Big, bigger, The biggest - The Bigster, nevjerojatno je dobro osvježenje koje stiže iz Rumunjske. Dacia ima ogromne ambicije s novim "up market modelom"!

Dacia Bigster najveći je, najopremljeniji, najluksuzniji i najnapredniji model rumunjske marke dosad, a sada je i službeno predstavljen i u nas. Kompaktni SUV Dacia Bigster nudi obilje prostora i opreme po vrlo primamljivoj cijeni

Ide po cijeni za bazni 1.2 trocilindarski benzinac od 23.900 eura, pa sve do najraskošnijeg, koji ima i panoramski krov od 1.20 m, koji stoji i 34.000 eura.

Bigster je dugačak 4.570 mm, što je 25 cm više od Dustera, međuosovinski razmak je 2.700 mm (+4 cm), a visina 1.710 mm (+5 cm). Time Bigster donosi više unutarnjeg prostora i poboljšanu prostranost i za putnike i za teret. Osjetno je jeftiniji od Qashqaija i Sportagea, koji oba počinju s cijenom od oko 28.000 eura.

Big, bigger, The biggest  - The Bigster, nevjerojatno je dobro osvježenje koje stiže iz Rumunjske. Dacia ima ogromne ambicije s novim "up market modelom"! Urša Prosenjak
21. 5. 2025

Dusteru i Joggeru pridružio se i Bigster! Ovaj trolist Dacia SUV kompakata sada je kompletiran i najluksuznijom, najraskošnijom i najopremljenijom inačicivom.
U svemu je približno 20 cm duža, šira, prostranija, jednako toliko postotaka bolja. Jedino je cijenom cca. 13 posto skuplja.
Ide po cijeni za bazni 1.2 trocilindarski benzinac od 24.000 eura, pa sve do najraskošnijeg, koji ima i panoramski krov od 1.20 m, koji stoji i 34.000 eura. Riječ je rasnom hibridu kojeg dominatno pogoni ozbiljan 1.8 litarski, 4 cilindra, benzinac. Dacia pokazuje s Bigsterom i jedno posve novo lice. Ovo više nije samo auto koji ima samo ono što je osnovno i esencijalno, dostupno svima...

Ukupna ocjena STARTA 4.2
CIJENA: od 23.900 do 35.000 eura

ZA I PROTIV

 Zašto za  

     Viša cijena nego što smo navikli kod Dacije i to u cijelom rasponu
    4x4 bi trebao imati stvarne off-road sposobnosti
    Praktičnost koja je vodeća u klasi i korisna mjesta za odlaganje

    Ovjes s mekim oprugama omogućuje pristojnu vožnju
    Nekima će se svidjeti uzvišena vozačka pozicija SUV-a
    Manevri male brzine su glupost

Protiv

    Većina suparnika je profinjenija
    Hibridni motor može biti napregnut
    Kvaliteta interijera mjestimice je sumnjiva

    Buka motora se čuje kada se gura
    Prilično tromo ako pritisnete
    Pomalo nejasno upravljanje i kontrola karoserije

Ovaj 4,57 cm dug auto, poput Renault Australa, možda se u vožnji i ne čini tako velikim, no to njegove dimenzije, karakteristike, a i prva iskustva iz vožnje po Istri demantiraju. U svakom slučaju valja ga probati i tek tada ćete znati kako je Bigster prva Dacia koje je iskoračila u svijet dobro skrojenih i osmišljenih automobila. Ovaj put i cijana je viša, no očito je da su Francuzi prepoznali i up market kompanije koja nosi rumunjsko ime, a u biti je francuska.

     Dimenzije:    


Duljina                    4.570 mm
Širina                       1.810 mm
Visina                       1.710 mm
Broj sjedala            Pet
Prtljažnik                do 677 litara

Bigster temelji se na poznatoj platformi CMF-B koju dijeli s manjim bratom Dusterom. No, razlike u dimenzijama su značajne – Bigster je dugačak 4.570 mm, što je 25 cm više od Dustera, međuosovinski razmak je 2.700 mm (+4 cm), a visina 1.710 mm (+5 cm). Time Bigster donosi više unutarnjeg prostora i poboljšanu prostranost i za putnike i za teret.

Bigsterom Dacia ambiciozno ulazi u konkurentski segment kompaktnih SUV vozila (C-segment). Novi Bigster svojim robusnim, ali modernim dizajnom, prostranom kabinom te tehnološkom i cjenovno pristupačnom ponudom cilja na široki krug korisnika – privatnih i poslovnih.

