OSIGURANJA PO NOVOM! Serviseri će procjenjivati štete, a potrošači birati gdje će auto popravljati… DEFINITIVNO – prijedlog ide na Vladu i u Sabor

Nacrt prijedloga Zakona o obaveznim osiguranjima koji je prošao kroz javnu raspravu nedvosmisleno upućuje i na činjenicu kako će osiguravatelji morati priznavati račun limara, lakirera, mehaničara te neće više moći nametati broj satova rada, cijenu rada, što da se popravlja, a što ne…

Jučer je u Ministarstvu financija održan zadnji sastanak radne skupine za izmjenu Zakona o obveznim osiguranjima u prometu. Nacrt prijedloga ostao je onakav kakav je i predložen prije otvaranja javne rasprave.

OSIGURANJA PO NOVOM! Serviseri će procjenjivati štete, a potrošači birati gdje će auto popravljati… DEFINITIVNO – prijedlog ide na Vladu i u Sabor start
6. 6. 2023

Ministarstvo financija odbacilo je sva protivljenja Hrvatskog ureda za osiguranje te da je zauzelo stav da se stvari moraju promijeniti. Dodatno, Ministarstvo je pojačalo prijedlog izmjene Zakona na način da su dodali da se račun popravka ili nesporni dio obavezno mora platiti servisu ako postoji valjana punomoć od stranke (oštećenika). To je sjajna vijest u kontekstu da mnogi osiguravatelji ne žele davati informacije o šteti ili platiti račun popravka ako im se zamjerite kao servis.

Još jednom treba naglasiti da je za auto servisnu struku bitno to da će u Zakonu biti sljedeće, uz pretpostavku kako će prijedlog Nacrta proći:
 
Članak 7, stavka 5.

(5) U postupku pred odgovornim osigurateljem oštećena osoba ima pravo priložiti nalaz i mišljenje neovisnog vještaka, a u slučaju prometne nesreće nastale upotrebom vozila i ponudu servisne radionice za popravak štete, a koje je osobno izabrala.

Dodana su još tri nova savka te će HANFA kao regulator osiguravatelja morati donijeti još jedan propis kojim će detaljno regulirati postupanje osiguranja kod obrade šteta. Navedeni prijedlog Zakona ide na Vladu 21. lipnja 2023. godine, a prvo čitanje u Saboru je prije ljetne stanke.

Međutim, posao nije gotov. Potrebno je i dalje raditi kako bi do promjene Zakona i došlo te kako bi HANFA donijela Pravilnik koji će u prvom redu zaštiti potrošača.

Koliko god se veselili svim ovim informacijama izvjesno je kako druga strana ne miruje i kako pokušava sve da bi se zadržao status quo u kojem su brali vrhnje. Teško će u tome uspjeti, jer naši prijedlozi su zaprovo stečebine zakonodavstva Europske unije, a tome se teško suprotstaviti. Ipak, ništa nije gotovo dok se Zakon ne izglasa u Saboru.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.