Jeste li im dali besplatan oglas za provod u Republici Srpskoj? Pitali smo gradonačelnika zašto poziva na Lepu Brenu u Banja Luku

Tomislav Tomašević, iako je obećao, nije nam odgovorio zašto i pod kojim uvjetima poziva Zagrepčane da umjesto dočeka na Jelačić placu Novu 2024. dočekaju uz turbo folk u Dodigovu gradu.

Novi teški blam Tomaševića koji definitivno ne zna što sa smećem.

Jeste li im dali besplatan oglas za provod u Republici Srpskoj? Pitali smo gradonačelnika zašto poziva na Lepu Brenu u Banja Luku Pixsell/ Start infografika
12. 12. 2023

Pun je Zagreb jumbo plakata na koji se Zagrepčani pozivaju na doček Nove godine u Banja Luku. Na brojnim lokacijama u Zagrebu na plakatnim pozicijama kojima upravlja Tomislav Tomašević i gradska tvrtka „Zagreb plakat“, poziva se na doček Nove godine u Banja Luku i Republiku Srpsku gdje su glavne zvijezde Lepa Brena i Željko Samardžić uz još brojne turbo folk zvijezde.

Pa kako to može i smije? Odakle mu petlja da to radi s pozicija koje su zapravo vlasništvo svih građana Grada Zagreba? Je li mislio dobro zaradii prodajući jumbo plakate Dodigovim drugovima koji u Banja Luci organiziraju doček Nove 2024. godine u svom, poznatom šajkačkom stili? Zanimali su nas odgovori na brojna pitanja, jer naprosto je suludo pozivati svoje građane na doček Nove godine u susjednu BiH državu, u onaj dio koji kontroliraju Srbi i to sve u trenutku kad kad sam radiš feštu u Zagrebu s Let 3 i brojnim drugom urbanom ekipom.

Kao što smo jučer pisali

Znano je kako je Tomaševićeva tvrtka "Zagreb plakat" nerijetko uz dozvolu vlasti sponzorirala brojne manifestacije, kako uvijek u svojim obrazloženjima pišu, koje su od neizmjernog interesa građana Zagreba. Gradonačelniku smo tako i postavili pitanje je li reklamni prostor Dodigova ekipa zakupila po tržišnim cijenama, jesu li li jumbo plakate darovali, da li su im možda dali popuste ili su ih naplatili po punoj cijeni.

Cajkušama smo darovali najmanje 5645 eura


Najmanji komercijalni iznos za koji možete zakupiti prostor zagrebačkih billboarda iznosi 4508 eura, s PDV-om i 5645 eura, a uključuje 14 pozicija i ne uključuje troškove izrade plakata, dostavu... Svaki novi paket naravno da košta i novih 5645 eura. Koliko su ih momci iz Banje Luke zakupili, ne znamo! Postavlja se i pitanje pa zašto zagrebačke vlasti reklamiraju konkurentski doček i zašto ne koriste reklamne poluge i ne bildaju svoju feštu? Tim prije, je Advent, a i sam doček Nove godine itekako dobro puni i gradski i državni proračun. Rijetko ćete tako vidjeti da Coca Cola reklamira Pepsi Colu, ili Jutarnji list, Večernji list... Tako što je naprosto nezamislivo, ili se osjećate koliko velikim i moćnim da baš time pokazujete svoju snagu. U ovom slučaju odista se valja upitati, a zašto Tomislave Tomaševiću?

Ne može Bosanac bez svojih Bosanaca!


Pri tome ne znamo ni broj pozicija jumbo plakata, baš kao što nemamo inforamacija vrti li se doček srpske nove godine na zagrebačkim medijskim platformama i na Backlightu, Bigboardu, City lightu, Špan-masteru, Street lightu, Putokazima, sve odreda oglašivačkih pozicija s kojima raspolaže Grad Zagreb. Nažalost, iako smo još prošlog tjedna uputili brojna pitanja gospođi Vinki Živalj, gradonačelnikovoj šefici za PR i odnose s javnošću do objavljaivanja nismo dobili odgovor. Čim ga dobijemo, objaviti ćemo ga.

Inače, sama procedura povlaštenog i besplatnog oglašavanja na platformama Grada Zagreba iznimno je složena. Valja ispuniti brojne zahtjeve gradskih vlasti, a najvažniji je onaj dio koji se odnosi na značaj koji tako što ima za Grad Zagreb i njegove građane. Uglavnom, zahtjevi s molbom prvo se upućuju Uredu samog gradonačelnika, jer to je zapravo svojevrstan putokaz koji usmjerava molbu i koji puno lakše omogućava odluku ponajprije Gradskog ureda za kulturu koji mora dati svoju dozvolu za potrebitim i za građane značajnim oglašavanjem koje treba besplatno omogućiti naručiteljima. U ovom slučaju Banjalučanima.

