Mitsubishi Eclipse Cross udara ondje gdje je najteže i najgušće, na Qashqai, Toyotu C-HR, Kiju Sportage...

Udri gdje je najjače i najteže, ako znaš i imaš petlje, poruka je koju su Japanci odaslali iz Barcelone gdje upravo svoje prve kilometre vozi Eclipse, kompakni SUV koji puca na 20 ljutih rivala, ponajprije na Nissan Qashqai, možda još više na Kiju Sportage i Toyotu C-HR

Mitsubishi Eclipse Cross udara ondje gdje je najteže i najgušće, na Qashqai, Toyotu C-HR, Kiju Sportage... igor stažić
21. 6. 2017

Udri gdje je najjače i najteže, ako znaš i imaš petlje, poruka je koju su Japanci odaslali iz Barcelone gdje upravo svoje prve kilometre vozi Eclipse, kompakni SUV koji puca na 20 ljutih rivala, ponajprije na Nissan Qashqai, možda još više na Kiju Sportage i Toyotu C-HR Kakva li pozitivna iznenađenja i to ondje gdje je najveće gužva.  Mitsubishi Eclipse Cross prvorazredno je otkriće i mogao bi biti prijetnja liderima kompaktnog SUV segmenta koji ima najveći rast prodaje u Europi. Stoga nije nimalo čudno što su Japanci odabrali baš Stari kontinent kao mjesto svjetske promocije svoje najveće uzdanice. Tim više što ovaj rasni križanac ima velike apetite i puca globalno!

Od zračne luke u Barceloni ruta nas baš u ovim trenucima vodi ka sjeveroistoku Katalonije, u Caldes de Malavellu, u nadaleko poznati PGA Catalunya Resort. Odista, već prvi dojmovi o Eclipsu govore kako su u Mitsubishiju odlučili upotpuniti rupu koja im je u povijesti zadavala u dosta problema. Eclipse je duži, veći i prostraniji nego ASX, no i nešto manji od znanoga Outlandera. Istog onog koji je pred gotovo dva desetljeća na istome mjestu,  kao jedan od prvih SUV-ova, tada posve nepoznata oblika i koncepcije, imao svoju svjetsku premijeru. Zapravo i nije čudno što se Mitsubishi odlučio vratiti na "mjesto zločina", jer upravo u Eclipsu Japanci vide svoju novu udarnu iglu. Charlos Ghson, karizmatični bivši šef Renault-Nissan Alijanse, sada je u Mitsubishiju, a upravo je Eclipse njegovo prvo oružje kojim je zapucao. I to na tradicionalan, konzervativan način. Bez pompoznih virtualnih internetskih promocija, nego onako dobro, s mjerom i socijalnim kontaktom s najistaknutijim svjetskim novinarima.

- Nismo nikada bili premium brend i nije to ni danas naš cilj. Samo proizvodimo tehnički savršene i oku ugodne automobile - bila je jedna od prvih poruka koje su nas dočekale u Španjolskoj. Kakve li samo skromnosti u poplavi pomodarstva, gdje i drugorazreni proizvođači silom pokušavaju ugurati svoje modele u takozvani premiom razred, klasu..., ma što to značilo.

Eclipse je bitno veći nego ASX i među najdužima je u klasi, odlično se njime upravlja, tih je i miran i očigledno odlično izbalansiran. Hoće li njegov hednikep biti samo dva agregata? Vjerojatno hoće, jer napasti samo 1,5-litrenim benzincem sa163 konja (17 manje u usporedivoga Hondina) te sa 2,2-litrenim turbodizelašem sa 150 konja uvelike je limitirana ambicija. No time očigledno trenutačno u Mitsubishiju nisu ni najmanje opterećeni. Benzinac se odlično vozi i više je nego očigledno kako je njegova šasija spremna ponijeti i bitno jaču i moćniju konjicu. Oba agregata možda se ne diče velikom snagom i po tome zaostaju za konkurencijom, no zato kada je o momentu riječ  nema premca. Znana je to Mitsubishijeva filozofija koja konstruira moćne, izdržljive i efikasne automobile.

