Ekskluzivno: Boris Garafulić, Hrvat i bogati vlasnik čileanskih rudnika borit će se rame uz rame sa Sainzom, Loebom, Peterhanselom i Naser Al Attiyahom za sam vrh Dakra 2019.

Tko je Hrvat koji ima šanse i pobijediti bar na jednoj od 10 etapa Paris-Dakar relija 2019.? - Želim biti među 10 najboljih po dolasku u Limu, izjavio je čileanskim novinarima Hrvat čiji se otac obogatio na čileanskim rudnicima i koji je jedan od najbogatijih Latino Amerikanaca. Nisu samo Daniel Šaškin i Saša Bitterman jedini Hrvati koji će sutra startati pred milijun ljudi u Limi na 41. po redu Paris Dakru 2019. Vlasnik rudnika ima ogromno iskustvo na ovom natjecanju, jer vozi ga od 2011. a najbolji mu je rezultat bilo 11. mjesto. Zbog navedenog u Peruu i Čileu je euforija, a i cijela Latinska Amerika navijat će za Borisa. Zašto ne bi i mi?

Ekskluzivno: Boris Garafulić, Hrvat i bogati vlasnik čileanskih rudnika borit će se rame uz rame sa Sainzom, Loebom, Peterhanselom i Naser Al Attiyahom za sam vrh Dakra 2019. DPPI/Start
5. 1. 2019

Napisao: Igor Stažić

Photo: DPPI/Start

Copyright: Start

Hrvatski Čileanac, filantrop i žestoko bogati vlasnik latinoameričkih rudnika vozi tvornički Mini i jedan je od pritajenih favorita za top 10 plasman, a osim poznavanja terena i odličnog bolida u prilog mu idu i odlični prijašnji rezultati. Dva puta završio je kao 11., jednom 12., a prošle je godine na reliju, koji je prolazio kroz Peru, Argentinu i Boliviju, bio 13.

Otkako se 2009. Reli Pariz-Dakar zbog sigurnosnih problema preselio iz Afrike u Južnu Ameriku ovu najizazovniju oktansku jurnjavu više ne pohode Hrvati iz Hrvatske. Ako već nije bilo njih, ima onih hrvatskih korijena. U posljednjih nekoliko sezona startalo je njih najmanje petero, no najviše uspjeha imao je Boris Garafulić (56). Njegov istoimeni, nažalost i pokojni otac, legenda je čileanskog automobilizma, a i sam bi vrlo lako mogao ići istim putem. Prošle je godine Boris Garafulić završio kao 13. u ukupnom poretku i upravo ga je to uvrstilo u sam krug ovogodišnjih favorita. Prošlogodišnji pobjednik Carlos Sainz, u Peugeotu 3008, bit će na teškim iskušenjima, jer najbrži Čileanac, naše gore list, ne samo što odlično poznaje 7000 km dugu ovogodišnju rutu, već i upravlja tvorničkim Minijem, gotovo jednakim kao što je i onaj kojeg vozi Katarac Al –Attiyah Nasser, koji je prošlogodišnji reli, koji se vozio u Argentini, Peruu i Boliviji, završio na podiju, rame uz rame s višestrukim svjetskim prvakom u WRC-u, Carlosom Sainzom.

Boris Garafulić "fajtat" će se i sa Sebastien Loebom, relijaškom legendom, a i sa Stephanom Peterhanselom, zvijezdom Paris-Dakra, pilotom koji je osvojio najviše, nevjerojatnih 11 naslova pobjednika Dakra i to i s motociklom i automobilom. Zbog svega navedenog u Peruu i Čileu je posebna atmosfera, a i cijela Latinska Amerika navijat će za Borisa. Zašto ne bi i mi? Najslavnija reli utrka na svijetu već 17 godina nema veze s Parizom, a veze već nema ni cijelo desetljeće s Dakrom. Afrički Dakar iz sigurnosnih razloga nije cilj već desetu godinu u nizu. I start i cilj je ove godine u glavnom gradu Perua, a već na samom startu očekuje se da će karavana od više od 400 natjecatelja krenuti pompozno i to pred najmanje milijun gledatelja. Najspektakularniji reli uhvatio je korijenje u Južnoj Americi, iako mu na početku nisu davali nimalo šansi. Jednako je uzbudljiv, a ništa manje opasan.

