Čim kupiš elektro auto odmah izgubiš i 30%!!! To su automobili koji najviše i najmanje gube na vrijednosti u prvih pet godina
ISTRAŽIVANJE: Čak 72 % vrijednosti gubi Jagurar I-Pace nakon pet godine, no pravi su gubitnici ma ama baš svi elektro auti! Na Nissan Leafu gubi se i 64 %, na Tesli Model S i 67 %. Na Rimac Neveri i više od toga...
Među najboljima dominiraju Toyota i Porsche koji gube nakon pet godine od 20 do 30 %!
Kada kupuju novi automobil, većina kupaca prvo gleda na cijenu - ali pravo bacanje novca leži u vrijednosti koju vozilo gubi tijekom godina vlasništva. “Razlike između pojedinih tipova vozila su ogromne – pogrešan odabir može značiti desetke tisuća izgubljene vrijednosti”, upozorava Karl Brauer, glavni analitičar u iSeeCars. Naravno, najveći udar događa se kada je automobil još gotovo nov, a pad vrijednosti postupno jenjava. Nova analiza podatkov portala iSeeCars za tržište SAD-a otkriva koji automobili najviše gube vrijednost nakon pet godina, a koji je zadržavaju iznenađujuće dobro.
Najgori su uglavnom električni i luksuzni automobili
Rezultati niso spodbudni za tiste, ki prisegajo na elektriko. Električni avtomobili v povprečju izgubijo kar 58,8 % vrednosti v petih letih – kar pomeni, da vozilo vredno 50.000 evrov po pol desetletja stane le še dobrih 20.000 evrov. Na dnu lestvice so se znašli Jaguar I-PACE, ki je v prvih petih letih izgubil 52.000 dolarjev oziroma kar 72,2 odstotkov svoje vrednosti, tesno mu sledita še BMW serije 7 in Tesla Model S, s 67,1 ter 65,2 odstotkov izgubljene vrednosti.
Sljedeća najgora 22 izgubila su između 65 i 60 posto svoje vrijednosti, a gotovo su isključivo luksuzna ili električna vozila. S druge strane, iznenađujuće je dobro prošao Tesla Model 3, koji je s 55,9 posto izgubljene vrijednosti najbolja 'investicija' među električnim automobilima. Ipak, još uvijek je daleko iza tržišnog prosjeka koji je 2024. iznosio 45,6 posto.
Među najboljima dominira Porsche
Samo godinu dana ranije prosječni pad vrijednosti u prvih pet godina procijenjen je na 38,8 posto. Ovakva promjena odražava posljedice stabilizacije tržišta i potražnje za rabljenim automobilima nakon pandemije. No kako to izgleda na uspješnom dijelu ljestvice? Na prvom mjestu caruje Porsche 911, jedini koji u prvih pet godina gubi manje od 20 posto vrijednosti. U stopu ga prati Porsche 718 Cayman, a poluteretnjak Toyota Tacoma na trećem mjestu već gubi čak 26 posto vrijednosti.
Podijelimo li performanse po segmentima, najlošiji su potpuno električni automobili, slijede SUV-ovi, iznad prosjeka u Americi prolaze tek hibridi i poluteretnjaci, i jedni i drugi s gubitkom od oko 40 posto. Također, valja naglasiti da su iz analize isključeni najrjeđi i najekskluzivniji modeli, čije vrijednosti predstavljaju više anomaliju nego pravilo na tržištu.