TEST Od svega po malo, a rezultat za 5! Četvorka za peticu!

NOVI CITROËN C4 SHINE PureTech 130 S&S EAT8 - francuski adut C-segmenta donosi nenadmašan koktel udobnosti i prostranosti te pregršt aduta koji jamče tržišni uspjeh. Još od prve generacije iz 2004. godine C4 donosi najviše stila i originalnosti od konkurenata u klasi. Sprijeda djeluje kao SUV, bočno kao hatchback, straga kao coupe, a zapravo je Hi-Tech crossover u svakom pogledu. Putnici straga niti u jednom modelu C-segmenta neće sjediti komfornije, a sprijeda će se s lakoćom smjestiti i dvometraši.
Unutrašnjost je spoj minimalizma, visoke tehnologije i šik dizajna, a već se na prvi pogled vidi osjetan napredak u kvaliteti materijala i završne obrade.

Snaga KS     0 – 100 km/h       Najveća brzina km/h      Potrošnja l        Cijena kn                                      
  131                 0,2                                     210                              4,8                208.182

TEST Od svega po malo, a rezultat za 5! Četvorka za peticu! Igor Stažić
16. 6. 2021

Visoki C legendarnog C4 koji u 92. godini života stiže u nečujnoj elektro verziji i uz hidraulični ovjes koji pruža osjećaj "letećeg tepiha". Veliki povratak već otpisanog kompakta C4 kojeg je Cactus mijenjao jedno vrijeme, no zakratko u Citroenu su odlučili vratiti svoju ikonu u kompaktnoj klasi koja itekako nešto znači jer tu je punih 92 godine. Još od 2004. godine kad je prvi C4 stigao na tržište jasno je bilo da Francuzi nude najviše stila i originalnosti u klasi. Druga generacija iz 2010. bila je ponešto smirenijeg dizajna, ali je donijela golem iskorak u kvaliteti izvedbe. Treća koja je upravo stigla u prodaju u Hrvatskoj uspjela je jednim potezom nadmašiti sve prethodnike, ali i sve konkurente C-segmenta. Niti jedan drugi proizvođač nije uspio spojiti toliko različitih stilova u jedan.

Citroenovu paletu modela posljednjih godina prati slovo C i pridodana brojka imenu. C3 i C5 su zakratko obavili transformaciju u takozvane crossover vode, a sad je došlo vrijeme i za C4 koji se u velikom stilu vraća na tržište – i to nakon što ga je pomodni Cactus istisnuo. U Citroenu se ne plaše novog izazova za svoju nekdašnju perjanicu u kompaktnoj klasi i stoga odluka da C4 ponovo vrate u opticaj i ne iznenađuje. Dakako, morali su okrenuti pilu naopako i posve su ga preoblikovali, a i filozofija mu je suštinski drukčija, crossoverska i naravno s alternativnim pogonima na struju, na obnovljive izvore energije.

Povijest koji nosi C4 je bogata. Ovo je 10. generacija kompaktnih limuzina segmenta C bogatoj prošlosti ove tvrtke, a manje je znano kako se pod ovim imenom pojavio prvi put, sada već iznimno daleke 1928. godine. I sve do sada pogonili su ih benzinski i dizelski motori, no sad glavnu ulogu preuzima elektrika. Citroen je pripremio u novom ruhu šest elektrificiranih automobila, C4 je jedan od onih koji se u startu nudi isključivo na struju, no najavljene su za kraj godine i konvenzinonalne i plug in izvedbe.

Uzor su kreatori pronašli u kultnom modelu GS. Najbolje se to prepoznaje po kupeovskim linijama, posebice na stražnjem dijelu automobila. Linije su elegantne i dinamične, ovaj put i iznimno mišićave, tome naglask daju posebice LED svjetla u obliku slova V.

GS je bio jedan od najudobnijh kompakata, a tako je i s novom generacijom. C4 je opremljen s progresivnim hidrauličnim ovjesom. U unutrašnjosti ima pregršt prostora, a sjedala su posebna priča. Donosi povišeni položaj na kotačima velikih dimenzija, aerodinamičnu i energičnu siluetu koja uključuje kodove SUV vozila, naglašen dizajn s grafičkim elementima nudeći brojne mogućnosti personalizacije.