Bandićevi ljudi i dalje upravljaju Zagrebom

No tu nije kraj proceduri, jer uz tako potrebne suglasnosti ne može se u realizaciji i bez one gospodina mr.sc. Dinko Bilića iz Odjela za prostorno uređenje i promet u Gradu koji mora jednako tako odobriti pozicioniranje na reklamnim platformama. Zanimljivo je kako je Bilić Bandićev kadar i kako je i on uspio preživjeti "čistke" u novoj "gradskoj vladi" koja je obećavala krupne promjene. Očito kako spone s bivšim moćnicima u Gradu i dalje funkcioniraju. Kad je riječ o Dinku Biliću valja se prisjetiti kako je još u lipnju prošle godine za njegovu poziciju Grad raspisao novi natječaj. Svi mediji pisali su kako se će novi odabranik biti zapravo Bilićev nasljednik. Na karju krajeva i bilo je za očekivati da više nakon Bandića neće biti Bandić. No, kako to kod Tomaševića često biva, uspjeli su ga uvjeriti kako su Bandićevi ljudi zapravo najbolji izbor. I nije mr.sc. Dinko Bilić jedini takav.

U Rijeci je odobrila crvenu zvijezdu, u Zagrebu Lepu Brenu


Emina Višnić, gradska pročelnica za kulturu nije bila Bandićev izbor, već Obersnelov u Rijeci. Tamo je vodila projekt "Rijeka - kulturna prijestolnica Europe" koji je tako neslavno propao. Sama realizacija bila je obilježena aferama i proceduralnim greškama u poslovanju. Državna revizija je utvrdila proceduralne propuste u javnoj nabavi pa su protiv odgovornih podignute, a zatim su kao neosnovane odbačene kaznene prijave. Radilo se o poslu javne nabave pozornice i audio-opreme za potrebe otvorenja EPK u Rijeci od tvrtke iz Novog Sada. Ništa novoga za Tomaševića koji je i posao "pošumljavanja" zagreba od gotovo 4 milijuna eura dodijelio tvrtki bez javnog natječaja. Je li 476 eura po stablu, koliko plaća Grad Zageb puno ili malo, nikad nismo saznali. Saznali smo jedino kako i ova "namještaljaka" Tomaševića je pod budnim okom revizora.

Upravo je Emina Višnić najodgovornija za sav onaj sadržaj koji će se naći na oglašivačkim platformama, a sponzoriran je od Grada Zagreba. Valja se samo sjetiti kako je u Rijeci prkosila i šipnčila se ogromnom crvenom zvijezdom koja je dominirala i koja je izazivala u najmanju ruku pozor.

Pitanja za Vinku Živalj, glasnogovornicu Tomislava Tomaševića

1.   Pod kojim uvjetima i za koliko novaca je odobreno ovo oglašavanje?

2.   Na koliko plakatnih pozicija se odvija ovo oglašavanje?

3.   Oglašava li se spomenuti naručitelj i na nekim drugim platformama Zagreb plakata, ako da na kojim i pod kojim uvjetima?

4.   Koliko dugo traje oglašavanje?

5.   Čija je odluka da se tako što prihvati?

6.   Jesu li naručitelji jumbo plakata za navedenu manifestaciju platili sve glavne i pripadajuće troškove, ako postoje, koji su to?

7.   U slučaju da su im odobreni popust, molimo da nam navedete točno o kojim je postocima riječ?

8.   Ako su im odobreni povlašteni uvjeti oglašavanja molimo Vas da nam kažete što su točno „dobili“ s obzirom na regulirane tržišne uvjete, znane iz cjenika Zagreb plakata.

9.   Tko im je, ako je to točno, odobrio popuste, povlaštene uvjete?

10.                 Jesu li se za molbu za oglašavanjem na platformama obratili još nekome, izuzevši „Zagreb plakatu“?

11.                 Postoji li i kakva je procedura odobravanja popusta i eventualno totalno besplatnog korištenja medijskih platformi kojima indirektno preko Zagreb plakata upravlja Grad Zagreb?

12.                 Ako su oglašivači u „povlaštenom“ statusu molim Vas da nam odgovorite kome su se i kojim dopisom obratili za popust, za sponzorirano oglašavanje na medijskim platformama ZP-a?

13.                 Postoji li odobrenje Gradonačelnika za tako što ili nekog od „resornih ministarstava“?

14.                 Postoji li mišljenje „Gradskog ureda za kulturu“ vezano uz ovo plakatiranje ili možda i još koji oblik oglašavanja na nekim drugim platformama ZP-a?

15.                 Postoji li odluka Gradskog ureda za prostorno uređenje koje u takvim slučajevima izdaje odobrenja za postavljanje jumbo plakata, reklamnih panoa, digitalni panoa…?


Još prošlog tjedna uputili brojna pitanja gospođi Vinki Živalj, gradonačelnikovoj šefici za PR i odnose s javnošću do objavljaivanja nismo dobili odgovor. Čim ga dobijemo, objaviti ćemo ga.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.