S istim autom dva su agenta 007 otišla u penziju! Daniel Crieg u novom Bondu vozi isti "bolid" kao i Pierce Brosnan 2002. u svom zadnjem filmu "Die Another Day"

Aston Martin V12 Vanquish bio je i ostao prvi 007. Vozio ga je u svom posljednjem filmu Pierce Brosnan 2002., a s njime se od kultnog filma rastaje i Daniel Crieg u svom zadnjem filmu "Za smrt nema vremena". Superautomobil predstavljen prije dva desetljeća bio je automobil koji je ponovno spojio dvije britanske ikone i spojio ih u sljedećim desetljećima. Punih 20 godina Aston Martin V12 Vanquish i legendarni Aston Martin DBS 7 idu ruku pod ruku i u Bondu.

S istim autom dva su agenta 007 otišla u penziju! Daniel Crieg u novom Bondu vozi isti "bolid" kao i Pierce Brosnan 2002. u svom zadnjem filmu  "Die Another Day" Aston Martin
6. 11. 2021

Posljednjih tjedana u kinima možemo pogledati i posljednji dio franšize o tajnom agentu Jamesu Bondu. Ovo je zadnji dio, u kojem Daniel Craig igra ulogu tajnog agenta, a ovaj put mu je glavno prijevozno sredstvo Aston Martin DBS. No model koji je nakon 15 godina ponovno spojio tajnog agenta s britanskom markom automobila nije DBS, već njegov prethodnik, V12 Vanquish, kojeg je prvi vozio Pierce Brosnan u "Umri drugi dan".

Brosnanov posljednji Bond ugledao je svjetlo dana 2002. godine i tako dao veliki doprinos promociji novog sportaša britanskog brenda koji se budi. Svoje novo proljeće počeo je doživljavati nekoliko godina ranije uvođenjem modela DB7, otvarajući tako put svom puno uspješnijem nasljedniku.posljednja dva desetljeća, a njegov put započeo je već 1998. godine predstavljanjem projekta 'Projekt Koncept Vantage na Salonu automobila u Detroitu. Dizajniran je kao coupe s dva ili četiri sjedala, a Callum bi trebao biti snažno oblikovan po modelu DB4 Zagato.Vanquish i koncept predstavljen tri godine ranije iznimno su slični, ali ih povezuju i ključni elementi koji su se pobrinuli za preglednost vozila. Među njima su bili i rešetka hladnjaka, okrugli set svjetala koji je kombinirao pozicijska svjetla i žmigavce, utori za topli zrak u branicima, udubljeni pragovi vrata duboko ispod vrata te naglašeni stražnji blatobrani.

Ali Vanquisov uspjeh nije došao samo zbog njegovih linija, njegove forme. Zapravo, bio je to jedan od tehnološki najnaprednijih automobila. Tijelo mu je bilo u potpunosti izrađeno od aluminija, a svaka ploča je potom ručno pričvršćena na okvir. Kavez i dno vozila tada su zakovicama zakovani za središnji greben koji okružuje mjenjač i bio je u potpunosti izrađen od ugljičnih vlakana, a isti je materijal poslužio kao osnova za unutarnje ploče, prednji okvir za montažu kotača. Proizvodnja je inače bila računalno kontrolirana.

(Veselo) slovo in konec nekega obdobja

Za dobrobit vozača tijekom vožnje pobrinula se i napredna tehnologija. Šestlitreni 12-cilindar bio je povezan s automatskim mjenjačem koji je prvi u povijesti marke omogućio prebacivanje brzina uz pomoć ručica na upravljaču. U međuvremenu je dno vozila bilo savršeno ravno, što je omogućilo stvaranje Venturijevog efekta, vakuuma ispod vozila, što je Vanquish činilo još stabilnijim čak i pri velikim brzinama od preko 300 kilometara na sat u standardnoj verziji ili preko 320 kilometara u verziji Vanquish S.

Aston Martin Vanquish proizvodio se samo šest godina, a proizvodnja je premašila sva očekivanja. U početku su namjeravali proizvoditi 300 vozila godišnje (proizvodnja jednog automobila trajala je osam tjedana), ali je velika potražnja povećala proizvodnju na 500 vozila godišnje. Iz proizvodnih hala Newport Pagnella ostalo je 2.589 vozila, a posljednji Vanquish je proizveden je 2017., kada je Aston Martin uspostavio takozvani 'Heritage' program za proizvodnju malih serija klasičnih modela.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.