala, već će 5000 kuna za tu namjenu biti rezervirano isključivo za prave osobe te jedinice lokalne samouprave koje se odluče kupiti 5 do 15 bicikala. Natječaj se sutra otvara za pravne osobe, a sljedećeg ponedjeljka bit će otvoren i za fizičke osobe.

Što napraviti da bi došli do poticaja za kupovinu novih elektro i plug in hibridnih vozila?
Dovoljno je ispuniti obrazac Fonda za zaštitu okoliša te ga vlastoručno potpisati, a možete ga preuzeti ovdje.
Prije toga morate imati ponudu trgovca za kupovinu ekoautomobila i to za najviše jedan komad. Uz sve to morate priložiti i presliku osobne iskaznice te ponudu upotpuniti i tehničkim karakteristikama vozila iz same ponude koju ste ishodovali prethodno kod trgovca. Uz sve to važno je znati kako se morate obavezati da ćete tako subvencionirani automobil posjedovati najmanje godinu dana. Fond izdaje rezervaciju, a kupovina se mora obaviti u periodu od šest mjeseci.

Ono što je važno znati; kad dobijete rezervaciju za subvencionirana sredstava još uvijek postoji mogućnost da se predomislite i recimo umjesto Renault Zoea kupite nadolazeći Nissan Leaf. Jednako tako, automobile koji udovoljavaju uvjetima natječaja ne morate neminovno kupiti u Hrvatskoj. Bez imalo poteškoća možete po ponudu i u bilo koju drugu zemlju EU. Ona je jednakopravna onima iz domaćih salona.

Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost u idućim tjednima planira objaviti tri javna poziva za poticanje e-mobilnosti, ukupno vrijedna 54 milijuna kuna.

Sufinancirat će se nova vozila koje u trenutku unosa, uvoza ili prodaje u Republici Hrvatskoj ili ranije, nisu bila registrirana, odnosno u slučaju električnih bicikala, nisu ranije bili korišteni.

Iznos sufinanciranja bit će do 40% po pojedinom vozilu, a maksimalni iznosi poticaja ovisit će o kategoriji vozila. Za električna vozila L1-L7 kategorije osiguran je iznos do 20.000,00 kuna, za plug-in hibride do 40.000,00 kuna, dok će se za kupnju vozila s električnim pogonom ili čak na vodik moći dobiti do 70.000,00 kuna.
Osim navedenih kategorija koje će biti dostupne građanima, pravnim osobama će se sufinancirati i kupnja 5-15 električnih bicikala, s maksimalnim iznosom po biciklu od 5.000 kuna. Također, sredstva će im biti dostupna i za vozila N1 kategorije i to plug-in hibridna vozila (do 40.000,00 kuna) te ona s električnim pogonom ili pogonom na SPP, UPP ili vodik, za koja se može dobiti do 70.000,00 kuna. S maksimalno 400.000 kuna sufinanciraju se i vozila kategorije N2, N3, M2, M3 s električnim, „plug-in“ hibridnim pogonom, pogonom na SPP, UPP ili vodik. Vozila će se trebati zadržati u vlasništvu 2 godine nakon kupnje, a dok će građani moći kupiti jedno vozilo, tvrtke će moći dobiti sredstva i za više njih, ali maksimalno ukupno do 400.000 kuna.

Dokumentacija koju je potrebno pripremiti za prijavu će i za građane i za tvrtke biti jako slična prošlogodišnjoj. Međutim, novost je što će se i jedni i drugi za sufinanciranje prijavljivati putem sustava za e-prijavu na javne pozive Fonda. Tvrtke će prijavu moći podnijeti tek nakon 7. srpnja , dok će građanima to biti omogućeno od 13. srpnja.

Prije toga će biti potrebno otvoriti korisnički račun u samom sustavu i ispuniti odgovarajući elektronički obrazac. Uz to, trebat će se u sustav učitati potrebna dokumentacija: preslika osobne iskaznice (obostrana), ponuda za kupnju vozila (koja nije obvezujuća) te, ako to nije razvidno iz ponude, dokument (katalog, certifikat ili sl.) u kojem se navode tehničke karakteristike vozila koje je predmet ponude: kategorija, proizvođač, model, vrsta pogona (električni / „plug-in“ hibridni), snaga vozila (kW), potrošnja (kWh/100km ili Wh/km), te emisija CO2 (g/km). Pravne osobe će, uz navedenu, trebati i dodatnu dokumentaciju (primjerice potvrdu Porezne uprave o podmirenju obveza javnih davanja i dr.), koja će biti detaljno raspisana u tekstu Javnog poziva .

Opravdani troškovi ulaganja prema predispozicijama javnih poziva su troškovi kupnje vozila (sukladno utvrđenim kategorijama) koji su od dana objave javnih poziva. Vrijeme nastanka troškova dokazuje se datumom izdavanja računa za kupnju vozila.

Tehnički uvjeti za prihvatljiva vozila:

· Električna vozila (emisija onečišćujućih tvari CO2 iznosa 0 g/km),

· vozila s plug-in hibridnim pogonom vozila kategorije M1 koja imaju dopuštenu emisiju onečišćujuće tvari CO2 iznosa do najviše 50 g/km,

· vozila na vodik (emisija onečišćujućih tvari CO2 iznosa 0 g/km),

· vozila trebaju biti homologirana za cestovni promet u RH (nije potrebno u slučaju kupnje električnog bicikla).

