VIDEO: Stiže novi Citroen C5 X! I to u trenucima dok propadaju i nestaju legendarni Passat, Mondeo, Talisman... Može li C5 uspjeti, brat mu Peugeot 508 ide sasvim solidno

I nakon 20 godinA u Citroenu vjeruju u limuzine. Ovaj put malo prilagođene vremenu i "pošasti" crossovera s kojom intenzivno živimo. 

C5 pojavio se 2001., a šest godina kasnije "pod kirurški dizajnerski nož" uzeo ga je naš Domagoj Đukec, pretvorivši ga u ozbiljan i poseban auto. I dok većina drugih gasi limuzine i pretvara ih u crossovere, Francuzi vjeruju da ima mjesta i za jednog i drugog.
Stiže s benzinskim i plug-in hibridnim pogonom, a čini se da će stajati od 250.000 kuna.

VIDEO: Stiže novi Citroen C5 X! I to u trenucima dok propadaju i nestaju legendarni Passat, Mondeo, Talisman... Može li C5 uspjeti, brat mu Peugeot 508 ide sasvim solidno Citroen
13. 4. 2021

Na sjajno upriličinoj virtualnoj svjetskoj prezentaciji izvršni direktor Citroena Vincent Cobee, je rekao:  - U prošlosti smo imali puno auta pod nazivom C5. Ovo je nastavak, ali hedonistički i dostižan - to je san koji možete imati. Zašto i X u imenu? Da ga razlikuje od klasičnih limuzina, da mu se ne dogodi sudbina Passata i Mondea. I nije novi C5 samo limuzina i nije to bez razloga sad C5 X. Ovo je i crossover koji spaja stil i stav salona, ​​SUV-a i karavana. Gledajući C5 X, daleko je funkcionalniji i razigraniji od kompaktnog SUV-a C5 Aircross. Dizajn, posebice unutrašnjosti mu je otmjen, a povoljnija ponuda s promišljenijim linijama i minimalističkim, čine ga poželjnim. Dijeli istu platformu EMP2, plus benzinske i priključne hibridne pogonske sklopove, s C5 Aircrossom (i ostalim većim članovima na PSA-ovoj strani nove grupe Stellantis).

Ako se pitate koja bi formula mogla biti za obraćanje kupcima u D-segmentu, segmentu modela srednje veličine koji već dugo gubi tržišni udio, tada bi Citroen mogao imati pravi odgovor s novim C5 X . Riječ je o kombinaciji od 4,8 metara klasične limuzine ili limuzine s pet vrata, kombija i SUV-a. Otuda X kao sufiks inače dobro poznatog imena.
 

Koncept se čini inovativnim, čak podebljanim, ali zapravo je vrlo jednostavan i slijedi samo formulu koju je francuska marka već usvojila s modelom C4 predstavljenim prošle godine. A s obzirom na činjenicu da je križanje vrlo moderno, novi bi pristup čak mogao biti uspješan. S obzirom na to da novi C5 X nije ni klasična limuzina, ni kombi, ni SUV, jednom riječju najbolje ga možemo opisati kao - putnika.

C5 X je inspiraciju našao u konceptu C-Xperience, prikazanom na salonu automobila u Parizu 2016. godine. Niski, široki nos ima istaknute dvostruke "ševrone" u sredini koji se usmjeravaju prema van prema novom svjetlosnom potpisu u obliku slova V s tankim LED DRL-ima koji sjede iznad glavnih svjetala.

Duga hauba ima prepoznatljivu grbu u sredini, dok visoki, uski kotači ispunjavaju lukove obrubljene suptilnom oblogom u SUV stilu. Nema tragova ispupčenja sa strane, samo nježni nabori na dnu vrata, dok je istaknuti udarac prema gore u liniji prozora iznad stražnjih kotača.

