Ferruccio Lamborghini tri je godine razvijao Countacha, a jednako toliko vremena trebalo je i Mati Rimcu za Concept_Two

Svijet slavi 50 godina legende koja je debitirala 1971. Suštoj suprotnosti Ferrarija trebale su tri godine prije nego što su prvi primjerci krenuli na ceste. Ali kad se jednom odvezao u proizvodnju, trajo je "cijelu vječnost". Proizvodio se 16 godina, sve do 1990., kada ga je zamijenio legendarni Diablo. Unatoč dugom proizvodnom razdoblju, samo je 1999 primjeraka napustilo tvornicu, od kojih je najveći broj izrađen u povodu 25. godišnjice Lamborghinija, koji je na put krenuo 1988. Zanimljivo je da je zbog njihove slike koju obilježavaju brojna krila, prorezi i o aerodinamičnim dodacima brinuo se tadašnji dizajner u Lamborghiniju, Horacio Pagani, a do srpnja 1990. proizvedeno je 658 vozila. Desetljeća su pokazala da je ovo model koji je ostavio traga na današnjim modelima marke. Zanimljivo i Mate Rimac potrošio je gotovo isto vrijeme kao i čuveni talijanski konstruktor. Upravo neki dan ishodovao je i posljednje test dozovole za svoj Concept_Two i to nakon što ga je kao koncept pokazao na Geneve Motor Showu 2018.

Ferruccio Lamborghini tri je godine razvijao Countacha, a jednako toliko vremena trebalo je i Mati Rimcu za Concept_Two Lamborghini
16. 3. 2021

Lamborghini automobili poznati su po tome što su (gotovo) svi nazvani po legendarnim bikovima koji su se borili u prstenovima tradicionalnih španjolskih borbi bikova. Ne Countach. Prema legendarnom testnom vozaču marke Valentinu Balboniju, vratar u dizajnerskom centru Nuccio Bertone u Torinu pobrinuo se za njegovo ime. I kako se kasnije pokazalo, njegova je reakcija bila kad je u sobu gdje se nalazio model od gline pratio inženjera Paola Stanzanija i predsjednika Lamborghinija Boba Wallacea.

Riječ Countach zapravo je nemoguće prevesti, jer je to izraz koji se koristi u talijanskoj pokrajini Piemont (odakle je vratar bio), a njime izražavaju pomalo vulgarno zaprepaštenje. I to su vjerojatno osjećali posjetitelji autosalona u Ženevi kad su 11. ožujka 1971. prvi put vidjeli potpuno novi automobil koji nije nalikovao niti jednom automobilu Lamborghini u to vrijeme, a istovremeno su predstavili tradicionalni dizajnerska nota studija Bertone.

Automobilistička javnost bila je naviknuta na zaobljene linije Countachove prethodnice Miure, a pridošlica je donijela posve novi stil, obilježen oštrim linijama i dva najvažnija elementa Lamborghinijevih vozila u nadolazećim desetljećima: uronjena svjetla i vrata koja se otvaraju prema gore. . Za dizajn se pobrinuo Marcello Gandini, a automobil je debitirao upravo u Bertoneovom izložbenom salonu, jer je Lamborghini bila zauzeta posljednjom evolucijskom verzijom modela Miura, Miura SV.

Kako je Countach doista dobio svoje ime, vjerojatno nikada nećemo saznati. Kao što je rečeno, američkoj web stranici Car and Driver povjerio ju je Valentino Balboni, koji je posao u Lamborghiniju dobio tek 1968. godine, kada je Countach već bio u povojima. Ali čak i u Lamborghiniju nisu u potpunosti jedinstveni oko toga. Prema jednoj verziji, za njegovo ime brinuo se pijemontski farmer koji je u posljednjim fazama razvoja pronašao prototip skriven u staji negdje u Grugliascu (blizu Torina), a prema drugoj, prema Gandiniju, u izjavi za Lamborghini prošle godine) Protumačite popularnu frazu jednog od bodybuildera u Bertoneu. Gandini je tada Wallaceu predložio novo ime za automobil, koje je zauvijek bilo upisano u zodijak.

Vrhunac na kraju

Oblik, međutim, nije bio jedini revolucionarni element Countacha. Automobil je nosio naziv projekta LP112, što je kraće za Longitudinale Posteriore, što znači da je Countach postao prvi automobil marke s 12-cilindričnim motorom postavljenim centralno i uzdužno za vozača - dizajn koji je Lamborghini koristio za svoje perjanice (ili bicikl) koriste se danas. U međuvremenu je u motornom prostoru jedinica pronašla jedinicu zapremine 4.971 kubični centimetar, a kasnije je Lamborghini ponudio i verzije s manjim i većim motorima.

Iako je Countach debitirao 1971. godine, trebale su tri godine prije nego što su prvi primjerci krenuli na ceste. Ali kad se jednom odvezao u proizvodnju, dugo nije odlazio. Proizvodio se 16 godina, sve do 1990., kada ga je zamijenio legendarni Diablo. Unatoč dugom proizvodnom razdoblju, samo je 1.999 jedinica napustilo tvornicu, od kojih je najveći broj izrađen u povodu 25. godišnjice Lamborghinija, koji je na put krenuo 1988. Zanimljivo je da je zbog njihove slike koju obilježavaju brojna krila, prorezi i o aerodinamičnim dodacima brinuo se tadašnji dizajner u Lamborghiniju, Horacio Pagani, a do srpnja 1990. proizvedeno je 658 vozila.

 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.