Automobili postaju sve nedostupniji - kako im se cijena mijenjala ovisno o osobnim primanjima
I jedno i drugo je u usponu, ali plaće ne prate rast cijena automobila, posebice u Europi. Istodobno, sve je manje jeftinijih osnovnih modela vozila na tržištu.
Između 2019. i 2024. prosječni neto godišnji prihod u Njemačkoj porastao je s oko 26.100 eura na gotovo 32.400 eura, a prosječna cijena novog auta skočila je s oko 30.200 eura na 41.800 eura.
Kupnja novog automobila postala je manje dostupna njemačkim potrošačima posljednjih godina. Između 2019. i 2024. godine prosječni neto godišnji prihod u najvećem europskom gospodarstvu porastao je za 24 posto, dok je prosječna cijena novog automobila skočila za oko 40 posto, pokazalo je istraživanje objavljeno prije nekoliko dana.
Između 2019. i 2024. prosječni neto godišnji prihod u Njemačkoj porastao je s oko 26.100 eura na gotovo 32.400 eura, a prosječna cijena novog automobila skočila je s oko 30.200 eura na 41.800 eura.
U 2019. kupcima je za kupnju novog automobila bilo potrebno 1,16 godina prihoda, a prošle je godine ta brojka porasla na 1,29 godina, prema studiji Olivera Wymana i tvrtke za istraživanje tržišta Jato Dynamics.
Gotovo polovica poskupljenja uzrokovana je prelaskom s vozila s unutarnjim izgaranjem na električna i hibridna vozila. Inflacija i drugi ekonomski čimbenici također su odigrali svoju ulogu, sažela je studiju njemačka novinska agencija dpa.
Istodobno, sve je manje jeftinijih osnovnih modela vozila na tržištu, zbog čega se sve više potrošača okreće financiranju, leasingu ili kupnji rabljenih vozila. Prema studiji, prodaja novih automobila u Njemačkoj je u analiziranom razdoblju pala za 22 posto.
Glavni faktor pri kupnji automobila ostaje nabavna cijena, no nedavno istraživanje njemačkog Fraunhofer instituta pokazalo je da treba uzeti u obzir ukupne troškove posjedovanja vozila. Institut je procijenio da će se vlasnicima koji mogu puniti električno vozilo kod kuće ili na poslu veći troškovi kupnje električnog automobila nadoknaditi u roku od tri godine zbog nižih operativnih troškova i troškova održavanja, navodi dpa.