Sa stražnje strane odbojnik je presvučen crnom plastikom - što je još jedan dodatak stilu SUV-a - dok postoje dva spojlera; jedan na vrhu i jedan na dnu stražnjeg stakla. LED svjetla prate one sprijeda u aranžmanu u obliku slova V, dok dvostruki ševron i ime Citroena sjede na vratima grotla kako ne biste ostavili sumnju u porijeklo automobila. Sve se to nadovezuje na super stilski, vrlo moderan crossover koji je i dalje vrlo Citroen.

Proizvodnja u Kini

Poklopac motora je dugačak, kotači veliki; 19-inčni promjera 72 centimetra slijede koncept visokih i uskih kotača), bočna linija prema stražnjem dijelu brzo se smanjuje, prednji je prevjes čak i kraći od onog preko stražnje osovine, a prednja i stražnja svjetla su prepoznatljivi elementi modernog Citroenovog dizajna. Širina automobila je 1.865 milimetara, a visina 1.485 milimetara.

Novost će također biti izrađena za Europu u Citroenovoj tvornici u Kini, gdje će biti dostupna prije nego što se u Europi može naručiti od listopada. Prvi automobili kupci će stići krajem godine ili početkom 2022. godine, a prema dizajnerima automobil nudi iznimnu udobnost vožnje. To osigurava sljedeća generacija aktivnog ovjesa Citroen Advanced Comfort, koji kombinira elektroničku kontrolu amortizera i jastuka s hidrauličkom tekućinom i nudi tri načina rada.

Lako dostupan i prosttran prtljažnik

Udobnost je inače napisana velikim slovima u C5 X; sjedala također imaju oznaku napredne udobnosti, isto vrijedi i za klupu u drugom redu, gdje udobnost također poboljšava iznimna prostranost. Isto vrijedi i za lako dostupan prtljažni prostor zapremine 545 litara i proširivosti do 1640 litara.

Također je razvijen novi infotainment sustav s velikim 12-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir i mogućnošću prilagodbe na modelu pametnih uređaja. Na vjetrobranskom je staklu novo projekcijsko platno koje radi uz pomoć proširene stvarnosti, no inače postoji vrlo raznolik set pomoćnih sustava za sigurniju vožnju.

Priključni hibrid bit će osnova

Osim benzinskih motora, dizajneri se uglavnom oslanjaju na priključni hibrid ukupne snage sustava od 225 "konja" s električnim dometom do 50 kilometara i najvećom brzinom od 135 kilometara na sat. Prema prvom Citroenovom čovjeku Vincentu Cobéeu, potpuno električni C5 X najvjerojatnije će biti dostupan kasnije. C5 X neće imati dizele. Za očekivati je da će se pojaviti čak i nisko kapacitetni trocilindrični benzinski motor 1.2 PureTech snage 128 KS iz C5 Aircrossa. Potvrđen je plug hibridni sustav od 222 KS koji nudi maksimalni domet od 50 km kad je potpuno napunjen.

Postoji mogućnost i veće baterije koja bi se na kraju mogla naći u C5 X PHEV, prema Cobéeu. "Ovo će evoluirati", rekao je i pozitivno zaključio: - "Da, moći ćemo doprinositi ekologiji i natjecati se u što prijem postizanju cilja, nulte emisije u cijelom životnom vijeku vozila."

Potpuno električna verzija u ovom je trenutku manje vjerojatna. - C5 X u potpunosti na struju za sada je u našim mislima, ali ne i u našim planovima, rekao je Cobée te dodao kako bi to moglo biti za tri do četiri godine."
 

Prodaja u D segmentu u Europi već dugo opada. Kao rezultat toga, razumljive su odluke proizvođača o sudbini nekih (boljih ili manje) uspješnih modela, jer se Ford Mondeo i Renault Talisman opraštaju, a Volkswagen Passat sada je dostupan samo kao kombi, zbog čega se crossover čini najbolji mogući pokušaj zadržavanja kupaca u ovom segmentu. Hoće li Citroen uspjeti, vrijeme će pokazati. Kao što je rečeno, od jeseni nadalje.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.