Jedan od najljepših automobila na svijetu bit će dostupan kupcima još dugo vremena

Unatoč deset godina za vratom i dalje je vrhunska i prije svaga prelijepa roba.

Ostavština je to karizmatičnog šefa Fiata, Sergija Marchionnea, koji je prije smrti poželio napraviti auto baš po svom ukusu.

Jedan od najljepših automobila na svijetu bit će dostupan kupcima još dugo vremena Alfa Romeo
28. 10. 2025

Iako je Giulia ove godine proslavila desetu godišnjicu, njezina priča još nije završena. Alfa Romeo odlučila je produžiti proizvodnju limuzine u tvornici Cassino za još dvije godine, a isto vrijedi i za SUV Stelvio, koji će silaziti s montažne trake barem do 2027. godine.

Oba modela temelje se na platformi Giorgio, razvijenoj za vrijeme bivše FCA grupe s ulaganjem od oko milijardu eura, pod vodstvom legendarnog Sergija Marchionnea. U to vrijeme to je bio jedan od tehnološki najnaprednijih projekata u svojoj klasi, ali danas postaje izazov, posebno u svjetlu sve veće elektrifikacije automobilskog svijeta.

Izvorni plan Stellantis Grupe bio je da sljedeća generacija Giulije i Stelvija bude isključivo električna, jer je marka najavila potpunu elektrifikaciju do 2027. Međutim, situacija na tržištu je drugačija od očekivane - prodaja električnih vozila raste sporije, pa će se Alfa Romeo privremeno vratiti motorima s unutarnjim izgaranjem.

Inženjeri sada prilagođavaju novu platformu STLA Large kako bi prihvatila i klasične motore. Dok to ne bude spremno, trenutne verzije Giulije i Stelvija ostat će u ponudi bez električnog pogona, što će marki omogućiti da zadrži prisutnost u segmentu do dolaska novih generacija.

Prema riječima direktora Santa Ficilija, koji je odluku otkrio tijekom predstavljanja redizajniranog modela Tonale, Alfa Romeo razmatra i nova rješenja pogonskog sklopa. Moguće je da će snažne verzije Quadrifoglio koristiti motore s dva turbopunjača sa šest cilindara slične onima koji se nalaze u Dodge Chargeru ili čak Maseratiju.


 
Iako Giulia i Stelvio više nisu najmlađi, ne mogu se smatrati automobilskim generacijama te grupe. Fiat Panda na tržištu je od 2011., dok američki Dodge Durango bez većih promjena postoji od 2010. - njegova zamjena nije predviđena još četiri godine.

Produljenje životnog vijeka oba modela tako otkriva više pragmatičan nego emotivan pristup Alfa Romea: marka jednostavno prati tempo tržišta, gdje elektrifikacija još nije sustigla ambiciozne prognoze proizvođača.