505 s crtom! "Kolosalna grdosija" duža je od Range Rovera punih 10 cm! Pet metara američkog luksuza i na hr cestama i to po izazovnoj cijeni za "luksuzni tenk" od 457 konja i s 3 reda sjedala

VIDEO + FOTO GALERIJA! Ford Explorer je snažan plug in, sjajan spoj legendarnog trolitarskog V6 benzinca te elektromotora od 457 konjske snage. S težinom od dvije i pol tone, s baterijom od 13 kWh i autonomijom od 45 km, s kaminoskim momentom od 825 Nm, s dužinom od preko pet metara, s tri reda sjedala, s nevjerojtanom količinom aktivne i pasivne sigurnosne opreme, s umjerenim infotanmentom i izraženim luksuzom pokucao je na vrata ne samo onih koji maštaju o cjenovno bliskim Volvu XC 90 ili Jeep Grand Cherokeea L, već i o onim rasnim gorostasima.

Status vam ovaj Ford neće dati kao što to čini Range Rover, no većinu preostalog da i to nerijetko i u pol cijene!

U svakom slučaju iznimno zanimljiv SUV za sve one koji si tako što mogu priuštiti.

Udoban je i praktičan za obitelji, sasvim blizu Volvu XC 90, kaska za BMX X6 i Range Roverom po imidžu i profinjenosti, no cijena od 699.990 kuna čini ga iznimno zanimljivo probranoj klijenteli koja voli biti viđena i koja voli biti "high". Težina od 2,5 tone, dužina od 505 cm uopće nisu nedostaci, štoviše. Ovaj SUV je skladan, no valja pripaziti pri kočenju pri višim brzinama, jer masa zna biti izazovna.
 

505 s crtom! "Kolosalna grdosija" duža je od Range Rovera punih 10 cm! Pet metara američkog luksuza i na hr cestama i to po izazovnoj cijeni za "luksuzni tenk"  od 457 konja i s 3 reda sjedala Igor Stažić/Start
13. 11. 2022

Napisao: Borut Černelić

Snimio: Igor Stažić

Sa svojih 505 centimetara duljine (gotovo 180 centimetara visine) i inače izražajne naravi, Explorer je najveći osobni auto Forda u Hrvatskoj. Dulji je jedino dostavni i goropadni Ranger. Explorer je bio najavljen prije nekog vremena, ali je zbog kašnjenja, ponajpije uzrokovanim nedostatkom plemenitih metala u automobilskoj industriji, prestižni SUV odgođen. Napokon je dostupan i hrvatskim kupcima. S cijenom od 699.990 kuna uvelike strši i to ponajprije zbog činjenice što slični automobili sličnih performansi i dimenzija znaju stajati i preko milijun kuna. A u Fordu su donijeli i neobičnu odluku. Nude jedan jedini ST model koji je nakrcan svom mogućom opremom, do šiberdaha koji se proteže cijelom dužinom krova.

Kad jedan običan Twingo s električnim pogonom  stoji i preko 210.000 kuna onda je 699.990 kn postaje i prihvatljivom investicijom. Tim prije jer riječ je o sjajnom plug in vozilu koji koristi višestruko nagrađivani V6 trolitarski agregat u kombinaciji s električnim motorima.  Da, dobro ste pročitali – novi Fordov sedmerosjed je plug-in hibrid. Ili bolje rečeno, snažan plug-in hibrid. Trolitreni šestocilindrični motor potpomognut e-motorom sposoban je za ozbiljnu sistemsku snagu od 336 kW (457 KS) i što je još impresivnije – 825 Nm okretnog momenta! Naravno – kada ima dovoljno energije u bateriji od 13,6 kW. Inače, s modelom sa stalnim pogonom na četiri kotača moguće je samo na struju prijeći do 45 km. Maksimalna brzina samo na struju iznosi sjajnih 135 km/h, no tad zaboravite na autonomomiju iz tvorničkih podataka. Neće na taj način preći ni 20 km! Jednako tako zanimljiva je i krajnja brzina ovog gorostasa koja iznosi po deklaraciji 235 km/h, no neke su ga redakcije na testovima dovele i do 245 km/h.

