Sunovrat prodaje E auta u Njemačkoj! Raspada se san o brzoj elektrifikaciji! Ako se ovako nastavi zbogom planiranoj e-mobilnosti do 2035.

NEMA POTICAJA, STALA PRODAJA "ELEKTRIČARA"! Problemi u njemačkom električnom raju i zabrinjavajuća predviđanja. Pad prodaje 14 %, a bit će još i gore, jer rijetke su EU države koje potiču e-mobilnost

VW je najavio da će otpustiti tisuće radnika u Njemačkoj kako bi smanjio troškove za 11 milijardi eura, a njemački dobavljači komponenti za električna vozila ukidaju poslove zbog niske potražnje.

Sunovrat prodaje E auta u Njemačkoj! Raspada se san o brzoj elektrifikaciji! Ako se ovako nastavi zbogom planiranoj e-mobilnosti do 2035. Mercedes-Benz
12. 2. 2024

Njemačka je najveće tržište automobila u Europi i jedan od glavnih pokretača rasta prodaje električnih automobila. No, upravo se s njima očekuje prava bura problema, jer se ove godine očekuje pad prodaje od 14 posto. Bit će to prvi put nakon osam godina.

Njemačko udruženje proizvođača automobila VDA predviđa da će prodaja vozila na baterije porasti. Vjerojatno će ove godine pasti s prošlogodišnjih 524.000 na 451.000, što je više nego na bilo kojem drugom europskom tržištu. Uzimajući u obzir da Njemačka namjerava imati 15 milijuna baterijskih električnih vozila na svojim cestama do 2030., trenutna kretanja na tržištu pokazuju u krivom smjeru.

Uminuće subvevencija, inflacija, visoke cijene

Pad interesa za električne automobile posljedica je brojnih čimbenika, uključujući i to što je Njemačka ukinula svoj program subvencioniranja električnih vozila u prosincu, cijelu godinu ranije nego što se očekivalo. Dodajte ovome inflaciju, rastuće cijene automobila i nedostatak infrastrukture za punjenje, pa je pad prodaje neizbježan. Ukidanje subvencija proizvođačima automobila kao što su Tesla, VW, Audi, Stellantis, Renault, BYD i Mercedes-Benz, barem za neke vremenski nadoknaditi snižavanjem cijena nekih električnih automobila. Istodobno smanjuju proizvodnju nekih modela koji se ne prodaju dobro te odgađaju planove za predstavljanje novih modela i razvoj vlastitih baterijskih jedinica.

Zbog manje potražnje ugroženi su i dobro plaćeni poslovi s beneficijama i zaštitom. Primjerice, Volkswagen je nedavno najavio da će otpustiti tisuće radnih mjesta u Njemačkoj kako bi smanjio troškove za 11 milijardi eura, a njemački dobavljači komponenti za električna vozila ukidaju poslove zbog niske potražnje i kažu da bi mogli smanjiti radnu snagu čak za petinu.

Koliko je točan zapravo prodajni munus, sveukupno

Unatoč tome, VDA je uvjerena da manjak u prodaji električne energije nije niti će biti toliko šokantan. Očekuje se da će se ukupno njemačko tržište osobnih automobila ove godine smanjiti za 1 posto na 2,82 milijuna, što Udruženje proizvođača automobila pripisuje padu prodaje koji se dogodio nakon pandemije. Prema procjenama VDA, globalno tržište trebalo bi porasti za 2 posto na 77,4 milijuna automobila, ali još neće dosegnuti 78,8 milijuna iz godine prije pandemije.

Očekuje se da će Njemačka ove godine proizvesti 1,45 milijuna električnih vozila, no većina te proizvodnje bit će namijenjena izvozu. Njemačka je drugi najveći proizvođač baterijskih električnih osobnih automobila u svijetu nakon Kine, ali s obzirom da ih je Kina lani proizvela 6,6 milijuna u odnosu na njemačkih 1,2 milijuna, razlika je značajna.

 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.