Korejski crossover u džepnom formatu smjeli je novi opasni suparnik Pume, Juka, Captura, Mokke...

Hyundai Bayon u Motovunu! S kompaktnim crossoverom  Bayonom Hyundai zaokružuje liniju SUV-ova korejskog brenda, od sada i u malom, takozvanom B segmetu. Dimenzijama smještenim između i20 i Kone, s istim agregatima, mjenjačima, kao "lagani" hibrid potpomognut strujom. Ulazni model je 1.2 s četiri cilindra i snagom od 85 konja bez elektrike. Lagani hibrid dolazi sa 120 konja i postoji još isti 1.0 listarski od 100 konja. Najjeftiniji je 1.2 s cijenom od 114.990 kuna

Korejski crossover u džepnom formatu smjeli je novi opasni suparnik Pume, Juka, Captura, Mokke... Igor Stažić
27. 5. 2021

Što je ono najvažnije na Hyundai Bayonu? Nije pretjerano prostran mali SUV, no prtljažnik mu je izdašan. Upravljiv je, a nudi uz znanog trocilindarskog benzinca i snažni, elektrificirani pogonski sklop koji pomaže performansama i učinkovitosti. S odličnim voznim karakteristikama mogao bi biti opasan konkurent u prepunoj klasi kompaktnih crossovera. Samo je tri centimetra kraći od Kone, a gotovo je u centimetar dugačak kao i i20. Od njega je 4 cm viši, pa je pristup osjetno lakši. Kao rezultat, višim odraslim osobama moglo bi se učiniti da je tamo tijesno na duljim putovanjima. Međutim, prtljažnik je vrlo pošten za klasu, sa 411 litara. Mali SUV-ovi velika su prodajna niša, a iako Hyundai ima svoj kompaktni crossover Kona, mjesta ima očito i za još manji model. Tako bar smatraju u korejskoj tvrtki. Otuda i Hyundai Bayon. Riječ je o malom SUV-u koji se temelji na i20, a koji je suparnik Pumi, Kadjaru, Jukeu... I on kao da pokušava s funky stilom izazvati pažnju, s velikom maskom i uskim svjetlima koja postaju zaštitni znak Hyundaijevih SUV-ova. Straga Bayon dijeli stajling ideje s većim SUV-om Hyundai Tucson, što uopće nije loše. No jednako tako neodoljivo "vuče" i na kupeasti Mitsubishi Eclipse, koji je bitno veći.

Početnu motorizaciju čini  1.2 atmosferski agregat od 85 konja. Tu je i 1.0-litreni agregat s električnim light hibridom od 100 odnosno 120 konjskih snaga. Oba imaju i 48 -voltnu blagu hibridnu tehnologiju za poboljšanje učinkovitosti. Mootor je "uparen" sa šest-stupanjskim inteligentnim ručnim mjenjačem, gdje nema mehaničke veze između papučice kvačila i diska spojke. To znači da se motor može automatski isključiti dok je još u brzini, pa čak i isključen. Mala litij-ionska baterija blagog hibridnog sustava pruža dovoljno snage za električno potpomognuto upravljanje i druge funkcije. Pomaže u smanjenju potrošnje goriva, prije svega.

Motor vuče dobro i efikasno, s pristojnim okretnim momentom i dovoljnim performansama za mali SUV. Do stotke stiže za 10,4 sekunde. Nikada ne biste znali da papučica kvačila nije fizički povezana s mjenjačem, jer se i dalje lako može povući, a motor glatko ubacuje. Sličan je i20 supermini u načinu rada pogonskog sklopa, što znači da ima malo poroka, dobar raspon snage koji pruža odgovarajuće performanse i dovoljno profinjenosti.  Iznutra se Bayon ne razlikuje od Kone, s digitalnom instrument tablom i velikim središnjim informacijskim  zaslonom.

Crossoveri u "džepnom" formatu sve su traženiji, a Bayon je tu jer nudi u ovoj maloj klasi možda i najveću praktičnost. Namijenjen je ponajprije mladim obiteljima. Sazdan je na i20 platformi, dugačak je 418 cm (3 manje od Kone) i ističe se hrabrim oblicima. U prodajne salone stiže najkasnije do ljeta i u nas. Mi smo ga imali prigodu voziti u prekrasnim krajolicima hrvatske Istre.

HRABRI STIL 

"Razbijajući" dizajn Hyundaijeve bajone privlači pažnju, posebno u pastelno zelenoj boji testnog automobila. Složeni prednji dio s višerazinskim svjetlima profinjen je i agresivan. Tanka dnevna svjetla na rubu poklopca motora povezana su crnom crtom, dok elementi strelice smješteni niže uključuju prednja svjetla i umetke koji simuliraju usisnike zraka i ograničavaju ogromnu obojanu crnu rešetku široke mreže. Motiv strelice odjekuje u stražnjim krovnim stupovima i grafikama prednjih svjetala, koji su spojeni crvenom reflektirajućom trakom. Potonja dijeli vrata prtljažnika crne boje, stapajući zadimljeno stražnje staklo s temeljnim tamnim elementom. Upućivanje na terenska vozila u braniku, s donjim sivim područjem (također prisutnim sprijeda) u imitaciji aluminijskih ploča koje štite donji dio. Što se originalnosti tiče, stranice nisu ništa manje s nizom označenih rebara.