"Cilj je biti u Top 10"

Zbog svega navedenog u Čileu je posebna atmosfera, a i cijela Latinska Amerika navijat će za Borisa. "Regularnost" je možda riječ koja najbolje definira Borisa Garafulića, čileanskog vozača hrvatskog podrijetla koji se sprema suočiti sa svojim devetim Dakrom. Na najtežem reliju na svijetu zabilježio je samo dva odustajanja. Izuzevši 2016., kada je stigao do 23., uvijek je bio među prvih 13 u ukupnom poretku. Godine 2018. nastupio je u jednoj od najneobičnijih scena utrke u drugoj fazi - crnom danu MINI tima - kada ga je Yazeed Al-Rajhi napao, iako je bio u mogućnosti popraviti se i nastaviti, izgubivši 8 sati. Sudar ga nije onemogućio da ide dalje. Prestizao je suparnike, vozio poput vihora, a završio je na odličnom 13. mjestu. Da nije izgubio tih osam sati bio bi među prvih pet plasiranih. Iskusni Portugalac Filipe Palmiero ponovno će biti njegov suvozač. Borisov MINI je ove godine još dorađeniji, a posebice su mu dečki iz njemačke kompanije radili na ovjesu i motoru.

- Želim biti među 10 najboljih po dolasku u Limi, izjavio je čileanskim novinarima Hrvat čiji se otac obogatio na čileanskim rudnicima i koji je jedan od najbogatijih Čileanaca. O kobnoj nesreći koja ga je stajala podija Boris Garafulić je kazao: - Nesreća s Al-Rahjiem u drugoj fazi uvelike je ugrozila našu karijeru. Imali smo opekotine, jer smo cijeli dan bili u pustinji. Počeli smo popravljati automobil dok nam nije stigla pomoć i stigli smo vrlo kasno u kamp Pisco. Izgubili smo mnogo vremena i pali smo u poretku. Ta nam je okolnost dala dodatnu motivaciju i iako sam sebe smatram amaterom, sjajno sam nastavio. Tek sad vidim da sam mogao biti i na podiju. Tko zna što nas čeka ove godine!

Ne tako davno odlučio sam sudjelovati u sljedećem Dakru. Još jednom ću biti s Filipeom (Palmiero) u MINI-ju. Ovo izdanje Dakra vozi se 100 posto u Peruu, učinit će Dakar još izazovnijim. Bit će to prava ludnica, jer vozi se pet dana manje i 4000 km manje, ali istovremeno intenzivnije. Naš cilj je biti u prvih deset, kazao je pred samu utrku Garafulić.

BORIS GARAFULIĆ
Rođen: 11/07/1963 u Santiagu, visok je 1.84 m, a težak 98 kilograma

Plasmani do sada na Dakru

2018: Auto/ 13.
2017: Auto/ odustajanje etapa 10
2016: Auto/ 23.
2015: Auto/ 12.
2014: Auto/ 11.
2013: Auto/ 12.
2012: Auto/ 11.
2011: Auto/odustajanje etapa 11


Numerologija PARIS DAKRA

1. utrka 1979.

11 naslova prvaka ima Stephane Peterhansel (6 x na motoru – 5 x u autu)

11 titula osvojio je Mitsubishi Pajero

50 etapnih pobjeda drži legendarni relijaš Ari Vatanen

1 naslov osvojila je žena - Jutta Kleinschmidt 2001. u Mitsubishi Pajeru

1997. Francuz Luc Alphand je osvojio svjetski skijaški kup, a devet godina kasnije slavio je i u Dakru

28 sudionika relija platilo je glavom. Prvi vozač je poginuo već na prvom izdanju, a, posljednji pretprošle godine

2001. Rally je posljednji put startao iz Pariza

9 uzastopno izdanje Pariz-Dakara odvija se u Latinskoj Americi

 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.