Big, bigger, The biggest - The Bigster, nevjerojatno je dobro osvježenje koje stiže iz Rumunjske. Dacia ima ogromne ambicije s novim "up market modelom"!
Dacia Bigster najveći je, najopremljeniji, najluksuzniji i najnapredniji model rumunjske marke dosad, a sada je i službeno predstavljen i u nas.
Ide po cijeni za bazni 1.2 trocilindarski benzinac od 23.900 eura, pa sve do najraskošnijeg, koji ima i panoramski krov od 1.20 m, koji stoji i 34.000 eura.
Bigster je dugačak 4.570 mm, što je 25 cm više od Dustera, međuosovinski razmak je 2.700 mm (+4 cm), a visina 1.710 mm (+5 cm). Time Bigster donosi više unutarnjeg prostora i poboljšanu prostranost i za putnike i za teret.
Dusteru i Joggeru pridružio se i Bigster! Ovaj trolist Dacia SUV kompakata sada je kompletiran i najluksuznijom, najraskošnijom i najopremljenijom inačicivom.
U svemu je približno 20 cm duža, šira, prostranija, jednako toliko postotaka bolja. Jedino je cijenom cca. 13 posto skuplja.
Ide po cijeni za bazni 1.2 trocilindarski benzinac od 24.000 eura, pa sve do najraskošnijeg, koji ima i panoramski krov od 1.20 m, koji stoji i 34.000 eura. Riječ je rasnom hibridu kojeg dominatno pogoni ozbiljan 1.8 litarski, 4 cilindra, benzinac. Dacia pokazuje s Bigsterom i jedno posve novo lice. Ovo više nije samo auto koji ima samo ono što je osnovno i esencijalno, dostupno svima... Ovaj 4,57 cm dug auto, poput Renault Australa, možda se u vožnji i ne čini tako velikim, no to njegove dimenzije, karakteristike, a i prva iskustva iz vožnje po Istri demantiraju. U svakom slučaju valja ga probati i tek tada ćete znati kako je Bigster prva Dacia koje je iskoračila u svijet dobro skrojenih i osmišljenih automobila. Ovaj put i cijana je viša, no očito je da su Francuzi prepoznali i up market kompanije koja nosi rumunjsko ime, a u biti je francuska.
Bigster temelji se na poznatoj platformi CMF-B koju dijeli s manjim bratom Dusterom. No, razlike u dimenzijama su značajne – Bigster je dugačak 4.570 mm, što je 25 cm više od Dustera, međuosovinski razmak je 2.700 mm (+4 cm), a visina 1.710 mm (+5 cm). Time Bigster donosi više unutarnjeg prostora i poboljšanu prostranost i za putnike i za teret.
Bigsterom Dacia ambiciozno ulazi u konkurentski segment kompaktnih SUV vozila (C-segment). Novi Bigster svojim robusnim, ali modernim dizajnom, prostranom kabinom te tehnološkom i cjenovno pristupačnom ponudom cilja na široki krug korisnika – privatnih i poslovnih.
Vanjski izgled Bigstera nastavlja Dacijin robusni dizajnerski jezik, s visokim razmakom od tla (22 cm), zaštitnom oblogom izrađenom od Starkle recikliranog materijala i opcijom dvobojne karoserije. Nova indigo plava boja u kombinaciji s crnim krovom dodatno naglašava eleganciju.
Interijerom dominiraju funkcionalnost i prostranost. Na stražnjim sjedalima ima 24 cm prostora za noge, prtljažnik ima 667 litara, a stražnja klupa djeljiva je u omjeru 40:20:40, što je jedna od najvažnijih inovacija u Daciji i uvelike povećava modularnost putničke kabine i prtljažnika. U prvom planu su i digitalni mjerači, ekran od 10,1 inča s navigacijom, dvozonska automatska klima, bežično punjenje telefona, panoramski krov i mogućnost električnog podešavanja vozačevog sjedala.
Još jedna posebnost je paket InNature koji Bigster pretvara u mini kamper s krevetom dimenzija 190 x 130 cm, policom i prtljažnim prostorom. Tu su i krovni nosač i šator koji savršeno pristaje u stražnji dio vozila.
U Hrvatskoj će Bigster biti dostupan s tri različita elektrificirana pogonska sklopa. Ulazne izvedbe bit će 1,2-litreni turbo trocilindraš s blagom hibridnom tehnologijom i snagom od 96 kW te isti motor u izvedbi sa 103 kW ili Eco-G, koji također radi na ukapljeni prirodni plin (LPG). Obje opcije pogona bit će dostupne s ručnim mjenjačem. Najsnažniji je samopunjivi hibrid koji se sastoji od 1,8-litrenog benzinskog motora snage 79 kW, elektromotora snage 36 kW i startera od 15 kilovata koji zajedno proizvode 114 kW snage. Bit će dostupan samo s automatskim mjenjačem.
Električni motori i jedinstveni multimode mjenjač bez spojke nisu mijenjani, no zato je podnice smještena je litij-ionska baterija kapaciteta 1,4 kWh koja zamjenjuje bateriju od 1,2 kWh. Veći kapacitet znači i veći udio vožnje samo na struju, u gradu i do 80 posto.
Sljedeće godine i uvođenjem novih pravila o emisijama, oba Dacijina SUV-a, Bigster i Duster, doživjet će neke promjene. Mehanički pogon na sva četiri kotača u oba će biti zamijenjen elektrificiranom verzijom koja će poboljšati učinkovitost i optimizirati raspodjelu težine.
Četiri su paketa opreme: Essential, Expression, Extreme i Journey. Cijena osnovne verzije starta od 23.990 eura, izvedba s 4x4 pogonom košta 27.190 eura, a hibridna verzija stoji oko 28.000 eura, pa i više. Svaki kupac dobiva 5 godina besplatnog održavanja i 8 godina jamstva pri kupnji. U prvoj godini prodaje Dacia u Hrvatskoj planira prodati 500 Bigstera, au narednim godinama očekuju se još veće brojke.
Dacia Bigster predstavlja revolucionarni model za marku – veći, prostraniji i tehnološki napredniji od svojih prethodnika. Nudi širok izbor pogonskih sklopova, među kojima se ističu hibridna i LPG verzija, kao i dovoljno prostora i udobnosti za obiteljsku ili poslovnu upotrebu. Njegova najveća konkurentska prednost ostaje omjer cijene i sadržaja, čime će Bigster privući i hrvatske kupce.
Novi Bigster je dugačak 457 cm, širok 181 cm i visok 171 cm. Zapravo dužio je od Dustera samo 23 centimetra i viši pet centimetara, no izgleda mnogo veći. Modularna CMF-B platforma osovinskog je razmaka 2,7 metara, četiri centimetra većeg nego Dusterova. Bigster je jedan od najvećih auta u klasi, a to se vidi i u unutrašnjosti. Na stražnjem sjedalu ima čak 24 centimetra prostora za koljena i čak i dvometraši će tu pronaći dovoljno mjesta, kako za noge tako i za glavu.