Udobnosti u unutrašnjosti: sve prednosti programa Citroën Advanced Comfort® za povećanu udobnost za sve s progresivnim hidrauličnim graničnicima, sjedalima Advanced Comfort ili  Smart Pad Support Citroën™ kao svjetskom premijerom. Iskustvo udobnosti osnaženo je s 20 tehnologija za pomoć u vožnji koje uključuju Highway Driver Assist, drugu razinu polu-autonomne vožnje kao i 6 tehnologija za povezivost.


SPOJ RAZLIČITIH STILOVA
Sprijeda djeluje kao SUV, bočno kao hatchback, straga kao coupe. Hi-Tech crossover u punom smislu te riječi. Toliko originalosti, toliko detalja, toliko raznih dizajnerskih linija… Ističe se u gomili i višestruko skupljih automobila, privlači poglede na svakom uglu, a bez obzira na svu silu atraktivnosti koju nudi, funkcionalnost nije pala u drugi plan. Čak štoviše! Premda je međuosovinskim razmakom od 267 centimetara u prosjeku klase, francuski inženjeri uspjeli su kabinu učiniti toliko prostranom da se u unutrašnjosti stječe dojam vožnje u barem za pola klase većem automobilu. Putnici straga niti u jednom modelu C-segmenta neće sjediti komfornije, a sprijeda će se s lakoćom smjestiti i dvometraši. Bez obzira na coupeovsku liniju krova, zahvaljujući pametnoj konstrukciji i dobrom smještaju stražnje klupe, putnicima straga neće manjkati mjesta za glavu. A uz sve već navedeno novi Citroën C4 nudi i obujam prtljažnika od 380 litara.
VISOKA TEHNOLOGIJA
Bazira se na PSA EMP1 platformi, koju koriste Peugeot 2008 i DS3 Crossback. Slavna udobnost po kojoj su Francuzi nadaleko poznati dodatno je naglašena u novom C4. No, za razliku od prethodnika koji su znali zbog udobnosti žrtvovati stabilnost, kod ovog modela to nije slučaj. Iznenađujuće precizan volan te uzorno podešen ovjes zaslužni su za izvrsnu stabilnost, a mesnate gume 195/60 na 18-colnim naplacima s lakoćom gaze sve neravnine na cesti. Čak ni kratke poprečne, koje su inače najveći izazov, ne narušavaju udobnost. Unutrašnjost je spoj minimalizma, visoke tehnologije i šik dizajna. Već se na prvi pogled vidi osjetan napredak u kvaliteti materijala i završne obrade, a ljubitelji hi-tech gadgeta bit će oduševljeni virtualnim kokpitom, 10-inčnim ekranom infotainment sustava i head-up displejom. Nosač za tablet smješten ispred suvozača dodatak je koji ga ističe u odnosu na konkurente.
MOTORI I OPREMA
Tijekom probne vožnje isprobali smo izvedbu PureTech 130 Shine u izvrsnoj nijansi smeđe boje, s automatskim 8-stupanjskim mjenjačem. Tijekom vožnje po okolici Zagreba prosječna potrošnja iznosila je 7,1 litru. Motor spremno reagira na gas, a mjenjač izmjene stupnjeva prijenosa obavlja brzo i glatko. Posebnu pažnju zasigurno će privući i potpuno električna izvedba s elektromotorom snage 100 kW (136 KS) i baterijskim paketom kapaciteta 50 kWh, koji jamči autonomiju od 350 kilometara. Početna benzinska izvedba starta s cijenom od 134.900 kuna, dizelska izvedba starta s cijenom od 150.500 kuna, a električna je dostupna od 279.900 kuna.
5 GODINA JAMSTVA
I na kraju, ono što svakako valja istaknuti… Novi Citroën C4 u ponudi je na hrvatskom tržištu s četiri razine opremljenosti (Live, Feel, Feel Pack i Shine), tri benzinska motora (PureTech 100 S&S BVM6, 130 S&S BVM6 i EAT8 te 155 S&S EAT8) te 2 dizelska motora (BlueHDi 110 BVM6 i BlueHDi 130 EAT8). Novi ë-C4, 100 % električni u ponudi je s tri razine oprljenosti (Feel, Feel Pack i Shine) sa 100 % električnim motorom. U ponudi je s 5 godina jamstva, a posebna ponuda prilikom lansiranja je 5 godina servisiranja i besplatna registracija. Prilikom kupnje uz Citroën Financiranje, novi Citroën C4 & ë-C4 u ponudi su s 0 % kamata uz financijski leasing, te s 3 % fiksne kamate uz kredit.