Ford Explorer elegantan je spoj robusnih sposobnosti i sofisticirane hibridne učinkovitosti. Precizno konstruiran Plug-In Hybrid sustav s 3,0-litrenim V6 EcoBoost benzinskim motorom, pomaže vam da preuzmete svijet učinkovitije nego ikada. A napredni automatski mjenjač s 10 stupnjeva prijenosa s rotirajućim kotačićem mjenjača osigurava da ste uvijek u pravoj brzini u pravo vrijeme. Ovo je SUV koji je namjenski napravljen da pruži nagrađujuću dinamiku vožnje, izvanrednu kontrolu i neusporedivo vladanje cestom.

Explorer je od svih Fordovih SUV-ova najprikladniji za obitelj. S tri reda sjedala i izdašnim prtljažnim prostorom, Explorer je svestran za obitelji s puno djece i svom njihovom pripadajućom opremom. Većina će vozača biti zadovoljna s osnovnim motorom Explorera—2,3-litrenim četverocilindrašem s turbopunjačem i 300 konjskih snag, ali hibridni, plug in pogonski sklop i twin-turbo V-6 motor od 457 KS. Unutrašnjost je iznenađujeuće dobro i kvalitetno izrađena.

Iako Ford nudi mnoštvo tehničkih značajki i pomoći vozaču, njegov cjelokupni paket i bolji je od  konkurenta slične veličine, koji jednako tako nude moć, snagu, veličinu, prostor, profinjenosti, poput Volva XC 90, Kia Telluridea, Hyundai Palisadea i Jeep Grand Cherokeea L. Cjenovno je tu negdje s njima, čak i povoljniji. Da ne pričamo kako s cijenom od 699.990 kuna za najskuplju i najmoćniju plug in izvedbu pravi je izazov i za one najprobranije kupce mega SUV-ova i sasvim je izvjesno kako će se i oni najvjerniji Range Roveru zagledati u Explorera. I to ne samo zbog cijene koja mu je ovisno od opreme i modela nerijetko i dvostruko jeftinija.

Ford Explorer elegantan je spoj robusnih sposobnosti i sofisticirane hibridne učinkovitosti. Precizno konstruiran Plug-In Hybrid sustav s 3,0-litrenim V6 EcoBoost benzinskim motorom, pomaže vam da preuzmete svijet učinkovitije nego ikada. A napredni automatski mjenjač s 10 stupnjeva prijenosa s rotirajućim kotačićem mjenjača osigurava da ste uvijek u pravoj brzini u pravo vrijeme. Ovo je SUV koji je namjenski napravljen da pruži nagrađujuću dinamiku vožnje, izvanrednu kontrolu i neusporedivo vladanje cestom.

SNAGA PLUG-IN

Kod kuće ili u pokretu, punjenje Explore PHEV je jednostavno. I potpuno napunjen, ima potpuno električni domet vožnje do 45 km. Kod kuće punite za manje od 6 sati iz standardne kućne utičnice. Ili, s instaliranim  punite između 3 sata i 3 sata i 30 minute. Explorer PHEV također koristi regenerativno punjenje u pokretu, dopunjavajući bateriju u hodu.


 

No, prema prvim iskustvima, radi se o više teoretskoj brojci. Uostalom, ovaj kolos teži gotovo 2,5 tone. A to se posebno osjeti u zavojima, kada prilično visoka karoserija (ovaj put je riječ o SUV modelu s ozbiljnim terenskim elementima i razmakom od tla od 204 mm) ne odolijeva odlučno naginjanju, a i upravljački mehanizam je više odmaknut. cesta neizravna. S druge strane, tu masu dobro sakrije kada treba vući od semafora do semafora! Bilo da ga uzmete kao zamjenu za SUV sa sedam sjedala ili kao ozbiljan off-roader, Explorer je napravljen da odgovara oba slučaja. Velik, udoban i impresivan. Izvana i iza upravljača. Gdje prije svega impresionira svojom opremom i izradom. Svi detalji i rješenja možda nisu za svakoga – ali popis stavki standardne opreme je impresivan kao, recimo, prtljažni prostor kada se stražnja sjedala preklope. A tada mjeri čak 635 litara. Bit će potrebno podići teret malo više, jer je rub udaljen dobrih 80 centimetara od tla...

Što je novo za 2022. u Exploreru?

Linija Explorera sada uključuje novu ST-Line opremu, koja kombinira izgled ST opreme visokih performansi s učinkovitijim V6 šestcilindričnim pogonskim sklopom s turbopunjačem iz znane ECOTEC linije motora. Jedan je to od najučinkovitijih, nejekonomičnijih u najmoćnijih V6 agregata (355 KS), a ukombinaciji e električnim motorima od dodanih 102 konja, prava je eksplozija. Model ST-Line krase kotači od 20 inča, a jednako tako i crni vanjski detalji i oznake.