Kratak opis kategorija vozila:

- električni bicikl - vozilo koje ima najmanje dva kotača i koje je opremljeno pedalama i pomoćnim električnim motorom čija najveća trajna snaga nije veća od 0,25 kW i koja se progresivno smanjuje do nule kad brzina dostigne 25 km/h, ili prije, ako vozač prestane pokretati pedale,

- L1: motorna vozila s 2 kotača (mopedi), radnog obujma motora ≤ 50 cm3, ili kod elektromotora najveće trajne nazivne snage ≤4kW i brzine ≤ 45 km/h,

- L2: motorna vozila s 3 kotača (mopedi), radnog obujma motora ≤ 50 cm3, ili kod elektromotora najveće trajne nazivne snage ≤ 4kW i brzine ≤ 45 km/h,

- L3: motorna vozila s 2 kotača (motocikli) brzine > 45 km/h,

- L4: Motorna vozila s 2 kotača i bočnom prikolicom (motocikli s bočnom prikolicom), radnog obujma motora > 50 cm3 ili brzine > 45 km/h,

- L5: Motorna vozila s 3 kotača, simetrično postavljena s obzirom na uzdužnu os vozila (motorni tricikli), radnog obujma motora > 50 cm3 ili brzine > 45 km/h,

- L6: motorna vozila s 4 kotača (laki četverocikli), čija je masa praznog vozila ≤ od 350 kg što ne uključuje masu baterija kod električnih vozila čija je najveća konstrukcijska brzina ≤45 km/h,

- L7: motorna vozila s 4 kotača osim lakih četverocikala, čija je masa praznog vozila

≤ od 400 kg (550 kg za vozila za prijevoz tereta), što ne uključuje masu baterija kod električnih vozila i čija najveća neto snaga motora je ≤ 15 kW,

- M1: motorna vozila za prijevoz osoba koja osim sjedala za vozača imaju još najviše 8

sjedala,

- M2: motorna vozila za prijevoz putnika koja osim sjedišta vozača imaju više od 8 sjedišta i čija najveća dopuštena masa nije veća od 5 t,

- M3: motorna vozila za prijevoz putnika koja osim sjedišta vozača imaju više od 8 sjedišta i čija je najveća dopuštena masa veća od 5 t,

- N1: motorna vozila za prijevoz tereta najviše dopuštene mase x ≤ 3,5 t,

- N2: motorna vozila za prijevoz tereta najviše dopuštene mase 3,5 t < x ≤ 12 t,

- N3: motorna vozila za prijevoz tereta najviše dopuštene mase x > 12 t.

- Prosječan auto na hrvatskim cestama star je 14 godina i ima visoke emisije CO2. Ovim poticajima želimo građane i tvrtke koje razmatraju nabavku novog vozila potaknuti da odaberu električno vozilo, koje će biti daleko bolje za okoliš. Svjesni smo da se poticaji za električna vozila ponekad nailaze na kritike jer se takvi automobili doživljavaju kao određeni ekskluzivitet. Međutim s razvojem tržišta padaju i cijene električnih automobila pa su oni postali dostupniji. Veći broj takvih auta na cestama potaknut će razvoj infrastrukture te omogućiti transformaciju prema održivom i za okoliš manje štetnom prometnom sustavu, što nam je s obzirom na klimatsku politiku, svakako u cilju“, komentira direktor Fonda Siniša Kukić.

Fond za zaštitu okoliša postavio je očigledno sustav u kojem se do poticaja može doći jedino ludom, neviđenom srećom, poput dobitka na lutriji. Model najbrži prst visoko je nepravedan i stoga što Hrvatska još uvijek nije 100 posto pokrivena internetom i što su brojni hrvatski građani zakinuti, jer naprosto zbog nepostojanja širokopojasnog interneta, a i zbog različiti brzina web-a, ovakav sustav je u najmanju ruku nepravedan, ako ne i protuustavan.

KAKO DO POTICAJA - valja se ozbiljno pripremiti

Sam način prijave na stranicu Fonda je zbunjujuć. Prvo se trebalo prijaviti na stranicu pa otvoriti natječaj (kod kojeg je pisalo samo “Prijavi”) pa to ljudi nisu "kliktali" do danas do 9 sati. Kad su kliknuli vidjeli su da tu ima još par minuta šta za ispunjavati, što je vremenski već bilo prekasno.
Stoga se valja pripremiti i nekoliko dana ranije prijaviti na stranicu i na natječaj. Tako se lakše prati sam proces i timinig otvaranja natječaja. Naime, stranica je tako bila organizirana da je na dnu, pokraj tipke za prijavu bilo 4 check boxa koji pokazuju koji su uvjeti ispunjeni. Zadnji uvijet (ispod popunjene dokumentacije, ponude su i prihvaćeni uvjeta korištenja) bio je “natječaj je otvoren”. Tak check box otvara se par minuta prije 9 sati, ali znalo se dogoditi da kada se kliknulo na “prijavi” iskoče pop up koji je naglasio da je natječaj još uvijek zatvoren te "tajmer" za koliko će se minuta i sekundi otvoriti.
Moguće se prijaviti točno u devet sati i tom tako što se stavi štoperica na mobitelu prema odbrojavanju na pop upu na stranici Fonda. Taj sat na pop upu nije se točno poklapao ni sa satom na mobitelu ni sa satom na kompjuteru.
Oni koji nisu obilježili sve potrebne uvjete korištenja sustav je javio grešku. Dvije minute nisu dovoljne da bi napravili bilo kakve promjene i intervencije i stoga se valja ranije pripremiti. Ovom prigodom već u 9:02 bilo je sve zatvoreno i tada već zadnji check box, koji pokazuje otvorenost natječaja je bio zatvoren i nisu bile moguće daljnje prijave.

Članak je također dostupan u tiskanom izdanju magazina Start, koji je u prodaji od 28.05.2020.

PRETPLATITE SE!

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.