INTERIJER

Iako omalen u unutrašnjsti Hyundai Bayona ima dosta prostra. Četiri odrasle osobe ugodno se osjećaju, a i peta osoba neće biti preveliko "opterećenje". Vozačevo sjedalo uključuje podešavanje visine, ali je malo utonulo. Interijer je poseban, a stilom podsjeća najviše na i20, iako ima tu i puno Kone. Na primjer, možete vidjeti motiv vodoravnih traka koji prelaze cijelu ploču s instrumentima, a koristi se i na vratima. 10,3-inčni monitor multimedijskog sustava s navigatorom intuitivan je i lako se njime rukuje. Predložen je kao opcija po cijeni koju tek treba definirati. Ima učinkovite glasovne naredbe i odmah je čitljiv, na istoj je visini kao i nadzorna ploča. Potonji je virtualni već viđen kod drugih Hyundaija. Boje na komandnoj ploči mijenjaju se prema odabranom načinu vožnje (Eco, Normal ili Sport). Jasan i potpun, međutim, nudi ograničene mogućnosti konfiguracije, koncentrirane u središnjem dijelu zaslona (navigacijske informacije također se mogu istaknuti).

TRI SRETNA CILINDRA

Nažalost 1.0 turbo trocilindrični laki hibrid u verziji od 120 KS neće biti dostupan u nas, no i raspoloživi od 100 konjskih snaga je dobra mjera. Njegov rad je kontinuiran i skladan do 4500/min, a tek nakon te granice trocilindraš postaje nešto bučnijim. Pri nižim okretajima jedan je to od tišić agregata s tri cilindra.  Kočnice su također dobre, snažne i dobro modulirane. Što se tiče udobnosti, putnički prostor pažljivo je izoliran od šuštanja zraka i kotrljanja guma (205/55 R 17), kao i od većine neravnina na asfaltu.

Potpuno novi BAYON odlikuje se kompaktnim vanjskim dijelom, prostranom unutrašnjošću i dugim popisom inteligentnih značajki sigurnosti i povezivanja koji ga ističu u svom segmentu. Ovim potpuno novi BAYON vrhunsku tehnologiju čini dostupnu mnogima. U skladu s Hyundaijevom postojećom strategijom imenovanja crossovera, ime BAYON nadahnuto je imenom jednog francuskog turističkog odredišta. Bayonne, glavni je grad francuskog dijela Baskije i jedno od najljepših odredišta na jugozapadu Francuske. Kako je BAYON dizajniran da udovolji zahtjevima europskog tržišta, tvrtka mu je odlučila dati europsko ime.


 

Model:   Hyundai Bayon
Cijena:    od 140.000 kn
Motor:     1.0-litreni 3 cilindra turbo benzin
Snaga:     118 KS

Moment: 175Nm
Mjenjač:   6 stupanjski ručni

Pogon: prednji
0-100 km/h:  10.4 sekundi
Max. brzina:  182 km/h
CO2: 119-131g/km
U prodaji: Ljeto 2021.

 

Hyundai Bayon zaokružuje liniju SUV-a korejske marke na donjem kraju asortimana - Čeprav pri Hyundaiju še ne razkrivajo tehničnih podrobnosti o novincu, pa se že šušlja o tem, kateri pogonski sklopi naj bi mu bili na voljo. Omenjajo se trije bencinski motorji in sicer atmosferski 1,2-litrski motor z 84 'konji' (62 kilovati) moči ter dva litrska turbo trivaljnika z močjo 100 'konjev' (74 kilovatov), ki bo deloval po principu blagega hibrida in pa 120 'konjska' (88 kilovatna) izvedba, ki bo predstavljala vrh motorne ponudbe – vsaj na zaćčetku. Presuda Hyundai Bayon nije najprostraniji mali SUV, iako je prostor za prtljažnik dobar, ali to je zaobljeni paket koji vozi dovoljno dobro i nudi snažni, elektrificirani pogonski sklop koji pomaže performansama i učinkovitosti. Na ovoj ranoj prvoj vožnji automobila s europskim specifikacijama, čini se da bi mogao biti konkurent u prepunoj klasi kompaktnih crossovera. Mali SUV-ovi velika su prodajna niša, a iako Hyundai ima svoj kompaktni crossover Kona, ispod ove linije još uvijek ima mjesta za još manji model, smatra korejska tvrtka. Otuda i ovaj, Hyundai Bayon. Riječ je o malom SUV-u koji se temelji na i20, a koji je suparnik poput Pume sa sjedištem u Ford Fiesti, a zasigurno je prisutan zahvaljujući funky stilu automobila, s velikom maskom i uskim tekućim svjetlima koja brzo postaju zaštitni znak Hyundaijevih SUV-ova.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.