VOZAČEVA UDOBNOST

Vozačev radni prostor je kombinacija intuitivnosti i upotrebljivosti. Zaslon infozabavnega sistema po dijagonali mjeri 10 inča. Na volju je sva paleta tehnologija i nema čega tu nema. Ni po čemu C4 ne zaostaje ni za modelima višeg razreda, bar kad se govori o gadgetima, infotanimentu, aktivnim i pasivnim sigurnosnim sustavima.

TEST NOVI CITROËN C4 SHINE PureTech 130 S&S EAT8

Najveća snaga u kW CEE/KS DIN: 96/131 pri 5500/min

Najveći okretni moment u Nm CEE: 230 pri 1750/min

Mjenjač: Automatski, 8 brzina

Gume: Alu naplaci 195/60 R18, 18" Aeroblade crni

Kapacitet spremnika za gorivo:                                                                   50 l

POTROŠNJA

Mješovita vožnja (l/100 km) - WLTP:                                                          5,8l / 100km

Emisija CO2 g/km kombinirani uvjeti potrošnje (g/km) -WLTP:            132

Maksimalna brzina km/h:                                                                           210

Ubrzanje (0-100 km/h):                                                                               9,4 s

Dužina / širina / visina (mm):                                                             4355/ 1800/ 1520

Sustavi: nadzora mrtvih kutova, pomoć pri parkiranju sprijeda, automatsko prebacivanje duga/kratka svjetla, adaptivni regulator/limitator brzine s funkcijom Stop & GO, automatsko kočenje u slučaju opasnosti pomoću kamere i radara (ActiveSafety Brake 2.0 - prepoznavanje biciklista), prošireno prepoznavanje prometnih znakova i preporuka za brzinu

Pristup i pokretanje vozila bez ključa iz blizine

CITROËN Connect Nav na 10" tabletu (navigacija 3D)Head-up display,

Funkcija Mirror Screen (Apple CarPlay™)

Advanced Comfort sjedala, kamera za vožnju unatrag

Držač za tablet -Smart Pad Support Citroën

Citroën LED Vision svjetla u obliku slova V

Automatsko uključivanje svjetala, automatski elektrokromni unutarnji retrovizor

BOJE –UNUTRAŠNJOST

Boja: Smeđa Caramel (M) 3.800,00 KN

Unutrašnjost: Uređenje Metropolitan Grey - umjetna crna koža TEP s Advanced Comfort sjedalima

OPCIJE: Bežično punjenje mobitela.                                    1.500,00 KN

Paket Park Assist Vision 360.                                                3.900,00 KN

CIJENA TESTNOG MODELA                                                   202.745,00 KN

Poseban porez na motorna vozila (PPMV)                          5.437,00 KN

CIJENA VOZILA DO REGISTRACIJE                                       208.182,00KN

STOLJEĆE UDOBNOSTI I KARAKTERA

Novi ë-C4 - 100% Electric i Novi C4 temelje se na dugom i bogatom iskustvu marke Citroën u segmentu kompaktnih limuzina s gotovo 12,500,000 prodanih primjeraka u 92 godine: prva generacija C4 (1928), Ami 6 i Ami 8, GS i GSA, BX, ZX, Xsara, C4 (2004. i 2010. generacije) i C4 Cactus. To je linija kompaktnih limuzina koje su obilježile automobilsku povijest odgovarajući na potrebe kupaca: s velikom udobnošću i odličnim držanjem ceste, kompaktni izvana i prostrani iznutra, elegantni i robusni. Novi ë-C4 - 100% ëlectric i Novi C4 su 10. generacija kompaktnih limuzina Citroën. Oni vraćaju u život elemente koji čine duh Citroëna: duh André Citroëna u C4 iz 1928., hrabri dizajn Ami 6 i Ami 8,legendarna udobnost modela GS i GSA, suvremenost BX-a, besprijekorno držanje ceste ZX-a, velikodušna prostranost modela Xsara, tehnologija i svestranost C4 (generacije 2004. i 2010.) i originalan karakter C4 Cactusa.

SPECIFIČNA I PROFINJENA PONUDA

U skladu sa statusnim očekivanjima kupaca kompaktnih limuzina, novi ë-C4 - 100% električni i novi C4 nude izbor od 31 kombinacije boja i Color Paketa izvana te 6 različitih unutarnjih uređenja, što omogućava kupcima vožnju u automobilu koja im odgovara.

