- Bio je to jedan od mojih najboljih dana ikada u WRC, sve je bilo sjajno, a prošle sam godine baš tu izletio

Kalle Rovanperä u Toyoti Yaris demolirao protivnike u uvodnom dijelu Croatia Rallya u petak pobjedivši u šest od osam brzinaca. Nije krio oduševljenje svojom vožnjom u Hrvatskoj, ali nahvalio je i teške uvjete koji su mu pomogli. Nakon prvog dana je prvi s prednošću od minute i četiri sekunde ispred Thierryja Neuville u Hyundaiju, a još 19 novih sekundi kasni njegov momčadski kolega Ott Tänak, a Craig Breen u Ford Pumi je bio četvrti s novih 11 sekundi viška.

- Bio je to jedan od mojih najboljih dana ikada u WRC, sve je bilo sjajno, a prošle sam godine baš tu izletio Red Bull/Start
22. 4. 2022
Foto: Red Bull, WRC, Dragan Đukanović, Mario Draušnik
 
Kalle Rovanperä dominira je prvog dana, osvojivši čak sedam od osam brzinaca. Unatoč kiši, blatu i magli u brdima zapadno od glavnog grada Zagreba, Bježi drugoplasiranom Thierryju Neuvilleu u Hyundaiju za 1m 4s.  Rovanperä, inače prvi u ukupnom poretku nakon dvije utrke, napredovao je u teškim uvjetima. Pobijedio je u tri od četiri jutarnje specijalne etape i vodio je za 47,5 sekundi. Slično je bilo i tijekom posljepodneva. 
S obzirom da je prošle godine, baš u prvoj etapi Finac izletio i odustao jako se plašio uvodnog djela relija. Pokazalo se da se nije imao čega bojati. U uspjehu mu je pomogla i činjenica što je startao kao prvi, jer su se uvjeti progresivno pogoršavali budući su bolidi navlačili blato na cestu. Evo što je izjavio nakon zaključenog prvog dana:
 
- "Bio je to vjerojatno jedan od mojih najboljih dana u reliju", oduševljen je Rovanperä. "Uvijek je lijepo imati prednost, ali je također teško imati ovakvo veliko vodstvo. Sutra je dug dan, pa još uvijek moram brzo voziti kako bih ostao koncentriran."
 
Neuville je izdržao težak dan. Belgijanac je završio prvi kvartet testova sa 12,5 sekundi zasotatka, ali slomljeni remen alternatora u motoru njegovog Hyundai i20 N dvaput je zaustavio automobil na putu do servisa. Neuville i suvozač Martijn Wydaeghe gurnuli su automobil posljednjih 800 metara. Iscrpljeni par pao je na pod, jer su stigli sa pune četiri minute zakašnjenja. Dodatna kazna od 40 sekundi sunovratila ih je na četvrto mjesto. Posljepodne su briljirali, vrativši se na drugo mjesto. Imali su daleko najbrže vrijeme u završnoj fazi. Imali su 19,3 sekunde prednosti ispred momčadskog kolege Otta Tänaka.
Njega je pak ometala niska startna, ali se zadovoljio trećim mjestom.
Unatoč tome što je "preskočio zavoj" i za dlaku promašio hidrant za vodu, Craig Breen je bio četvrti u Ford Pumi na mokrom.  Oliver Solberg je unazađen zbog okretanja i imao je sreću da je preživio udar u voduu svom i20 N. Bio je više od minute u zaostatku od Breena i 10,6 sekundi od Elfyn Evans, koji je uzeo Rovanperäi jednu etapnu pobjedu u jutarnjoj fazi. To je Velšaninu bila jedina radost, jer su ga dva "udara" na njegovom GR Yarisu stajala dragocjenog vremena. U goroj nevolji bio je Esapekka Lappi, koji je razvalio svoj GR Yaris u prvoj fazi nakon što je udario u kamen i razbio prednji desni kut. Osim Breenovih napora, bio je to razočaravajući dan za M-Sport Ford. Adrien Fourmaux izašao je nakon što je svoju Pumu provukao kroz živicu u vrt uz cestu, dok su i Pierre-Louis Loubet i Gus Greensmith izašli nakon što su nakon tri probušene gume ostali bez guma.
 
U subotu slijedi sličan format. Četiri etape voze se ujutro i poslijepodne na istom predjelu, izuzevši pretposljednjeg testa, koji ide prema Rijeci. Osam etapa u dužini od 116,98 km.

Poredak nakon petka

1. K Rovanperä / J Halttunen FIN Toyota GR Yaris 1hr 15min 35.5sec

2. T Neuville / M Wydaeghe BEL Hyundai i20 +1min 4.0sec

3. O Tänak / M Järveoja EST Hyundai i20 +1min 23.3sec

4. C Breen / P Nagle IRL Ford Puma +1min 35.2sec

5. O Solberg / E Edmondson SWE Hyundai i20 +2min 38.5sec

6. E Evans / S Martin GBR Toyota GR Yaris +2min 49.1sec

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.