Autogram - nova platforma Starta donosi sjajnu priču o Le Caru, autu koji je bio "Auto prije Das Auta"
Renault 5: Petica je bila i opet je bombon!
Ima tri metra i 92 centimetara, teži i preko tone i pol, a do stotke stiže za nešto više od pola sekunte sporije od legendarne ikone iz 1985. - Renaulta 5 GT Turbo!
Treba mu točno 8,2 sekunde. To je i više od sekunde brže i od hibridnog Clija 1.6 E-Tech sa 143 KS.
"Le Car" je stigao i kod nas na velika vrata, kultni Renault 5 na struju prva je ikona povratnik "novog vala", a potom slijedi i "Četvorka". Gill Vidal, novi šef dizajna Renaulta, koji je bio dijete Peugeota, predstavio je "Novi val Renaulta. Otkrio je "Nouvelle Vague", smjer novog Renaulta 5 koji ići utabanim stazama "velikih povratnika" Minija i Fiata 500, ali na struju! I nipošto ne žele uprskati kao VW Beetle i posebice PT Cruiser, koji su propali. Kad je ugledao svjetlo dana 1972. Playboy je Renault 5 predstavio kao "Le Car", a sad su g Francuzi krstili kao "Nouvelle Vague". Desetljeća prije nego što će VW za svoja vozila koristiti slogan "Das Auto". Bit će na struju, a do 2025. godine Renault će predstaviti sedam potpuno novih električnih Renaulta. Nakon "Petice" stiže i četvorka. Nazvan prototipom Renault 5 i konkurira Hondi e i MINI Electricu, uz obećanje pristupačne cijene, prema riječima izvršnog direktora Renaulta Luce De Mea.
Nakon što su šefovi otkrili glavne karte na red polako dolaze i oni koji su u tišini svojih kreativnih ureda radili na tome da Renault 5 uskrsne. Nicolas Jardin je možda i najznačajniji u toj priči. Dizajner je koji je imao ideju klasičan i prepoznatljiv pogled oživjeti u ovovremenom modelu Renault 5 Prototype.
Playboy ga je 1980. nazvao "Le Car", bio je to francuski Mini, a tako šik! "Das Auto" i puno prije Volkswagena, sad obnovljen i u turbo izvedbi i po cijeni i od 200.000 eura.
No dobro, ovaj koji smo testirali nije 200 tisuća eura
Ima tri metra i 92 centimetara, teži i preko tone i pol, a do stotke stiže za nešto više od pola sekunte sporije od legendarne ikone iz 1985. - Renaulta 5 GT Turbo! Treba mu točno 8,2 sekunde. To je i više od sekunde brže i od hibridnog Clija 1.6 E-Tech sa 143 KS.
Automobil je posveta ikoni osamdesetih, ali na potpuno drugačiji način
Naravno, za nas koji smo doista odrasli uz Peticu, zapravo drugu generaciju koja se zove Super Petka (Supercinq) i koja je ujedno bila i dizajnerska inspiracija novopridošlih dizajnera, pogled na nevjerojatno sretne poteze još je emotivniji i uzbudljiviji. Iako mi se čini da je industrija u zadnje vrijeme previše puta zloupotrijebila oznaku Retro u marketinške svrhe kreirajući pridošlice koje nemaju nikakve veze s (manje ili više) slavnom prošlošću, Renault je ovoga puta napravio sve kako treba i u pravoj se mjeri naslonio na povijest.
Iz praktički svakog kuta pogled vrlo brzo pronađe usporedbu s legendarnom prethodnicom, a ako sam i sam još malo sumnjao, prolaznici su kimali glavom sa širokim osmijehom, a mnogi koji s originalnom Petkom vjerojatno nikad nisu imali nikakve veze s odobravanjem su kimali glavom govoreći: "Da, nova Petica." Automobil, koji je očito pogodio kupce, odmah je postao šampion ljupkosti i uljudnosti...
Novu Peticu, barem ovu, s najjačim motorom, vidim točno tamo gdje je u povijesti stajao R5 GT Turbo.
Kao kompaktan, simpatičan model s taman toliko vozačkog talenta i dinamike da zadovolji veliku većinu nostalgičara željnih zabave koji su se prepustili strogim (elektrificiranim) uvjetima zabave u vožnji novog doba.