Novi detalji o slavnom Titanicu otkrili dirljivu priču brodskih inženjera: brod je tonuo, a oni... Svjetla su gorjela i kad je brod već tonuo
Više od 110 godina nakon potonuća Titanica, tragedije u kojoj je 1912. godine živote izgubilo više od 1500 ljudi, slavni brod još uvijek budi duhove
Od više od 700.000 fotografija potonulog broda nastala je najdetaljnija rekonstrukcija Titanica u povijesti.
Više od 110 godina nakon potonuća Titanica, tragedije u kojoj je 1912. godine živote izgubilo više od 1500 ljudi, slavni brod još uvijek budi duhove - ovoga puta zahvaljujući novom nevjerojatno preciznom digitalnom modelu koji je na temelju fotografija olupine Titanica otkrio nove, šokantne detalje o onome što se dogodilo na brodu.
Britanska tvrtka Magellan, specijalizirana za kartiranje morskog dna, 2022. godine uz pomoć dva podvodna robota na daljinsko upravljanje snimila je više od 700.000 fotografija olupine Titanica koja se nalazi 3800 metara ispod površine Atlantskog oceana. Iz tih podataka, prenosi Nova.rs, stručnjaci su izradili trodimenzionalni digitalni duplikat broda - dosad najdetaljniju rekonstrukciju Titanica u povijesti.
Ove izvanredne slike bit će prvi put predstavljene javnosti u dokumentarcu National Geographica pod nazivom Titanic: Digitalno uskrsnuće. Film otkriva i do sada nepoznate detalje, među kojima je posebno potresna priča o brodskim strojarima koji su, iako su znali da će potonuti s brodom, ostali na svojim mjestima kako bi što dulje osigurali struju na brodu.
"Titanic je posljednji svjedok ove katastrofe - i još uvijek ima mnogo toga za reći", rekao je za BBC Parks Stevenson, analitičar i stručnjak za pomorske katastrofe.
Svjetla su gorjela i kad je brod već tonuo
Sastoji se od 16 terabajta podataka – što je ekvivalent oko šest milijuna elektroničkih knjiga – digitalni model Titanica smatra se jednom od najvećih 3D podvodnih replika ikada stvorenih. Robotski istraživači, nazvani Romeo i Julija (mnogi misle da bi se trebali zvati Jack i Rose), upotrijebili su milijune laserskih mjerenja kako bi mapirali najsitnije detalje olupine.
Među najzaprepašćujućim novim saznanjima je ono što se događa u brodskim kotlovnicama. Istraživači su primijetili da su neki kotlovi još uvijek razvaljeni, što znači da su radili do posljednjih trenutaka prije poplave. Otvoreni ventil na stražnjoj palubi također potvrđuje da je para još uvijek napajala električne sustave tijekom potonuća - što je u skladu sa svjedočenjem preživjelih da su svjetla na Titanicu bila upaljena čak i kad je već tonuo.
To znači da je grupa brodskih inženjera ostala unutar broda kako bi osigurala svjetlo i pogon, iako su znali da zbog toga neće preživjeti. Titanic je usred noći udario u santu leda - bez struje čamci za spašavanje morali bi se porinuti u potpunom mraku.
Njihova odluka da ostanu vjerojatno je spasila mnoge živote. Moderna tehnologija tako je otkrila dirljivu priču o ljudskoj hrabrosti, požrtvovnosti i dostojanstvu koja je pomogla rasvijetliti najmračnije trenutke.