·       Bigster je više od Dacije i nudi novu mogućnost ulaska u C-SUV segment! 
·       Više stila, dizajn bez suvišnih dodataka, robusnost i prostranost te niz značajki koje će zadovoljiti i najzahtjevnije kupce, uključujući dvobojnu izvedbu karoserije i 19” naplatke.
·       Više tehnologije, elektrificirani motori, 10,1-inčni središnji dodirni zaslon, digitalna instrumentna ploča i motorizirani poklopac prtljažnika.
·       Veća udobnost, vrhunska unutrašnjost, poboljšana zvučna izolacija, dvozonski klima-uređaj sa zračnim otvorima u području stražnje klupe, pomični panoramski krov, električno podesivo vozačevo sjedalo i multimedijski sustav sa šest zvučnika i ozvučenjem Arkamys 3D Sound. Dakako, tu je i inteligentni sustav YouClip!
·       Veći teretni kapacitet, prostrani prtljažnik, modularni krovni nosači i stražnja klupa djeljiva u omjeru 40:20:40, idealna za prijevoz dugih predmeta kada se u vozilu nalazi najviše četvero putnika.
·       Veća svestranost, uvjerljive terenske sposobnosti i inačica s pogonom na sve kotače (4x4) za najzahtjevnije kupce.
·       Bigster potvrđuje da Dacia ostaje vjerna svojim vrijednostima i da nastavlja nuditi najbolju vrijednost za novac u segmentu C-SUV-ova.

Vanjski izgled Bigstera nastavlja Dacijin robusni dizajnerski jezik, s visokim razmakom od tla (22 cm), zaštitnom oblogom izrađenom od Starkle recikliranog materijala i opcijom dvobojne karoserije. Nova indigo plava boja u kombinaciji s crnim krovom dodatno naglašava eleganciju.

Interijerom dominiraju funkcionalnost i prostranost. Na stražnjim sjedalima ima 24 cm prostora za noge, prtljažnik ima 667 litara, a stražnja klupa djeljiva je u omjeru 40:20:40, što je jedna od najvažnijih inovacija u Daciji i uvelike povećava modularnost putničke kabine i prtljažnika. U prvom planu su i digitalni mjerači, ekran od 10,1 inča s navigacijom, dvozonska automatska klima, bežično punjenje telefona, panoramski krov i mogućnost električnog podešavanja vozačevog sjedala.

Naše mišljenje o Daciji Bigster

Cijene su izuzetno konkurentne bez obzira koju razinu opreme ili motor odaberete, a unutarnji prostor i praktičnost pravi su plus. Kvaliteta izrade, posebice u unutrašnjosti nije Bigsterov najjači atribut. Upravljiv je i ima sve što esencijalno auto treba, ovaj put i više nego što se očekuje od Dacije.

 
Još jedna posebnost je paket InNature koji Bigster pretvara u mini kamper s krevetom dimenzija 190 x 130 cm, policom i prtljažnim prostorom. Tu su i krovni nosač i šator koji savršeno pristaje u stražnji dio vozila.

Bigster je predstavljen kao praktičniji, veći brat manjem SUV-u Dusteru, predstavljenog 2024.. Prodor je to Dacije prema višem platežnom razredu, na iznimno važnom i konkurentnom tržištu SUV-ova srednje veličine. Cilja čak i na kupce Nissan Qashqaia, Kia Sportagea. Cijene za Bigster počinju s nešto ispod 24.000 eura, nešto manje od najskupljih verzija manjeg Duster SUV-a. Također je, slučajno, potpuno ista početna cijena kao MG-ov HS slične veličine, ali je osjetno jeftiniji od Qashqaija i Sportagea, koji oba počinju s oko 28.000 eura.

U Hrvatskoj će Bigster biti dostupan s tri različita elektrificirana pogonska sklopa. Ulazne izvedbe bit će 1,2-litreni turbo trocilindraš s blagom hibridnom tehnologijom i snagom od 96 kW te isti motor u izvedbi sa 103 kW ili Eco-G, koji također radi na ukapljeni prirodni plin (LPG). Obje opcije pogona bit će dostupne s ručnim mjenjačem. Najsnažniji je samopunjivi hibrid koji se sastoji od 1,8-litrenog benzinskog motora snage 79 kW, elektromotora snage 36 kW i startera od 15 kilovata koji zajedno proizvode 114 kW snage. Bit će dostupan samo s automatskim mjenjačem.

