Rafale, ili po naški "Udar vjetra", djelo je slavnog Peugeotovog, a danas Renaultovog dizajnera. To je novi paradni konj lidera FR autoindustrije

Gilles Vidal inspiraciju je našao u avionu Rafaleu iz 1934. godine koji je oborio tadašnji brzinski rekord sa 445 km/h! Potomci čuvenog francuskog ponosa zrakoplovne industrije već od sljedeće će godine čuvati i hrvatsko nebo.

Nije samo coupé Austral, već je to i prvi Renault stvoren s novim dizajnerskim jezikom pod vodstvom novog šefa dizajna.

Rafale, ili po naški "Udar vjetra", djelo je slavnog Peugeotovog, a danas Renaultovog dizajnera. To je novi paradni konj lidera FR autoindustrije Renault
20. 6. 2023

Francuzi su s Australom već pokazali više ambicija, kako u dizajnerskom, tako i u tehnološkom smislu, a Rafale je još jedan korak u novom smjeru za Renault - u klasu coupe dizajniranih SUV modela segmenta D.

Iako im je zajedničko puno tehnologije, Rafale očito nije samo coupe Austral. U tom smislu, to je zapravo novina. Prvi rezultat novog dizajnerskog jezika koji je zacrtao novi šef dizajna Gilles Vidal.

A ako nova prednja svjetla u kombinaciji s dnevnim svjetlima pomalo podsjećaju na automobil druge francuske marke - Vidal je prethodno istu funkciju obnašao u Peugeotu. Čak je i stražnji dio s kupeovskim spuštajućim krovom potpuno svjež.

Inspiracija za ime došla je iz zrakoplovstva. Caudron-Renault Rafale je avion koji je 1934. godine oborio tadašnji brzinski rekord sa 445 km/h, a riječ "rafale" na francuskom znači udar vjetra. Iako Renault predstavlja Rafale kao vrhunac svoje ponude, simbolizirajući stratešku odluku o napredovanju na tržištu, fokusiran je na užitak u vožnji. Kako navode iz Renaulta, prilagođeno je i upravljanje i podvozje, koje - kao i kod Australa - omogućuje i upravljanje na četiri kotača.

Dugačak je 4,71 metar (osovinski razmak 2,74 metra), širok 1,86 metara, a visok 1,61 metar. Međuosovinski razmak je isti kao kod Espacea, ali inače je Rafale kraći samo dvanaest milimetara. Potonji se gotovo može nositi sa 647 litara prostora u prtljažniku.
 

Interijer je, pak, uglavnom isti kao kod Australa (i Espacea). Na fotografijama je prikazan vrhunski paket opreme Esprit Alpine sa sportskim štihom koji dolazi s presvlakama od alcantare i kontrastnim šavovima te prepoznatljivim logotipima Alpine na sjedalima. Infotainment sustav OpenR Link s 12-inčnim okomitim središnjim i 12,3-inčnim zaslonom za vozača također je na prvi pogled identičan, iako očito ima nešto izmijenjeno korisničko sučelje. Dostupan je i širok izbor sustava pomoći. Panoramski stakleni krov je samozatamnjujući. Vozi? Za sada samo klasični E-Tech hibrid s 1,2-litrenim kompresorskim trocilindričnim motorom, elektromotorom, startnim alternatorom, složenim rješenjem prijenosa snage s 4-stupanjskim mjenjačem i baterijom od 2 kWh, koji poznajemo iz australski. Sposoban je za 147 kW (200 KS) snage i 205 Nm okretnog momenta.Pogoni prednji par kotača. Tu je i snažniji plug-in hibrid s pogonom na sva četiri kotača - E-Tech 4x4 - sa 221 kW (300 KS) snage. Preciznijih informacija još nema, ali u osnovi bi se trebao raditi o istom pogonu s dodatnim elektromotorom na stražnjoj osovini i ažuriranjima podvozja, a obećavaju i konkretan električni doseg.
 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.