TEST: Hyundai i10 1.0 MPI 5MT PREMIUM

Hyundai je i najmanjoj klasi gradskih automobila podario neku drugu dimenziju. Sada je moguće uživati u svim aktualnim trendseterskim gadgetima i u pakiranju od 3,5 metra. Novi i10 osim atraktivnog izgleda vozača je spreman maksimalno razmaziti bogatom opremom te odličnom okretnošću gradskim ulicama.

TEST: Hyundai i10 1.0 MPI 5MT PREMIUM Zoran Levačić
23. 8. 2020

Ovaj veliki Južnokorejski proizvođač automobila prije punih 13 godina tržištu je ponudio nasljednika popularnog i na hrvatskim cestama često viđenog Hyundai Atosa. Kao maleni gradski automobil u formi sa 5 vrata, pomalo neugledne visoke siluete (mini vana) sa velikim staklenim površinama, malenim kotačima i skromnom ponudom prostora, motora i opreme na tržištu je nastojao pomutiti račune Renaultovom Twingu, Peugeotovoj 106-ici i Fiatovoj Pandi, a zahvaljujući financijskoj dostupnosti na neki način je to i uspio.

Protekom godina i sve zahtijevnijem tržištu kao i profilu kupaca Hyundai je napredovao kako dizajnom, tako i kvalitetom, a uslijed toga "rodio se" i Hyundai i10. Svjedočili smo tada modernijem dizajnu, pouzdanoj motorizaciji te solidnoj opremi, a zahvaljujući provjerenom receptu i dobro utabanom putu Atosa, i10 je odlično prihvaćen na tržištu.

S godinama Hyundai sve više i više korača ka vrhu, ponajprije u dizajnerskom smislu, a tu je i zaista odlična pouzdanost, završna obrada, bogata oprema i još uvijek odlično odmjerena cijena. Kako je većina proizvođača automobile u ovoj mini gradskoj klasi odlučila učiniti više modnim detaljima Hyundai je odlučio popratiti i taj dio. Istina, konkurencija koliko god na papiru zvučala velika, zapravo da i ne postoji jer Toyota, Peugeot i Citroen imaju automobile koji sliče kao jaje jajetu (Aygo, 107 i C1), tu je i Renault Twingo sa "blizancem" Smart FourFourom..., a pored njih novi Hyundai i10 izgleda kao "druga dimenzija".Moderan dizjan koji prati smjernice ostalih kućnih modela, atraktivno i neobično svjetlnosno sklopovlje sprijeda, velika rešetka hladnjaka i oštre linije samo su uvod u niz detalja na koje nailazimo s boka, dok straga pak pored prednjeg i bočnog dijela izgleda poprilično jednostavno, ali još uvijek moderno.

U interijeru prva mala evolucija, istina, plastika je tvrda, no u ovoj klasi to nije minus. Odlično odmjeren upravljač u kombinaciji sa dobro podešenom vozačkom pozicijom pružaju osjećaj klase više. Tu je cijeli niz detalja koji prate saćasti dezen vanjske rešetke hladnjaka počevši od oplata na vratima do centralne konzole. Ukratko, jednostavno, svježe i novo u ovoj klasi!Bogata oprema testnog modela uključuje i automatski klima uređaj, grijana sjedala te kolo multifunkcionalnog kožnog upravljača, solidan audio sustav sa 8" navigacijom, parking senzorima i kamerom, mogućnost bežičnog punjenja mobitela, USB ulaz itd. Tu je i cijeli niz sigurnosnih sistema i radara koji dolaze već i u osnovnoj SELECT opremi.

Sprijeda prostora ima dovoljno, dok će na stražnjoj klupi biti problema s prostorom za koljena za putnike više od 1,70 m; no, ovaj automobil zasigurno ne kupujete kao prvi, tako da u načelu prostora ima više nego dovoljno za odlazak u veći shopping ili jednodnevni izlet van grada sa obitelji, a tu je i prtljažnik obujma 252 litre koji je među najvećima u A segmentu. U vožnji, novi i10 spremno će pratiti vozača, te i kod namjernog provociranja bržim prolascima kroz zavoje neće vozača staviti u neugodnu situaciju. Podupravljanja gotovo da nema, kažemo gotovo jer kod zaista velikog pretjerivanja ovaj mališan malo će pobjeći s putanje, no s druge strane ništa što iskusan vozač ili spomenuta "sila" sigurnosnih sistema ne bi uspjela korigirati. Ovjes je odlično balansiran te i prilikom prelaska preko najvećih ležećih policajaca nema neugodnog lupanja i gubitka kontakta sa podlogom. Vrijedi svakako i spomenuti odličnu zvučnu izolaciju od vjetra, dok je ipak pri većim brzinama (iznad 140 km/h) osjetna buka motora. Kada smo već kod motora, testni primjerak pokretan je jednolitrenim bezincem snage 67 KS čiji je najveći okretni moment 96 Nm pri 3750 okr./min. Ovaj motor uparen je sa 5-stupanjskim ručnim mjenjačem i pogonom na prednjim kotačima. U praksi, ubrzanje od 0 do 100 km/h čini se bržim nego što izgleda na papiru (14,8 sek), a uz maksimalnu brzinu od 156 km/h ovaj 921 kg "težak" mališan zadovoljiti će sve gradske potrebe. Još ako spomenemo i kombiniranu potrošnju od 5,5 litara na 100 prijeđenih kilometara postavlja se pitanje treba li nam uopće dizelaš ili neki "strujić"!?Novi Hyundai i10 zaista je odličan, atraktivan i bogato opremljen mališan kojeg treba uzeti u obzir prilikom nabavke gradskog automobila. Zahvaljujući početnoj cijeni od 79.990 kn uvjereni smo kako ćemo ih sve više i više gledati na hrvatskim prometnicama. Za testni primjerak potrebno je izdvojiti ne tako malih 112.125 kn koje su ipak opravdane bogatom opremom i dizajnom koji će se istaknuti iz mnoštva. Za one koji vole malene jurilice Hyundai je ponudio i10 u N paketu opreme sa turbo benzincem snage 100KS i cijenom od 120.990kn. Zaključak za kraj je baš poput Hyundaijevog slogana; Go big!

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.