      Model                                        Snaga               Od 0 do 100 km/h       Max. brzina


Dacia Bigster TCe 130 4x4       128 KS                11,2 s                       181 km/h
Dacia Bigster Hybrid 155         153 KS                   9,7 s                       170 km/h

Električni motori i jedinstveni multimode mjenjač bez spojke nisu mijenjani, no zato je podnice smještena je litij-ionska baterija kapaciteta 1,4 kWh koja zamjenjuje bateriju od 1,2 kWh. Veći kapacitet znači i veći udio vožnje samo na struju, u gradu i do 80 posto. 

Sljedeće godine i uvođenjem novih pravila o emisijama, oba Dacijina SUV-a, Bigster i Duster, doživjet će neke promjene. Mehanički pogon na sva četiri kotača u oba će biti zamijenjen elektrificiranom verzijom koja će poboljšati učinkovitost i optimizirati raspodjelu težine.

Učinkoviti pogon na sve kotače

Bigster mild hybrid 130 4x4 opremljen je mjenjačem Terrain Control 4x4 s pet načina rada:

₋       AUTO: mjenjač u skladu s prianjanjem i brzinom automatski dijeli okretni moment prednjim i stražnjim kotačima.

₋       SNOW: optimizira prianjanje na skliskim cestama uz pomoć posebnih postavki sustava elektroničkog nadzora stabilnosti i sustava protiv proklizavanja.

₋       MUD/SAND: za vožnju nestabilnim terenima (npr. blatnjavim ili pješčanim).

₋       OFF-ROAD: vrhunske performanse na zahtjevnim terenima i stazama. Ovaj je način rada poseban po tome što, ovisno o prianjanju i brzini, automatski i na optimalan način dijeli okretni moment između prednjih i stražnjih kotača.

₋       ECO: optimizira potrošnju goriva tako što regulira rad klima-uređaja i performanse vozila. Ovisno o prianjanju, ovaj način rada precizno prilagođava raspodjelu okretnog momenta između prednjih i stražnjih kotača, čime se smanjuje potrošnja goriva. 

Sustav za nadzor brzine na nizbrdici (serijski dostupan u inačici Bigster Extreme). Ovaj je sustav posebno koristan pri vožnji terenima ili strmim nizbrdicama pri niskoj brzini. U tim situacijama neprestano prilagođava silu kočenja kako bi se osigurala kontrola nad vozilom, a brzina primjereno ograničila (na najviše 30 km/h, ovisno o uputama vozača). Sustav radi u svim stupnjevima prijenosa, uključujući stupanj prijenosa za vožnju unatrag. Zahvaljujući njemu, vozač ne mora brinuti o ubrzavanju i kočenju. Na njemu je samo da kontrolira upravljač.


 

Četiri su paketa opreme: Essential, Expression, Extreme i Journey. Cijena osnovne verzije starta od 23.990 eura, izvedba s 4x4 pogonom košta 27.190 eura, a hibridna verzija stoji oko 28.000 eura, pa i više. Svaki kupac dobiva 5 godina besplatnog održavanja i 8 godina jamstva pri kupnji. U prvoj godini prodaje Dacia u Hrvatskoj planira prodati 500 Bigstera, au narednim godinama očekuju se još veće brojke.

Dacia Bigster predstavlja revolucionarni model za marku – veći, prostraniji i tehnološki napredniji od svojih prethodnika. Nudi širok izbor pogonskih sklopova, među kojima se ističu hibridna i LPG verzija, kao i dovoljno prostora i udobnosti za obiteljsku ili poslovnu upotrebu. Njegova najveća konkurentska prednost ostaje omjer cijene i sadržaja, čime će Bigster privući i hrvatske kupce.

Novi Bigster je dugačak 457 cm, širok 181 cm i visok 171 cm. Zapravo dužio je od Dustera samo 23 centimetra i viši pet centimetara, no izgleda mnogo veći. Modularna CMF-B platforma osovinskog je razmaka 2,7 metara, četiri centimetra većeg nego Dusterova. Bigster je jedan od najvećih auta u klasi, a to se vidi i u unutrašnjosti. Na stražnjem sjedalu ima čak 24 centimetra prostora za koljena i čak i dvometraši će tu pronaći dovoljno mjesta, kako za noge tako i za glavu.