31 vanjskih kombinacija kako bi se kreirao automobile koji odgovara imidžu kupca

Ponuda personalizacija izvana na novom ë-C4 - 100% ëlectric i Novom C4 omogućava 31 različitih kombinacija za kreiranje i uključuju:

7 boja karoserije, od najsvjetlijih do najsvjetlijih: bezvremenske i nepogrešive Polar White, Obsidian Black, Cumulus Grey i Platinum Grey, živahna i topla Elixir Red i Caramel Brown te elegantna i profinjena, Iceland Blue.

5 Color Paketa: Glossy Black, Metallic Sand, Textured Grey, Anodised Deep Red i Anodised Blue, posljednja je napravljena isključivo za Novi ë-C4 - 100% electrični i identična je ponuđenoj na C5 Aircross SUV Hybrid kako bi osnažila obiteljski duh na elektrificiranim vozilima marke Citroën. Ovi Color Paketi, tipični za automobile Citroën, napravljeni su za umetke u boji oko prednjih svjetala za maglu i na Airbump®-u, omogućava diskretne, profinjene i dinamične kombinacije.

ADVANCED COMFORT SJEDALA ZA udobno PUTOVANJE

Široka i ugodna sjedala Novog ë-C4 - 100% ëlectričnog i Novog C4 odmah pozivaju putnike za se smjeste u vozilo. Pružaju ugodan osjećaj udobnosti, blagostanja i podrške, dajući putnicima osjećaj da sjede u naslonjaču,dobro izoliranom od ceste. Sjedeći više nego kod konkurencije zahvaljujući uzdignutom držanju, putnicima je garantirano da vide dalje i mogu se mirno suočiti s cestom.

PUTNIČKI PROSTOR OKUPAN SVJETLOM

Svjetlost u unutrašnjosti vozila je jedan od stupova programa Citroën Advanced Comfort® , koje putnicima pomaže uroniti u mirnu i pozitivnu atmosferu zahvaljujući velikim staklenim površinama od 4.3 m² i toplim materijalima. Svijetle boje krovne obloge i unutarnjih obloga stupova omogućavaju čistoću i toplinu, dok neki unutarnji ambijenti imaju svijetle i blage nijanse koje nisu uobičajeni u automobilskom okruženju, kao što su ambijenti Metropolitan Blue ili Hype Red.

PROSTORNOST NA NAJVIŠOJ RAZINI

Kompaktna limuzina mora biti višenamjenski automobil koji može sve napraviti. Novi ë-C4 - 100% ëlektrični i Novi C4 nudi i kompaktne vanjske dimenzije za obavljanje svakodnevnih zadataka i velikodušan unutarnji prostor, zahvaljujući posebice međuosovinskom razmaku od 2,670 mm, koji je jedan od najdužih u segmentu i ima odličan prostor za koljena straga, Best in Class (198 mm). Vanjska širina od 1800 mm, omogućava velikodušno smještanje tri osobe straga - 1380 mm širine "u ramenima" i 1440 mm "u laktovima".

Uz velikodušan prtljažnik od 380 litara koji je jednostavan za korištenje zahvaljujući ravnom pragu (715 mm), širokim izrezima i ravnim stranicama, Novi ë-C4 - 100% ëlektrični i Novi C4 su pozicionirani u središte segmenta i mogu se prilagoditi individualnim potrebama. Za više praktičnosti, podnica u dva položaja omogućuje podjelu prtljažnog prostora u odjeljke i omogućava ravan pod kada su sjedala spuštena.

OVJES S PROGRESIVNIM HIDRAULIČNIM GRANIČNICIMA ZA PUTOVANJE NA LETEĆEM TEPIHU

Novi ë-C4 - 100% ëlectrični i Novi C4 su opremljeni kao standard od središta game s ovjesom s hidrauličnim graničnicima®, koji su prvi puta bili predstavljeni na C4 Cactusu i SUV C5 Aircrossu, pružajući vrhunsku udobnost i efekt “letećeg tepiha” za blagostanje u vozilu, dinamičnost i užitak u vožnji.

Ova ekskluzivna inovacija marke Citroën ima za cilj poboljšati kvalitetu sustava filtriranja koji su tako dragi kupcima Marke. Ovo je vrhunac stručnosti marke Citroën na području ovjesa: udobnost ovjesa je u genima Marke više od 100 godina i kupci su se vezali za udobnost Citroëna, koja je drugačija od bilo čega na tržištu.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.