Sicilija se spaja s kopnom! 13,5 milijardi eura, 7 godina gradnje, najduži viseći most! Odobrena je izgradnja mosta koji će spojiti najveći talijanski otok s Calabrijom, jasno je kada će biti dovršen

Mi gradimo treću traku autoceste do Karlovca, a Talijani se dosjetili ideje stare i 50 godina i namjeravaju iz NATO - Trump fonda financirati most do Mesine!

Detalji planiranog cestovnog i željezničkog projekta koji će povezati Siciliju s Calabrijom.

Nakon desetljeća planiranja, Talijanska vlada odobrila je izgradnju mosta preko Mesinskog tjesnaca, koji će spojiti otok Siciliju s kopnenom Italijom.

Sicilija se spaja s kopnom! 13,5 milijardi eura, 7 godina gradnje, najduži viseći most! Odobrena je izgradnja mosta koji će spojiti najveći talijanski otok s Calabrijom, jasno je kada će biti dovršen Most Mesina project
7. 8. 2025

13,5 milijardi eura, sedam godina gradnje, najduži viseći most na svijetu: ove brojke govore same za sebe. Ali pravi most je nešto sasvim drugo: mentalni, ekonomski i kulturni most koji konačno može ujediniti dva povijesno izolirana teritorija. Ako živite u Messini, možete raditi u Reggiu za 20 minuta.


Riječ je o ambicioznom infrastrukturnom projektu vrijednom 13,5 milijardi eura. Planirano je da bude najduži viseći most na svijetu, s rasponom od 3,3 kilometra, a dovršetak je predviđen do 2032. godine.

Most će biti opremljen s dva željeznička kolosijeka u sredini i tri prometne trake sa svake strane, što će značajno poboljšati prometnu povezanost i protok između Sicilije i kopna. Francuska novinska agencija AFP izvještava da će raspon mosta postaviti novi svjetski rekord.

Kako je najavio talijanski potpredsjednik vlade i ministar prometa Matteo Salvini, projekt će, osim mosta, uključivati 40 kilometara novih cestovnih i željezničkih veza, tri željezničke stanice i poslovni centar u Kalabriji. Početak gradnje očekuje se u rujnu ili listopadu.

Vlada u Rimu očekuje da će projekt potaknuti gospodarski rast i stvoriti desetke tisuća radnih mjesta u dvije ekonomski slabije regije - Siciliji i Kalabriji.

Unatoč pozitivnim prognozama, projekt ne ide bez protivljenja. Lokalni stanovnici i ekolozi upozoravaju na potencijalne utjecaje na okoliš i visoke troškove, dok skeptici ističu da Italija ima dugu povijest nedovršenih javnih projekata.

 
Detalji planiranog cestovnog i željezničkog projekta na Siciliji i u Kalabriji

Prvi planovi za most izrađeni su prije više od 50 godina, a projekt je i dalje pod kontrolom konzorcija Eurolink, kojeg predvodi talijanska grupa Webuild. Konzorcij je odabran 2006. godine, ali je projekt privremeno zaustavljen zbog financijske krize u eurozoni.

Ovo nije improvizirana zadruga: to je tvrtka koja je izgradila brane, podzemne željeznice, nebodere i mostove diljem svijeta. Činjenica da Webuild ulaže u Siciliju, sa 7000 planiranih zapošljavanja i mrežom od 1700 lokalnih tvrtki, snažan je signal: Sicilija se vraća na međunarodni razvojni program. A kada se u sukob uključi globalni div, pravila se mijenjaju: određeni rokovi, certificirana kvaliteta, sljedivost.

Još jedan zanimljiv aspekt trenutnog ponovnog pokretanja je namjera Talijanske vlade da troškove izgradnje klasificira kao obrambene rashode, budući da se za most kaže da spada u područje obrambene sigurnosne infrastrukture zbog prisutnosti NATO baze na Siciliji. Države članice NATO-a obvezale su se povećati obrambene izdatke, a 1,5 posto BDP-a također se troši na kibernetičku sigurnost i infrastrukturu.

#Sicilia2025 #PonteDiMessina #AltaVelocità #Webuild #SudCheRiparte #CantiereItalia #TikTokNews #ItaliaCheCambia #Agrigento2025 #Infrastrutture #SviluppoSud #FuturoInCostruzione #Werich ♬ Paris - Else