Nije to nikakav sportski auto, riječ je ponajprije o izrazito dinamičnome vozilu koje reagira i na najmanji mogući podražaj. Sve je iznimno sofisticirano i kvalitetno izrađeno. Kad svemu pridodate i bitno drukčiji, dizajnerski modernistički pristup..., zašto ne naglasti kako će ovaj put Mitsubishi moći računati i na kupce kojima nije samo do tradicionalnog i konzervativnoga. Eclipse sve to jeste, ali istovremeno nudi bitno agresivniji izgled i, što je još važnije - infotainment i unutrašnjost koji su doživjeli pravu revoluciju. Sada je napokon i Mitsubishi pokazao kako lovi korak sa svima koji su veliki naglasak dali uređenju unutrašnjosti i brojnim zanimljivim đakonijama koje nudi infotainment. Na konferenciji za novinare Mitsubishijevi su se ambasadori trudili iznijeti sve njegove atribute, ali i opravdati neke nedostatke, poput već navedena samo dva agregata, poput činjenice da ni ne razmišljaju o uvođenju alternativnih pogona i svoje najnaprednije plug-in tehnologije.

- To ostavljamo za Outlander - bili su odrješiti, jasno stavaljajući na znanje kako točno znaju što rade.  Završna izrada je skladna i savršena, unutrašnjost pršti preciznom obradom, kvalitetnim meterijalima, poslovičnom japanskom funkcionalnošću, ali ne i neinventivnošću i monotonijom kakva ih je znala pratiti. Nije to još na razini uređenja najbolje opremljenih Mazdi koje postavljaju najviše standarde, no to je daleko bolje od primjerice unutrašnjosti Toyote C-HR.

Mitsubishi nije repa bez korijena i očigledno mu pedigre star 150 godina daje za pravo što ne podilazi kupcima, što se drži vrijednosti koje su ga oduvijek isticale. Dakle, odlična je izrada, pogon i upravljivost su iznad očekivanja, vozne značajke nisu sportske ali su solidno dinamične, unutrašnjost je bitno naprednija, modernija, kvalitetnija nego ona monotona i pojednostavljena u znanome ASX-u.

Zapravo, pogodak je to ravno u sridu i to ondje gdje je najteže, ali i najunosnije. Novi model Eclipse Cross djelo je Tsunehira Kunimota, pristiglog u Mitsubishi prije dvije godine nakon zaslužene mirovine u Nissanu. Odmah po dolasku se bacio na proučavanje povijesnoga Mitsubishijeva naslijeđa, utjelovljena kako u terencu Pajero tako i u zvijezdi relija - Lanceru Evou i sportskome kupeu Eclipse, vrlo popularnom u SAD-u. Kunimoto-san je u dizajn novoga modela nastojao udahnuti duh samurajskoga doba karakterističnom prednjom maskom nalik borbenoj kacigi, simbolom pritajene agresije ali i zaštite. Koncept je nazvan Dinamic Shield i predstavljat će okosnicu dizajna svih Mitsubishijevih modela. Oštro rastegnute linije boka završavaju koso odrezanim stražnjim dijelom te prozorom straga, podijeljenim u dva dijela skladno uklopljenim spojlerom. Riječ je o rješenju koje asocira na legendarni japanski kupe Hondu CRX  spočetka 90-tih, no primijenjeno na SUV-u iz srednje kategorije?! Vjerujte mi na riječ, izgleda originalno, premda nije prvi coupe SUV. Vjerujem kako će se mnogima svidjeti. Interijer je obilježen horizontalnim linijama instrumentne ploče. koje olakšavaju intuitivnu procjenu bočnoga nagiba u terenskim uvjetima. Središnja konzola je visoko podignuta, s kratkom ručicom mjenjača i povrh toga "lebdećim" zaslonom, slično kao u novijim generacijama Mercedesovih vozila. Primijenjeni materijali su više kvalitete, za razliku od tehnike koja očekivano zadovoljava visoke Mitsubishi standarde. U Eclipseu debitira nova generacija turbobenzinskih motora s direktnim ubrizgavanjem, s radnim volumenom 1,5 litara i sa 163 KS te novi mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, posebno razvijen za ovaj model. U slučaju prednjega pogona to je jedina opcija. Kod 4WD pogona premijeru ima novorazvijeni CVT mjenjač sa 7 virtualnih stupnjeva prijenosa. Na svoje će doći i ljubitelji diesela 2,2-litrenim motorom sa 150 KS, preuzetim iz Outlandera. Novitet je i automatski mjenjač s osam stupnjeva, iz novoga Pajera Sport koji, nažalost, nije dostupan u Europi.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.