PREGRŠT PROSTORA ZA PUTNIKE I PRTLJAGU

Bigster je sazdan na platformi CMF-B – okosnici industrijske strategije marke, dovoljno fleksibilnoj da osigura obilje prostora. Štoviše, oblikovan je kao odgovor na zahtjeve kupaca C-SUV-ova u pogledu akustike (zvučno izolirano vjetrobransko staklo, deblje ostakljenje, zvučna izolacija motora), završne obrade (novi tepih, LED svjetla s funkcijom upravljanja na dodir) i udobnosti sjedenja (suvozačevo sjedalo podesivo u lumbalnom dijelu, nasloni stražnjih sjedala i drugo) te je opremljen prednjim dvozonskim klima uređajem sa zračnim otvorima u području stražnje klupe.

 

 

Bigster je jedno od najprostranijih vozila u segmentu C-SUV-ova, što znači da odgovara na glavni zahtjev kupaca na tom tržištu! U njega se može udobno smjestiti pet osoba s pripadajućom prtljagom.

Nadalje, prostor za glave u području prednje i stražnje klupe najbolji je u klasi pa je i dojam prostranosti itekako naglašen. Izvanredna udobnost zajamčena je i na dugim putovanjima zahvaljujući najvećem prostoru za noge stražnjih putnika. 

 

Bigster ima i najveći kapacitet prtljažnika u klasi (do 702 l do visine prtljažne police), prijeko potreban na obiteljskim putovanjima. Štoviše, Bigster je duljinom i visinom svog teretnog prostora postavio nova mjerila na tržištu C-SUV-ova.

PRILAGOĐEN ZA MODULARNOST I FUNKCIONALNOST

Bigster dolazi s nizom praktičnih značajki i dodataka koji kupcima omogućuju da u najvećoj mjeri iskoriste sve što im njegova izvanredna unutrašnjost pruža.

Stražnja klupa preklopiva u omjeru 40:20:40 pojednostavnjuje prijevoz glomaznih predmeta, a da pritom ne narušava udobnost putnika. Osim toga, dva putnika na stražnjoj klupi mogu uživati u još većoj udobnosti zahvaljujući sklopivom središnjem naslonu za ruku s dvama držačima čaša i držačem za pametni telefon. Još jedna prednost modela Bigster svakako je mogućnost preklapanja naslona sjedala u ravnu podnicu, čime se postiže utovarna duljina od nevjerojatnih 2,7 metara!

 

Funkcija Easy Fold olakšava sklapanje stražnjih naslona uz pomoć dviju polugica na lijevoj i desnoj strani prtljažnika. 

Izdržljivi gumeni tepisi lako se čiste te savršeno štite podnicu teretnog prostora. Kada nisu u upotrebi, mogu se smotati i pospremiti. Tepisi su dio serijske opreme inačice Extreme te su dostupni opcijski za sve inačice modela Bigster. 

Upotrebom funkcije Boot Organizer moguće je provjeriti teretni kapacitet svakog modela te optimizirati prtljažnik uz pomoć ugrađenog pomoćnika. 

Osnovna serijska oprema 

Bigster Essential: 17” aluminijski naplatci, fiksni krovni nosači, Media Display s 10,1” središnjim dodirnim zaslonom, 7” digitalni zaslon instrumentne ploče, ručni klima-uređaj, stražnji parkirni senzori i kamera, električni podizači prednjih i stražnjih prozora.

Bigster Expression: oprema razine Essential + dvozonski klima uređaj, električna parkirna kočnica, senzori za kišu, električno sklopivi retrovizori, modularna stražnja klupa s funkcijom Easy Fold, preklopiva u omjeru 40:20:40.

Bigster Extreme: oprema razine Expression + 18” aluminijski naplatci, modularni krovni nosači, unutarnje i vanjsko uređenje Copper Brown, pomični panoramski krov, kartica za ulazak u vozilo bez ključa, perive sintetičke presvlake od TEP materijala MicroCloud, gumeni tepih i prtljažni tepisi, 10” digitalni zaslon instrumentne ploče, multimedijski sustav Media Nav Live s 10,1” središnjim dodirnim zaslonom i povezanom navigacijom, ozvučenje Arkamys 3D Sound sa šest zvučnika, sustav za nadzor brzine na nizbrdici.

Bigster Journey: oprema razine Expression + 18” aluminijski naplatci, motorizirani poklopac prtljažnika, kartica za ulazak u vozilo bez ključa, povišena središnja konzola s naslonom za ruku, električno podesivo vozačevo sjedalo, 10” digitalni zaslon instrumentne ploče, novi multimedijski sustav Media Nav Live s 10,1” središnjim dodirnim zaslonom i povezanom navigacijom, ozvučenje Arkamys 3D Sound sa šest zvučnika, bežični punjač pametnog telefona, adaptivni tempomat.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.