Toyota Aygo se konačno oprostio. Evo Ayga X koji već koketira s Yarisom, bar kad je o veličini riječ

Premijera: Toyotin novi urbani crossover prilagođen je gradu. Toyota je  otkrila da više neće surađivati ​​s grupom PSA, čime je završila priča o Aygu. Pa ne baš, dodali su mu slovo X i napravili automobil koji je  "dizajniran i napravljen u Europi za potrebe europskih kupaca koji se kunu u kombinaciju urbanog i prigradskog načina života".

Toyota Aygo se konačno oprostio. Evo Ayga X koji već koketira s Yarisom, bar kad je o veličini riječ Toyota
6. 11. 2021

Podsegment automobilskih hibrida još je uvijek prilično mali unutar segmenta automobilskih mališana, ali se polako razvija. Na svoj način, to je segment koji spaja dvije potpuno suprotne krajnosti – malenost i robusnost. Pa, barem robustan izgled. Među onima koji su među prvima zagrizli ovo, najvjerojatnije vrlo slatku jabuku (kad klasa baš oživi) je i Toyota, koja je svoju Aygu X konačno u potpunosti predstavila.

Toyota je prije nekog vremena otkrila da više neće surađivati ​​s grupom PSA u zajedničkom razvoju vozila A segmenta, čime je završila priča o modelu Aygo. Pa ne baš, dodali su mu slovo X i napravili automobil koji je, kako kažu u Toyoti, "dizajniran i napravljen u Europi za potrebe europskih kupaca koji se kunu u kombinaciju urbanog i prigradskog načina života".

 

Aygo X je puno veći od svog prethodnika, što je i razumljivo, budući da je nastao na istoj platformi kao i Yaris i Yaris Cross – GA-B. S duljinom od 3700 milimetara, 235 milimetara je duži od prethodnika (i time se već ozbiljno približava Yarisu), a ujedno je 125 milimetara širi od prethodnika. No, s druge strane, pruža nešto veće prevjese nad kotačima od svog prethodnika, čineći međuosovinski razmak samo devet inča duži.
 

No, dodatni centimetri će i dalje biti vrlo uočljivi u kabini. Prtljažnik će ponuditi povećanje od 60 litara (ukupno 231 litru), a zahvaljujući većoj širini sjedala će biti nešto šira; istodobno će se u području ramena izdvojiti 45 milimetara više prostora. Inače, vozač će biti više izvan ceste nego dosad, jer će karoserija biti samo 11 milimetara od tla, ali će mu sjedalo biti podignuto za čak 55 milimetara. Inače, Toyota se dosta kladi na izgled. To se već pokazalo u konceptu Prolouge i njegovoj jarko crvenoj boji, koji će također biti dostupan u serijskoj proizvodnji. Općenito, Toyota je inspiraciju za boje tražila u začinima. No još će uočljiviji vjerojatno biti platneni krov koji će Aygo uz nadoplatu ponuditi kao prvi automobil u segmentu.

S duljinom, raspon naprednih zabavnih i sigurnosnih tehnologija u Aygu također je porastao. Za zabavu i dobrobit će se pobrinuti JBL audio sustav, kao i potpuna povezanost s pametnim telefonima (uključujući bežični), a putem devetoinčnog zaslona infotainment sustava moći će se pristupiti aplikaciji MyT koja će omogućiti pristup analitici vožnje i S druge strane, dio standardne opreme bit će sigurnosni sustav Toyota Safety Sense koji će između ostalog uključivati ​​milimetarski radar i kameru okrenutu u smjeru vožnje. To će se koristiti za otkrivanje pješaka i biciklista u svim dijelovima dana i neizravno se pobrinuti za kočenje u nuždi, rad pametnog tempomata i tako dalje.

 

Prilikom odabira nove Ayge X, koja će na europske ceste prvi put krenuti u proljeće sljedeće godine, kupci neće moći birati između različitih motora. Naime, bit će dostupan samo jedan, obujma od jedne litre, bez potpore turbo puhala i snage od 72 'konja' ili 53 kilovata. Stoga će kupci moći birati između automatskog ili kontinuirano promjenjivog mjenjača S-CVT ili ručnog mjenjača s pet stupnjeva prijenosa.

 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.