Kabina također ima izgled usmjeren na performanse, s presvlakama od umjetne antilop kože s crvenim šavovima, sportskim upravljačem i zaštitnim pločama dovratnika s logom ST-Line.

Interijer, udobnost i teret

Kabina Explorera je funkcionalna i udobna - barem za one u prva dva reda. Straga je odraslima već teže, no djeca nemaju poteškoća. Razmumljivo, jer konfora na zadnjoj klupi baš i nema. Ulazak u standardni treći red prilično je jednostavan zahvaljujući mehanizmu koji pomiče sjedalo drugog reda pritiskom na gumb. Međutim, kada se vrate tamo, starija djeca i odrasli će uvidjeti da je sjedalo preblizu podu da bi bilo udobno. Rivali kao što su Chevrolet Traverse i Volkswagen Atlas pružaju više udobnosti u trećem redu. Lako je smjestiti i četiri ručna kofera iza Fordovog trećeg reda, a ako polegnete sva stražnja sjedala u Explorer možeta "nakrcati" čak 31 torbu.

Ford Explorer je projektiran od temelja za pouzdanost i profinjenost. Ima mjesta za udobno sjedenje do sedam osoba. A sa svim spuštenim sjedalima imat ćete pristup do 2274 litara raznovrsnog prtljažnog prostora. Preko 800 Nm okretnog momenta osigurava vam vuču do 2500 kg. Dakle, planirate li vikend na golfu ili dugo putovanje s obitelji, nikada vam neće nedostajati prostora.

Svaki redak na kontrolnoj ploči. Svaki šav na raskošnim kožnim sjedalima. Svaki materijal korišten u cijeloj kabini. Nijedan detalj nije bio premalen prilikom izrade prekrasno dovršene i svestrane unutrašnjosti Explorera. S B&O zvučnim sustavom po mjeri i 12,3” digitalnim klasterom, plus sofisticirano povezivanje na cesti s aplikacijom FordPass. Pronađite bilo koji izgovor da se provozate.

Infotainment i povezivost

Okomito postavljeni zaslon od 10,1 inča dominira unutrašnjosšću, a model je dostupan s glasovnom navigacijom kao i sustavom za zabavu na stražnjim sjedalima. Osim osnovnog Explorera, B&O stereo sustav s 12 zvučnika dolazi standardno.
 


 

KUĆNO PUNJENJE


Kod kuće se Explorer PHEV puni oko 6 sati** iz standardne kućne utičnice pomoću isporučenog kućnog kabela za punjenje. Ili, za brže punjenje, između 3 sata i 3 sata i 30 minuta** uz opcijski Ford Wallbox.



HVALIMO
Udobnost
Obilje prostora za putnike i teret
Prilagodljiva sjedala

KUDIMO
Samo će djeca stati u treći red
Materijali interijera mogli bi biti bolji
Odličan spoj klasičnog i modernog sučeljelja

ZAKLJUČAK

Udoban je i praktičan za obitelji, sasvim blizu Volvu XC 90, kaska za BMX X6 i Range Roverom po imidžu i profinjenosti, no cijena od 699.990 kuna čini ga iznimno zanimljivo probranoj klijenteli koja voli biti viđena i koja voli biti "high". Težina od 2,5 tone, dužina od 505 cm uopće nisu nedostaci, štoviše. Ovaj SUV je skladan, no valja pripaziti pri kočenju pri višim brzinama, jer masa zna biti izazovna.

Hibridizirani S-Max (in Galaxy) je popolno nasprotje

505 sa crtom! Pet metara američkog luksuza i na hr cestama - Ford Explorer, "amerikanac" u Europi! Udoban je i praktičan za obitelji, sasvim blizu Volvu XC 90, kaska za BMX X6 i Range Roverom po imidžu i profinjenosti, no cijena od 699.990 kuna čini ga iznimno zanimljivo probranoj klijenteli koja voli biti viđena i koja voli biti "high". Težina od 2,5 tone, dužina od 505 cm uopće nisu nedostaci, štoviše. Ovaj SUV je skladan, no valja pripaziti pri kočenju pri višim brzinama, jer masa zna biti izazovna

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.